پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۸۹۹۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۲
حسین هاشمی تختی نماینده مردم بندرعباس در مجلس در تشریح آخرین وضعیت واگذاری آلومینیوم المهدی و هرمزآل بیان داشت: زمانی که برای نخستین بار موضوع واگذاری آلومینیوم المهدی و هرمز آل مطرح شد قبل از ورود سایر نمایندگان به این موضوع برای اولین بار در جلسه شورای بسیج کارگری در سپاه که نماینده کارگران آلومینیوم هم حضور داشت نسبت به این واگذاری اظهار نگرانی کردم و خواستار نظارت و پیگیری جدی شدم

شعارسال: نماینده مردم حوزه انتخابیه بندرعباس در مجلس ماجرای واگذاری کارخانه آلومینیوم هرمزگان و اعتراض کارگران را تشریح کرد.

 حسین هاشمی تختی نماینده مردم بندرعباس در مجلس در تشریح آخرین وضعیت واگذاری آلومینیوم المهدی و هرمزآل بیان داشت: زمانی که برای نخستین بار موضوع واگذاری آلومینیوم المهدی و هرمز آل مطرح شد قبل از ورود سایر نمایندگان به این موضوع برای اولین بار در جلسه شورای بسیج کارگری در سپاه که نماینده کارگران آلومینیوم هم حضور داشت نسبت به این واگذاری اظهار نگرانی کردم و خواستار نظارت و پیگیری جدی شدم.

وی عنوان کرد: زمانی که در جایگاه نمایندگی مجلس قرار گرفتم و آقای علی محمدی کارخانه را تحویل گرفت و بدنبال اخراج ۶۰۰ پرسنل آلومینیوم بود، اولویت اول بنده جلوگیری از کاهش تولید و اخراج پرسنل بود.

هاشمی تختی اضافه کرد: در زمان واگذاری آلومینیوم المهدی برای آنکه کارگران این مجموعه بیکار نشوند و اطلاعاتی از ابتدا داشته باشیم از این مجموعه بازدید کردم. در آن زمان ۳۴۰ دیگ فعال بود.

به گفته این نماینده مجلس، زمانی که کارگران در آستانه اخراج قرار گرفته بودند و برای حل این مشکل در مقابل استانداری تجمع کرده بودند بنده در استانداری حضور داشتم و سریع رایزنی ها را برای جلوگیری از یک اتفاق ناگوار در استان شروع کردم و با نصوری مدیرعامل مجتمع و معاون سیاسی استانداری جلسه مشترک برگزار شد.

وی تصریح کرد: از طریق مجلس پیگیر واگذاری پر ابهام مجتمع آلومینیوم المهدی و هرمزآل به علی محمدی شدیم. از ابتدا با توجه به اطلاعاتی که جمع آوری شده بود مطمئن شدیم که کارخانه با قیمتی نازل و حتی بدون توجه به حداقل قیمت کارشناسی واگذار شده است و حق دولت پایمال شده است.

هاشمی تختی ابراز داشت: به قوه قضائیه و وزارت اقتصاد نامه نوشتیم و خواستار رسیدگی در مورد این واگذاری و شائبه های آن شدیم این پیگیری ها به صورت جمعی از سوی نمایندگان مجمع انجام شد و هیچ کاری به صورت فردی انجام نشده است و حاصل کار گروهی و فعالیت تمام نمایندگان است.

وی اضافه کرد: در مقطعی بازداشت کارگران آلومینیوم مطرح شد و جلسه شورای تامین برگزار شد که بنده برای دفاع از حقوق کارگران از تهران به بندرعباس برگشتم و عنوان کردم که کارگران مشکل معیشتی و نگرانی از آینده شغلی دارند و مخل امنیت نیستند و بازداشت کارگران آلومینیوم منتفی شد.

نماینده مردم بندرعباس افزود: از طریق کمیسیون رفع موانع تولید به مسئولیت آقایان فولادگر و قوامی جلسه ای برگزار شد و نمایندگان آلومینیوم هرمزگان هم شرکت داشتند. علت این جلسه رو به تعطیلی بودن کارخانه و کاهش تولید از ۳۴۰ دیگ به ۱۲۰ دیگ بود و نگرانی کارگران در مورد تعطیلی کارخانه تشدید شده بود.

وی در مورد اینکه چرا کارخانه آلومینیوم هرمزگان در آستانه تعطیلی قرار گرفته بود، عنوان کرد: علی محمدی خریدار کارخانه پول مواد اولیه آن آلومینا را برای واردات از خارج کشور پرداخت نمی کرد و کارخانه جاجرم هم سهم مورد نیاز را ارسال نمی کرد همین عوامل موجب در آستانه تعطیلی قرار گرفتن کارخانه شده بود.

هاشمی تختی اضافه کرد: در کمیسیون رفع موانع تولید مسئولان خصوصی سازی و وزارت اقتصاد حضور یافتند و اعتراضات شدیدی بر عدم نظارت صحیح خصوصی سازی بر واگذاری انجام شد. اعتقاد داریم این کارخانه هنوز مال دولت است و این فروش به نوعی اجاره به شرط تملیک است و تا اقساط پرداخت نشود دولت باید نظارت داشته باشد. اینها در نظارت بر روی پرسنل و تولید کارخانه کوتاهی کردند. اما خصوصی سازی عنوان می کرد ۶ ماه یکبار نظارت داشتند در حالی که این مدت زمان کافی بود تا کارخانه تعطیل شود.

وی گفت: در زمان فروش کارخانه شمش های زیادی در انبار کارخانه وجود داشت که متعلق به دولت بود اما خریدار از محل فروش این شمش ها سهم خود را پرداخت می کرد. روی اهلیت خریدار هم ابهام وجود داشت و شیوه اداره کارخانه نشان از تعطیلی زودهنگام کارخانه داشت.

این نماینده مجلس با بیان اینکه پیگیری نمایندگان هرمزگان منجر به خلعیت علی محمدی و واگذاری مجدد کارخانه شد. عنوان کرد: همچنان دو نگرانی وجود دارد. اول اینکه کارخانه تعطیل شود یعنی کسی که خریدار جدید خواهد بود امکان مدیریت صحیح را نداشته باشد و دوم بیکاری پرسنل است و نگران وقوع اعتراضاتی مانند هفت تپه این بار در بندرعباس هستیم و مشکلات امنیتی را در پی خواهد داشت.

وی مطرح کرد: توصیه ما به دولت این است که یا به مجموعه ای مانند غدیر، بنیاد مستضعفان و یا سایر مجموعه های با توانمندی مالی بالا واگذار شود که هم کارخانه تعطیل نشود و هم منافع به شخص خاصی نرسد و هم پرسنل حفظ شود. این توصیه را به استاندار و وزارت اقتصاد با جدیت مطرح کرده ایم.

هاشمی تختی با اشاره به بازدیدش از مجتمع آلومینیوم هرمزگان ابراز داشت: در ماه های گذشته بازدیدی از مجموعه آلومینیوم هرمزگان برای دلگرمی به کارگران و پرسنل این مجموعه داشتیم که متاسفانه برخی اقدام به ایجاد شائبه کردند که امیدوارم این افراد هم اگر دلسوز استان هستند همراه باشند اما بدنبال تخریب نباشد زیرا در فضای کنونی وحدت و همدلی راه گشای حل مشکل کارگران و کارکنان آلومینیوم هرمزگان است همه ما نسبت به معیشت کارگران و خانواده آنها مسئول هستیم.

منبع: مهر


با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار:8 دی 1397 ، کدخبر:6778113 ،www.yjc.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
0
0
اگر همه این کارخانه هایی که به ورشکستگی ختم میشه سرانجامشون واگذار بشه به نظرم اتفاق خوبی خواهد افتاد
پژوهشگر اقتصاد
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
0
0
اوج شیطنت و گمراه نمودن افکار عمومی و جالب است رییس سازمان خصوصی سازی میفرمایند ؛ عده ای اجازه نمیدهند شرکتهای دولتی به مردم واگذار شود . استاد زیرک ، کدام واگذاری صنایع و معادن استثنایی و ثروتساز به مردم بوده است ؟؟!! همه به گروههای خاص هدیه شده است . چرا آدرس اشتباه و انحرافی میدهید ؟!! ........................... قیرسازی پالایشگاهها را به چه کسانی داده اند ؟! پتروشیمیهای دلارساز را به چه کسانی داده اند ؟! معادن سنگ آهن و دیگر معادن بی بدیل را ؟ !! ................. نیروگاهها ؟! ............. آیا اینها به مردم داده است ؟!! این مراکز پولساز پس از خصوصی سازی سودش به مردم رسیده است ؟ !!! ...... فکر میکنید مردم از هیچ کجا خبر ندارند ؟!! ................................. شما که بهتر از ما مردم عادی ، آدرس حیات خلوت خصوصی شرکتهای دولتی را دارید !! ......... شما که استاد همه ما هستید !! چرا نام مردم را وجه المصالحه قرار میدهید ؟ !! مردم عادی هیچ سهم واقعی از خصوصی سازی نداشته اند . تنها سهم مردم عادی تعطیل شدن شرکتها و اخراج کارگران توسط خریداران سودجو بوده است ! ... خریداران فرصت طلبی که از همان ابتدا به فکر فروش زمینها و ساختمانهای مجموعه بوده اند نه در فکر افزایش تولید و اشتغال و خدمت به مردم . ریاست محترم خصوصی سازی بهتر از همه میدانید که همه واگذاریها ، اختصاصی سازی بوده است و تاراج مجانی اموال مردم !!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین