پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۸۵۸۴
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۹
مدیرکل ثبت احوال استان قزوین گفت: ۸ماهه اول سال در کشور ازدواج ۳درصد و در استان ۶درصد کاهش داشته است؛ سال قبل در این بازه زمانی ۶۰۴۱ واقعه ازدواج و امسال ۵۶۳۰مورد به ثبت رسید.

شعارسال: حسن وفایی دیلمی، اظهار کرد: در ۸ماهه اول سال جاری ثبت وفات در کشور ۱/۳درصد افزایش و دراستان ۷/۰درصد افزایش یافته است؛ در ۸ماهه اول سال ۱۳۹۶ نیز ۳هزار و ۸۸۲ واقع وفات را ثبت کردیم که این آمار در ۸ماهه سال ۱۳۹۷ شامل ۳هزار و ۹۱۱ است.

وی گفت: در هر شبانه روز حدود ۱۶واقعه وفات به ثبت رسیده و به ازای هر ۱۰۰ فوت زنان نیز ۱۲۷ فوت مردان را داشتیم.

وفایی دیلمی اضافه کرد: بیشترن علت مرگ در استان بیماری‌های قلبی عروقی رتبه اول و سرطان‌ها رتبه دوم، حوادث غیرعمد و بیماریهای دستگاه تنفسی در رتبه‌های بعدی قرار دارند؛ در کشور حوادث حوادث غیرعمد چهارمین علت است اما در استان قزوین رتبه سوم را دارد.

این مسئول گفت: ۸ماهه اول سال در کشور ازدواج ۳درصد و در استان ۶درصد کاهش داشته است؛ سال قبل در این بازه زمانی ۶۰۴۱ واقعه ازدواج و امسال ۵۶۳۰مورد به ثبت رسید.

وی ادامه داد: در ۸ماهه امسال طلاق در کشور ۱۰درصد رشد و در استان ۲درصد کاهش داشته است؛ نرخ طلاق در استان ۲در ۱۰۰۰ است و میانگین سن ازدواج در کشور برای مردان ۲۷سال و ۴ماه و برای خانم‌ها ۲۲سال و ۹ است که در استان قزوین برای مردان ۲۷سال و ۴ ماه و برای زنان ۲۲سال و ۵ماه می‌باشد.

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین گفت: میانگین عمر زندگی زوجین طلاق گرفته در کشور ۱۰ سال و در استان قزوین ۹ سال است که در این آمار استان ایلام با ۶سال کمترین عمر زندگی مشترک و استان گیلان با ۱۲ سال بیشترین عمر زندگی مشترک را داشته است.

وفایی دیلمی افزود: ۶۷درصد طلاق‌های ثبت شده در کشور با عمر ازدواج زیر ۱۰سال است و ۴۵ درصد طلاق‌ها در ۵ساله اول زندگی اتفاق افتاده است و در استان قزوین ۶۴ درصد طلاق‌ها در ۱۰ساله اول زندگی اتفاق افتاده است.

این مسئول گفت: میانگین سن مردان در هنگام طلاق در کشور ۳۶سال و ۹ماه و در خانم‌ها ۳۲سال است که در استان قزوین میانگین سن مردان در زمان طلاق ۳۶سال و ۴ماه و زنان ۳۱سال و ۳ماه است.

قزوین رتبه ۱۰طلاق در کشور را دارد

وی بیان کرد: استان قزوین در زمینه ولادت در کشور رتبه ۲۴ ، وفات ۱۹ ، ازدواج ۲۰ و طلاق ۱۰ را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین گفت: در ۸ماهه اول امسال ۳۰ هزارو ۲۶۶ مورد شناسنانه را تعویض و ۴هزارو ۷۳۳ مورد المثنی صادرکردیم و هیچ مشکل و کمبودی در این زمینه نداریم وتا۶ماهه سال آینده هم شناسنامه خام تامین کرده‌ایم.

وفایی دیلمی افزود: تا کنون ۷۶۰هزار و ۵۸نفر نسبت به ثبت نام کارت هوشمند ملی اقدام کردند و برای ۷۳۱هزا و ۳۳۷ نفر صادرشده و آماده تحویل است و ۷۱۸هزار و ۱۳۱ نفر هم کارت خود را دریافت کردند.

این مسئول اضافه کرد: حدود ۷۷درصد جمعیت واجد شرایط کارت هوشمند ملی کارت گرفتند و ۲۳درصد باقی مانده که آخرین مهلت دریافت کارت تا پایان امسال است.

وی یادآور شد: کارت هوشمند ملی از خارج تامین می‌شد اما به دلیل تحریم‌ها خوشبختانه در داخل کشور تولید می‌شود و اقدامات پایانی آن در حال انجام است که به زودی مشکلات برطرف خواهد شد.

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین در پایان افزود: در ۸ماهه امسال ۶۳۳ مورد تغیر نام و ۸۵۳ مورد هم تغییر نام خانوادگی در استان داشتیم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت شاخص نیوز، تاریخ انتشار: 4دی1397 ، کدخبر: 180222: www.shakhesnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین