پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۱۷۷۴۵۵
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۰
رئیس‌کل بانک مرکزی ایران از تاکید رئیس‌جمهور ترکیه بر رفع هرچه سریع‌تر موانع بانکی میان دو کشور خبر داد.

شعار سال: پنجمین شورای روابط راهبردی ایران و ترکیه، 29 آذرماه با حضور روسای جمهور و برخی مقامات دو کشور در آنکارا برگزار شد.

عبدالناصر همتی، رئیس‌کل بانک مرکزی ایران که در این جلسه حضور داشته است، در این باره گفت: در این جلسه راه‌های توسعه روابط اقتصادی و تجاری دو کشور با هدف رساندن حجم مبادلات به 30 میلیارد دلار بررسی شدوی افزود: در این جلسه به آقای اردوغان گفتم که روابط بانکی، کلید اصلی این راهبرد است و ما شدیدا در این زمینه گله‌مندیم و اگر موانع بانکی برطرف نشود، از هدف راهبردی دور خواهیم شد.

رئیس‌کل بانک مرکزی با اشاره به تایید این موضوع توسط رئیس‌جمهور ترکیه، اظهار کرد: رئیس‌جمهور ترکیه این نکته را قبول داشت و بر رفع هرچه سریع‌تر موانع تاکید کرد و عزم دولت‌شان را در این زمینه بیان کردهمتی ادامه داد: با توجه به جلسات تخصصی که بعد از جلسه شورا داشتیم و توافقاتی که انجام شد، آینده بسیار خوبی برای روابط تجاری و بانکی دو کشور انتظار دارم.

 پیش از این روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرده بود که در دیدار رئیس کل بانک مرکزی با همتای ترکیه‌ای خود گسترش روابط بانکی ایران و ترکیه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 30 آذر 97، کد مطلب: 97092914902، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین