پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۴۷۴۹
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳
متیس ملقب به سگ دیوانه، آخرین فرد عاقل دولت آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه خبری بلومبرگ در گزارشی با اشاره به استعفاهای بی‌پایان در کاخ سفید، جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا -ملقب به سگ دیوانه- را به عنوان آخرین فرد عاقلِ دولت ترامپ معرفی کرد.
شعار سال : بلومبرگ در گزارشی با اشاره به استعفاهای بی‌پایان در کاخ سفید، از جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا ملقب به «سگ دیوانه» به عنوان آخرین فرد عاقل در دولت ترامپ یاد کرد.
متیس ملقب به سگ دیوانه، آخرین فرد عاقل دولت آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه خبری بلومبرگ در گزارشی با اشاره به استعفاهای بی‌پایان در کاخ سفید، جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا -ملقب به سگ دیوانه- را به عنوان آخرین فرد عاقلِ دولت ترامپ معرفی کرد.
بلومبرگ در این گزارش آورده است، از ۲ سال پیش که دونالد ترامپ قدرت را در آمریکا در اختیار گرفته، دلگرمی بسیاری از متحدان واشنگتن در اروپا، آسیا و جا‌های دیگر به افراد عاقلی بوده که می‌توانند ترامپِ غیرقابل پیش‌بینی را مهار کنند. اما با جدایی قریب‌الوقوع «جان کلی» رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید، اکنون فقط جیمز متیس وزیر دفاع از جمع این افراد باقی مانده است.
بلومبرگ نوشت: زمانی که ترامپ اولین کابینه خود را بست، متحدان آمریکا خیالشان راحت شد که گروهی نظیر بازنشسته‌ها و ژنرال‌های به درد بخور کمک می‌کنند تا اصول بنیادین سیاست خارجی و اقتصادی این کشور که برای دهه‌ها دوام آورده است حفظ شود.
این گزارش در ادامه با اشاره به اینکه ریزش‌ها در دولت ترامپ بالا بوده، اضافه می‌کند: رکس تیلرسون وزیر خارجه سابق آمریکا با یک توئیت ترامپ در ماه مارس برکنار شد. گری کوهن رئیس مشاوران اقتصادی کاخ سفید در همان ماه استعفا کرد و هربرت مک‌مستر ژنرال نیروی دریایی ارتش نیز از سِمت خود به عنوان مشاور امنیت ملی آمریکا کنار گذاشته شد و الان هم ترامپ اعلام کرده است که جان کلی ژنرال بازنشسته تفنگداران دریایی آخر همین ماه از کاخ سفید خواهد رفت.
بلومبرگ در ادامه نوشت: جیمز متیس، رئیس روشنفکر پنتاگون، در این مدت تلاش کرده که دوستان آمریکا در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی و یا متحدانش در اقیانوسیه را متوجه کند که آن‌ها باید اقدامات آمریکا را ببینند نه توئیت‌های بی‌پایان و حساس ترامپ را که در بیشتر مواقع دردسر‌های زیادی برای مقامات آمریکایی و دولت به وجود آورده است.
بلومبرگ می‌گوید اگر متیس هم مانند سایر افراد عاقل دولت ترامپ، کاخ سفید را در زمان اوج تنش‌های تجاری یا اختلافات آمریکا با شرکایش در زمینه‌های مختلفی از توافق هسته‌ای ایران گرفته تا توافق آب و هوایی پاریس ترک کند، آن‌ها که به حمایت آمریکا متکی هستند بیش از گذشته دچار نگرانی و ترس خواهند شد.
«آنتس لانئوتس» ژنرال بازنشسته نیرو‌های مسلح استونی می‌گوید جدا شدن متیس از دولت پیام خوبی برای ما در اروپا و ناتو نخواهد بود.
بلومبرگ درپایان این گزارش نوشته است: هنوز هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که شغل ژنرال متیس در خطر باشد، با این حال این سوال که آیا روز‌های حضور او در پنتاگون به شماره افتاده است یا نه، سوال بزرگی پیش روی متحدان آمریکا در بروکسل به وجود آورده است. اروپایی‌ها متیس را آخرین مقامِ حامی ناتو و هم‌عقیده خودشان در دولت ترامپ می‌دانند.

شعارسال، بااندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 19 آذر 1397، کدخبر:6757427،www.yjc.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین