پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۶۶۷۸
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۲:۵۹
مدیرعامل هما از پیگیری ایران برای خرید بقیه هواپیماهای ایرباس خبر داده و در این باره اظهار کرده «با توجه به انعقاد قرارداد خرید 100 فروند هواپیما از شرکت ایرباس، همچنان پیگیر تحویل این هواپیماها از طریق اتحادیه اروپا است.»

شعارسال:  رئیس انجمن شرکت‌های هوایی گفت که تنها ایران پیگیر ادامه خریدها نیست بلکه شرکت ایرباس هم به‌عنوان یکی از طرفین قرارداد اخذ مجوز برای فروش هواپیما را دنبال می‌کند. فروش 100 هواپیما از طرف شرکت ایرباس به ایران در قراردادی که بعد از برجام بین ایران و این شرکت امضا شده به ثبت رسیده است. ایرباس تاکنون 3 هواپیما به ایران تحویل داده اما واگذاری هواپیماهای باقیمانده با بازگشت تحریم‌ها، منع مجوز امریکا را دارد. تحلیل‌های مراکز اقتصادی جهان بعد از بازگشت تحریم‌ها این بود که قراردادهای خرید هواپیما دیگر جنبه اجرایی ندارد و با‌بندی که در تحریم‌ها قرار داده شده این قرارداد خود به خود لغو می‌شود. اما فرزانه شرفبافی مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی روز گذشته در نشست خبری در نمایشگاه حمل و نقل اظهار کرد که این شرکت با توجه به انعقاد قرارداد خرید 100 فروند هواپیما از شرکت ایرباس، همچنان پیگیر تحویل این هواپیماها از طریق اتحادیه اروپا است.

ایرباس مجوز اوفک را بگیرد

شرفبافی در خصوص ادامه اجرای قرارداد هم گفت: تاکنون سه هواپیمای ایرباس به ایران تحویل شده اما می‌خواهیم طبق این قرارداد، ایرباس هواپیماهای سفارشی ما را تحویل دهد.

ایرباس متعهد به تحویل تمام هواپیماها است

مقصود اسعدی سامانی رئیس انجمن شرکت‌های هوایی در گفت‌و‌گو با «ایران» در این باره که آیا ایرباس می‌تواند مجوز اوفک را برای فروش هواپیماهای باقیمانده کسب کند گفت: ایرباس طبق قراردادی که با ایران دارد به‌دنبال کسب مجوز از اوفک است این شرکت متعهد به اجرای کامل قرارداد است.نه ایران و نه ایرباس قرارداد را فسخ نکرده‌اند و شرکت اروپایی در حال پیگیری برای فروش بقیه هواپیماها به ایران است. اسعدی سامانی افزود: ایران نیز به خاطر منافع شهروندان از تمام ابزارها استفاده می‌کند تا به حق و حقوق خود دست یابد.

امریکا قصد توقف پروازهای بین‌المللی ایران را دارد

علی عابدزاده، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری نیز در نشست خبری نمایشگاه حمل و نقل با اشاره به کارشکنی‌های آمریکا برای ضربه زدن به صنعت هوایی ایران گفت: با وجود تمام محدودیت‌ها و مشکلاتی که امریکا تلاش کرده است علیه صنعت هوایی ایران به وجود آورد، ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد که شرایط فعلی صنعت حفظ شده و حرکت‌های جدید به سمت توسعه انجام شود و محدودیت‌هایی که امریکا قصد دارد علیه پروازهای بین‌المللی ما ایجاد کند، بی‌اثر شود.

ایتالیا و برخی کشورهای اروپای شرقی سوخت می‌دهند

دبیر انجمن شرکت‌های هوایی درباره مشکلات شرکت‌ها برای تأمین سوخت گفت: علوه بر ترکیه و لبنان بسیاری از کشورهای اروپایی به ما سوخت نمی‌دهند و در میان اروپایی‌ها ایتالیا و برقی کشورهای شرق اروپا سرخت‌رسانی را قطع نکرده‌اند. به گفته سامانی اما شرکت‌های ایرانی با توجه به تعهداتی که به مشتریان دارند و فروش بلیتی که انجام داده‌اند پروازهای خود را سر موقع انجام می‌دهند و تأمین سوخت را از راه‌های مختلف انجام می‌دهند. او افزود: ما شیوه کار را می‌دانیم چون قبلاً هم تحریم بوده‌ایم اما ضرورتی نمی بینیم شیوه‌های کار را علنی کنیم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه ایران، تاریخ انتشار: 27آذر1397 ، کدخبر: 493832: www.iran-newspaper.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین