پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۴۶۷۸
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷
غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفت: بی‌تردید کشور مشکلاتی دارد که حتماً باید در راستای رفع آن تلاش کرد، ولی القای ناامنی و حس بدبینی نسبت به همدیگر و بیان حرف‌های مبهم، جزو مواردی هستند که به خوشحالی مردم کمک نمی‌کنند

شعارسال:غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفت: بی‌تردید کشور مشکلاتی دارد که حتماً باید در راستای رفع آن تلاش کرد، ولی القای ناامنی و حس بدبینی نسبت به همدیگر و بیان حرف‌های مبهم، جزو مواردی هستند که به خوشحالی مردم کمک نمی‌کنند.

رئیس‌جمهورروحانی اخیراً با بیان اینکه «بعضی از دوستان همواره به ما می‌گویند که چرا همه مسایلی که برای دولت اتفاق می‌افتد را برای مردم بازگو نمی‌کنید»، گفت:‌ «معتقدم که اگر گفتن مسایل مفید به حال مردم، آینده و وحدت کشور نباشد سودی ندارد و کار ما سخت‌تر خواهد شد

اشاره مداوم رئیس‌جمهور به مسائلی که یا نمی‌توان بازگو کرد یابرای مردم مفید ارزیابی نمی‌شوند، باعث شده تا برخی بگویندرئیس‌جمهورشجاعت کافی برای بیان صادقانه مسائل و مشکلات با مردم را ندارد؛موضوعی که همواره از سوی آقایروحانیرد شده است.

اما غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی نظر دیگری دارد و معتقد است همین سخن که رئیس‌جمهوردر این‌باره می‌زند،اثرات مخربش بیشتر از آن حرف‌هایی است که صلاح نیست مطرح شوند.

هیچ رابطه‌ فامیلی در میان اعضای حزب وجود ندارد

کرباسچی درباره تغییرات دراساسنامه این حزب پس از برگزاری کنگره اخیر آن گفت: تغییرات مهمی در محتوای اساسنامه رخ نداده و آنچه بوده برخی تغییرات شکلی در آن است. اخیراً وزارت کشور یکاساسنامهالگو تهیه کرده که باید برمبنای آن، تغییراتی در تمامیاساسنامههایی که از قبل وجود داشته، داده شود.

وی همچنین با رد برخی شائبه‌ها درباره انتخاب اعضا بر اساس مناسبات فامیلی در کارگزاران گفت: خانم فاطمه رمضان‌زاده تنها با همسر یکی از اعضا تشابه اسمی داشته و هیچ رابطه‌ فامیلی در میان اعضای حزب وجود ندارد.

وی در ادامه این گفت و گو، در پاسخ به سوالی درباره سخنان اخیررئیس‌جمهور، گفت: نمی‌دانم که رئیس‌جمهور چه می‌خواهد بگوید که بیان آن را به صلاح نمی‌داند.لابد حرف‌هایی هست؛منتهااگر قرار باشد مسائل اثرات مخرب داشته باشند،همین سخنی که رئیس‌جمهوردر این‌باره می‌زند، اثرات مخربش بیشتر از آن حرف‌هایی است که صلاح نیست مطرح شوند.

بازگو کردن مسائل مهم تاثیر چندانی روی مصلحت جامعه ندارد

کرباسچی در ادامه گفت: بیان چنین حرفی در کشور، مشابه حرف آقای احمدی‌نژاد است که می‌گفت من لیستی در جیب دارم، ولی هیچ‌گاه آن لیست از جیبش درنیامد. بالاخره این طور مبهم حرف‌زدن‌ها، بسیاری از مسائل و روابط را زیر سوال می‌برد. به هر حال، حتماً آقای رئیس‌جمهورمصلحتی در بیان چنین حرفی دیده، ولی من فکر می‌کنم؛ بازگو کردن مسائل مهم تاثیر چندانی روی مصلحت جامعه ندارد.

اگر بخواهیم مسائل خود را با کشورهای توسعه‌یافته یا در حال توسعه مقایسه کنیم، خوشبختانه وضعیت در کشور آنگونه که در تبلیغات‌های مختلف ترسیم می‌شود، نیست.


وی گفت: کسی توقع ندارد هر مسأله‌ای که در کشور اتفاق می‌افتد، تبلیغاتی یا علنی شود و مسائل طبقه‌بندی شده در همه جای دنیا وجود دارند. اما اگر مصلحتی در این باشد که حرفی را در طبقه‌بندی نگه‌دارند، این مسأله عبارت«حرف‌هایی هست که نمی‌توانم بگویم» را نیز شامل می‌شود. به نظر می‌رسد بیان چنین حرفی، خلاف مصلحتی است که رئیس‌جمهوردر نظر دارد. همانطور که اگر کسی بگوید لیستی در جیبش دارد، آن لیست می‌تواند همه افراد مطرح در مجموعه‌های اداری و حکومتی کشور را زیر سوال برد،رئیس جمهورنیز اگر واقعاً قرار نیست حرفی بزند، نباید خود این جمله را به زبان آورد.

کارنامه دولت نه مردود و نه خالی از اشتباه بوده است

کرباسچی افزود:رئیس جمهورنباید با زدن برخی حرف‌ها، در بسیاری مسائل ابهام ایجاد کند. بنابراین این‌گونه صحبت‌کردن با آن مصلحتی که مدنظر آقای روحانی است، همخوانی ندارد.

وی درباره کارنامه دولت حسن روحانی در 6 سال گذشته گفت: به نظر من کارنامه آقای روحانی آنقدر منفی نبوده که بخواهیم آن را رد کنیم. به دلیل آنکه در برهه‌های مختلف به ویژه دردولت اول موفقیت‌هایی در مسائل اقتصادی، کنترل تورم و حل مسائل و بحران‌های بین المللی وجود داشته است. البته در مقاطعی هم اشتباهاتی بوده، در انتخاب‌های مختلف و سیاست‌هایی که اتخاذ شده، مواردی هست که می‌توانست وجود نداشته باشد. بنابراین کارنامه دولت نه مردود و نه خالی از اشتباه بوده است.

رئیس‌جمهور حرف‌های مبهم نزند

دبیرکل حزب کارگزاران ادامه داد: خوددولت هم آنچنان مدعی نیست. زیرا در بعضی مواقع تحت تأثیر جوّ های ساخته شده قرار گرفته و در بعضی جاها نیز تنگاهایی برایش از بیرون و داخل ایجاد شده است. باید موفقیت‌هایدولترا مدنظر قرار دارد؛هرچند ناکامی‌هایی نیز وجود داشته است.

وی با اشاره به بخشی از اظهارات رئیس‌جمهورمبنی بر اینکه می‌توان با انجام برخی اقدامات کوچک زمینه‌های شادی و خشنودی مردم را فراهم کرد، گفت: این حرف کاملاً درستی است که از سویرئیس‌جمهورمطرح شده، اما یکی از اقداماتی که می‌تواند مردم را از دلهره و اضطراب خارج کند، این است کهرئیس‌جمهورحرف‌های مبهم نزند. وقتیرئیس‌جمهورکه با همه نهادها و قوا در ارتباط است، حرفی را به زبان آورده که تمامی این روابط را زیر سوال می‌برد، دلهره‌ای در میان مردم ایجاد می‌شود مبنی بر اینکه چه مسائلی وجود دارد کهرئیس‌جمهوربیان آنرا به مصلحت نمی‌داند.

حرف‌های مبهمبه خوشحالی مردم کمک نمی‌کنند

این فعال سیاسی اصلا‌ح‌طلب گفت:رئیس‌جمهورهر قدر بتواند در این شرایط آرامش را به جامعه القا کرده و خاطر مردم را جمع کند، اقدامی درخور انجام داده است؛بالاخره مسائل مختلف در کشور فراز و فرودهایی دارند. ما اگر بخواهیم مسائل خود را با کشورهای توسعه‌یافته یا در حال توسعه مقایسه کنیم، خوشبختانه وضعیت در کشور آنگونه که در تبلیغات‌های مختلف ترسیم می‌شود، نیست. حتی گاهی ممکن است، فریب صحنه‌هایی را بخوریم که برایمان از لحاظ تبلیغاتی درست می‌کنند.

وی ادامه داد: بی‌تردید کشور مشکلاتی دارد که حتماً باید در راستای رفع آن تلاش کرد، ولی القای ناامنی و حس بدبینی نسبت به همدیگر و بیان حرف‌های مبهم، جزو مواردی هستند که به خوشحالی مردم کمک نمی‌کنند. از سوی دیگر، بسیاری از دستگاه‌ها می‌توانند در راستای خشنودی مردم اقداماتی انجام دهند و بدون شک، بسیاری از اقدامات کوچک می‌تواند در شادی و آرامش خاطر مردم در ابعاد مختلف تأثیرگذار باشند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت اعتماد، تاریخ انتشار18آذر97، کدخبر: 250123 ، www.etemaadonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین