پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۷۱۶۵
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴
نوروزی می‌گوید: اگر استیضاح وزیر اقتصاد تنها به خاطر برخوردی که بین درازهی و آن کارمند گمرک باشد، کاملاً اشتباه است.محمد باسط درازهی نماینده سراوان که یک طرف آن رفتار به دور از ادب بوده در مقام یک طلبکار ظاهر شده و اکنون خواستار استیضاح وزیر اقتصاد و برکناری رییس سازمان گمرک شده است. او حتی عذرخواهی این دو مقام مسئول را نپذیرفته و تهدید کرده اگر وزیر اقتصاد استیضاح و رییس سازمان گمرک برکنار نشود از سمت نمایندگی خود استعفا خواهد داد.

شعار سال: پس از گذشت چند روز از انتشار کلیپی از برخورد نماینده سراوان با یکی از کارمندان گمرک در شهرستان سراوان همچنان واکنش‌ها به این اتفاق ادامه دارد، اما نکته حائزاهمیت و البته عجیب این است چرا بسیاری از نمایندگان و مخصوصاً هیات رییسه مجلس تمام‌قد در حمایت از همکار خود برخاستند و بطور کلی رفتار ناشایست نماینده سراوان را به فراموشی سپردند.

حال محمد باسط درازهی نماینده سراوان که یک طرف آن رفتار به دور از ادب بوده در مقام یک طلبکار ظاهر شده و اکنون خواستار استیضاح وزیر اقتصاد و برکناری رییس سازمان گمرک شده است. او حتی عذرخواهی این دو مقام مسئول را نپذیرفته و تهدید کرده اگر وزیر اقتصاد استیضاح و رییس سازمان گمرک برکنار نشود از سمت نمایندگی خود استعفا خواهد داد.

حسن نوروزی نماینده رباط کریم و بهارستان به رویداد۲۴ گفته هرچند نماینده مجلس از جایگاه ویژ‌ه‌ای برخوردار است اما این معنی نیست که نماینده روی به خطا بیاورد. نمایندگان گاهی مطلبی را بیان می‌کنند که منجر به احضار او در دادگاه هم می‌شود یا رفتاری از او سر می‌زند که باید جریمه شود. دیروز بنده با ماشین به سمت بهارستان می‌رفتم و پلیس جلوی من را گرفت و گفت کمربند نبستید، من هم قبول کردم و گفتم من را جریمه بفرمایید، یعنی دیگر نیامدم و بگویم که نماینده مجلس هستم و با سروصدا ماجرا را تمام کنم. ما از همکاران انتظار داریم که، چون خودمان قانون‌گذار هستیم به قانون احترام بگذاریم. اگر نمایندگان در سیستم اداری رفتند و به آنها توهین شد، نباید جواب توهین را با توهین بدهند و باید بدانیم که حرمت امامزاده با متولی آن است. در چنین مواقعی می‌شود موضوع را با معاون پارلمانی آن دستگاه در میان گذاشت.

او در ادامه گفته: از هیات رییسه مجلس متعجبم که چرا برای سوختن چند دانش آموز استان سیستان و بلوچستان که منجر به فوت آن‌ها شد جلسه غیرعلنی نگرفت، اما برای اتفاقی که برای آقای درازهی افتاد چنین جلسه‌ای را گرفت. به خاطر اتفاقی که برای یک نماینده در سیستم اداری رخ داد جلسه غیرعلنی برگزار شد و از طرفی بطور غیرقانونی کلیپی از این جلسه غیرعلنی تهیه و در همه رسانه‌ها پخش شد که از نظر من همه این مسائل، جای تعجب دارد. امروز لازم است که برای انتقال آب از عمان به خزر یا رفع گرانی جلسه غیرعلنی برگزار شود نه اینکه برای یک اتفاقی که برای یک نماینده در یک اداره افتاده چنین تصمیمی گرفت.

نوروزی در پاسخ به اینکه استیضاح وزیر اقتصاد و برکناری رییس سازمان گمرک آن هم به خاطر چنین اتفاقی چقدر می‌تواند منطقی باشد، گفته اگر استیضاح وزیر اقتصاد تنها به خاطر برخوردی که بین آقای درازهی و آن کارمند گمرک باشد، کاملاً اشتباه است، اما اگر استیضاح آقای دژپسند به خاطر واگذاری پالایشگاه کرمانشاه و دیگر بخش‌های دولتی که در حال واگذاری است باشد، حق نمایندگان است. ولی طرح موضوع برکناری رییس سازمان گمرک آن هم به خاطر برخورد نماینده با یک کارمند اصلاً منطقی نیست و من نمی‌توانم این موضوع را بپذیرم. هیچ نمایند‌ه‌ای نباید برای تذکر، سوال و استیضاح وزیر روی به انگیزه‌های شخصی بیاورد، زیرا چنین رویکردی اصلاً شایسته جایگاه نماینده و مجلس نیست و این کار‌ها بیشتر به تحقیر مجلس کمک می‌کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته سایت خبری رویداد24 تاریخ انتشار 29 آذر 97، کدخبر: 159127، www.rouydad24.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین