پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۷۵۷۴۷
تعداد نظرات: ۴۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵
با آگهی مجدد واگذاری بلوک کنترلی سهام آلومینیوم المهدی از سوی خصوصی سازی باید پرسید دلیل پافشاری سه ساله وزیر وقت اقتصاد و دیگر مسئولان بر سر حمایت بی چون و چرا از اهلیت معدن داری که حتی قادر به پرداخت اقساط خود نیست، چه بوده است؟
شعار سال : با گذشت حدود سه سال از واگذاری بلوک 77.22درصد از سهام کنترلی مجتمع آلومینیوم المهدی و طرح هرمزال به یک معدن دار دامغانی، یک بار دیگر بزرگ‌ترین کارخانه تولید کننده شمش آلومینیوم به دلیل عدم واریز اقساط از سوی خریدار روانه میز فروش می‌شود.

محسن علیمحمدی مالک شرکت فرو آلیاژ گنو و سهامدار سه درصدی بانک تجارت از طریق شرکت توسعه معادن جنوب است که تا کنون بابت 3.83 درصد از کل سهامی که در اواخر اسفند ماه 1394 و با وجود هیاهوی بسیار به وی واگذار شده توانسته پول دولت را پس بدهد.

حالا سازمان خصوصی سازی بابت آنچه که وصول مطالبات خود از خریدار قبلی توصیف کرده بنا دارد بلوک 73.36 درصدی سهام شرکت آلومینیوم المهدی و 100 درصد دارایی‌های طرح آلومینیوم هرمزال را روانه میز فروش نماید.

خریدار این بلوک می‌تواند با پرداخت 340 میلیارد تومان پول نقد و همچنین تعهد پرداخت 9 قسط 126 میلیارد و 172 میلیون و 763 میلیون و 532 هزار و 35 تومانی در فواصل شش ماهه تا پایان فروردین ماه سال 1402 شمسی ، مالک بزرگ‌ترین مجتمع تولید کننده شمش آلومینیوم در ایران باشد .

سازمان خصوصی سازی برای حسن انجام تعهدات اعلام کرده یک فقره چک 1000 میلیارد تومانی را از خریدار نزد خود به امانت نگاه خواهد داشت.

علاوه بر این خریدار می‌بایست 40 قسط تسهیلات یورویی بانک صنعت و معدن از بابت قرار داد جعاله که می‌بایست از 20 دی ماه امسال تا 21 فروردین ماه 1401 شمسی بطور ماهانه تسویه شود را مطابق سررسیدهای مقرر بر عهده گیرد. نخستین قسط این بدهی با 3 میلیون و 921 هزار و 58 یورو آغاز و سپس بطور پلکانی تا 5 میلیون و 152 هزار و 360 یورو افزایش می‌یابد.

با توجه به سررسید نخستین قسط از بدهی‌های مذکور تا کمتر از یک ماه آینده ، سازمان خصوصی سازی بدون اشاره به تاریخی مشخص برای واگذاری این دارایی ،اعلام کرده متقاضیان حداکثر تا پایان وقت اداری روز سه شنبه این هفته فرصت خواهند داشت تا نسبت به ارائه تضمین خرید و ارائه پیشنهاد اقدام کنند.

بد حسابی خریدار دامغانی مجتمع آلومینیوم المهدی و طرح هرمزال، در حالی سازمان خصوصی سازی را به انتشار بی سروصدای آگهی واگذاری این شرکت اصل چهل و چهاری ناگزیر کرده که حدود سه سال قبل احمد توکلی ،نماینده پیشین مجلس در نامه ای به رییس قوه قضاییه نسبت به برخی ابهام‌ها و انحراف‌های غیر قانونی در فرآیند واگذاری این دارایی و اهلیت خریدار هشدار داده بود.

این سازمان متولی واگذاری شرکت‌های مشمول اصل چهار و چهار قانون اساسی در اطلاعیه خود تاکید کرده که خریدار کلیه وجوه ریالی و ارزی پرداختی خریدار قبلی بابت اقساط واگذاری و سایر تعهدات مالی مندرج در قرارداد را پس از حسابرسی ویژه توسط سازمان خصوصی سازی ، می‌بایست ظرف مدت سه ماه پس از ابلاغ نتیجه حسابرسی به این سازمان پرداخت نماید.

به گزارش فارس ،بد حسابی خریدار دامغانی مجتمع آلومینیوم المهدی و طرح هرمزال، در حالی سازمان خصوصی سازی را به انتشار بی سروصدای آگهی واگذاری این شرکت اصل چهل و چهاری ناگزیر کرده که حدود سه سال قبل احمد توکلی ،نماینده پیشین مجلس و رئیس دیده‌بان شفافیت و عدالت در نامه ای به رییس قوه قضاییه نسبت به برخی ابهام‌ها و انحراف‌های غیر قانونی در فرآیند واگذاری این دارایی و اهلیت خریدار هشدار داده بود.(خبرگزاری فارس-1394/8/20)

وی با اشاره به نامه شماره 163539 مورخ 23 /8/ 1394 سازمان بازرسی کل کشور به رئیس جمهور آورده بود:« به دلیل وجود تخلف‌ها و شبهه‌های بسیار در فرایند مزایده، بازرسی کل کشور بر اساس ماده 11 قانون تشکیل سازمان بازرسی کل در تاریخ 1393/12/5، دو هفته پیش از برگزاری مزایده، از وزیر امور اقتصادی و دارایی می‌خواهد که روند مزایده متوقف شود٬ ولی سازمان خصوصی سازی بدون اعتنا به این هشدار در تاریخ 1393/12/18مزایده را با شرکت یک نفر برگزار می‌کند و در تاریخ 1394/12/23، شرکت فرو آلیاژ گنو (متعلق به محسن علیمحمدی) با پیشنهاد 929 میلیارد تومان برای هر دو مجتمع، برنده مزایده اعلام می‌شود.»

در ادامه این نامه آمده بود « شش روز بعد از اعلام برنده مزایده و قبل از هر اقدام دیگری، دیوان محاسبات کشور نیز در تاریخ 1393/12/29نسبت به پائین بودن قیمت فروش هشدار داده و خواستار توقف مزایده می‌شود.ولی سازمان خصوصی سازی بدون اعتنا به نظرهای دو سازمان رسمی نظارتی، زمینه دریافت بخش نقدی معامله را فراهم می‌کند و برنده مزایده نیز در تاریخ 94/1/29، وجه مزبور را که 15 درصد ارزش پیشنهادی بود به حساب ذیربط واریز می‌کند و بدین ترتیب تلاش برای آنکه معترضان را در مقابل عمل انجام شده قرار دهند، تکمیل می‌شود.»

درادامه این نامه می‌خوانیم: « پس از آن محکم کاری، سازمان خصوصی عملیات واگذاری را متوقف کرد. ارزش گذاری بعدی که با فشار دیوان محاسبات و سازمان بازرسی انجام گرفت٬ به روشنی غبن دولت در این معامله را نشان داد. در این ارزش گذاری و تعیین قیمت، ارزش ماشین آلات و تأسیسات المهدی، 82 درصد، زمین و ساختمان المهدی و هرمزال 63 درصد و حق الامتیاز های المهدی و هرمزال 488 درصد افزون تر از قیمت پایه مزایده به دست آمده و جمع افزایش ارزش 822 میلیارد تومان بوده است.»

توکلی به برخی از کارشناسی‌های تعیین قیمت پایه مزایده بدون حضور در محل مجتمع و بازدید از مال و ملک و ماشین آلات، از راه دور اشاره می‌کند و می‌نویسد: « در جلسه 1394/5/31 هیأت واگذاری ضمن تائید مزایده، دو تصمیم دیگر هم می‌گیرد؛ اختیار عملیات واگذاری را به سازمان خصوصی سازی می‌سپارد» و از سویی دیگر « این سازمان را به مذاکره با برنده اعلام شده جهت دریافت اضافه ای به مبلغ 346 میلیارد تومان مأمور می‌کند. بدین ترتیب روش مزایده به مذاکره تبدیل می‌شود.»

وی در ادامه نامه خود تاکید می‌کند که « طی این مذاکرات، سازمان خصوصی سازی چند امتیاز مالی به خریدار می‌دهد که آثار مثبت مبلغ اضافی مزبور را خنثی می‌کند و حتی زمینه کاهش قیمت اصلی پیشنهادی را نیز فراهم می‌سازد. بدین ترتیب خریدار باید استقبال می‌کرد که کرد. به رغم اعتراض‌های مکرر نمایندگان و سازمان‌های نظارتی، سرانجام در یک روز 1394/6/11 سازمان خصوصی سازی دو قرارداد با خریدار امضا می‌کند؛ یکی اصلی که نتیجه مزایده بود و دیگری الحاقی که نتیجه مذاکره بود.»

وی در نامه خود ادعا می‌کند: « در ثبت گزارش‌ها اسناد مخدوش و دستکاری سیستم دبیرخانه دیده شده که به نظر سازمان بازرسی مصداق جعل اسناد دولتی محسوب می‌شود و برخی گزارش‌ها مصداق گزارش خلاف واقع است. در گزارش با ذکر مصادیقی از رفتارهای سازمان خصوصی سازی، به طور مکرر این سازمان را طرفدار خریدار می‌شناسد.»

این نماینده پیشین مجلس به عدم توجه به قرارداد رسمی بین ایمیدرو و کنسرسیوم خارجی در این واگذاری و حق شکایت از دولت ایران و برداشت احتمالی مبالغ زیادی از حساب‌های خارجی دولت را یادآور می‌شود و می‌نویسد: « موضوع‌های متعددی مانند به حساب نیاوردن بخشی از اموال و دارایی‌های المهدی و عدم تعیین تکلیف 280 میلیارد تومان از دارایی‌های جاری هرمزال حاکی از آماده نبودن دو مجتمع مذکور برای واگذاری بود که تعجیل تعجب برانگیز سازمان خصوصی سازی به نقص مکرر قانون منجر شد.»

به گزارش فارس ، در آن ایام ناصر سراج ، رئیس سازمان بازرسی کل کشور در گفت وگو با فارس گفته بود :« درباره واگذاری سهام شرکت آلومینیوم المهدی و طرح هرمزال نامه ای به روسای سه قوه نوشته‌ام. »

همچنین این مقام مسئول در نامه ای به رئیس جمهور روحانی گفته بود:« با توجه به موارد مذکور در نتیجه گیری و فصول گزارش، در فرایند قیمت گذاری و واگذاری آلومینیوم المهدی و مجتمع هرمزال و متعاقب آن انعقاد قراردادهای واگذاری و الحاقیه، ابهام‌ها و اشکال‌های متعددی وجود داشته و همچنین برخی از قوانین موضوعه از جمله بند الف و ج ماده 17 و تبصره 2 ذیل آن، بند 5 ماده 18، بند الف ماده 19، تبصره 2 و 5 ماده 20 و بند ب ماده 21 قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی، توسط هیأت واگذاری وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان خصوصی سازی و مسئولان سازمان توسعه ای ایمیدرو رعایت نشده است.»

به گزارش فارس، با آگهی مجدد واگذاری بلوک کنترلی سهام مجتمع آلومینیوم المهدی و طرح هرمزال از سوی سازمان خصوصی سازی باید از مدیران و متولیان این سازمان پرسید دلیل اصرار و پافشاری سه ساله از وزیر وقت اقتصاد تا اتاق بازرگانی و تریبون‌های رسانه ای بر سر تأیید این واگذاری و حمایت بی چون و چرا از اهلیت معدن دار بدحسابی که حتی قادر به پرداخت اقساط خود در شرکت‌های خریداری شده خود از جمله سرمایه گذاری ملی ایران نیست چه بوده و خسارت‌های ایجاد شده به صنایع و زنجیره تکمیلی صنایع استراتژیک آلومینیوم چگونه جبران می‌شود؟

آیا تجربه و عملکرد این معدن دار در واگذاری شرکت معادن فاریاب و حال و روز امروز آن و همچنین خام فروشی ثروت بادآورده ای به نام کرومیت به مقصد آن سوی آب ها درس عبرتی برای عدم واگذاری های بعدی به چنین اشخاصی نبود؟


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ 24 آذر 97، کد مطلب: 13970923000636 : www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
پژوهشگر اقتصاد
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
0
3
…………………………………..
طی این چند سال ، تاراج اموال عمومی به نام خصوصی سازی چه نفعی برای کشور داشته است ؟!
..................................................
نتیجه و در واقع فاجعه خروجی اینکه دست دولت از صنایع و معادن ثروتساز خالی شده است . مجبور است طلب پیمانکاران ، بیمه ها و بانکها را ندهد . حتی از بانک مرکزی و آستان قدس استقراض نماید . نتیجه این کسری بودجه دلت هم میشود : ( تورم ) .
......................................................
مثال :
.................................................................................

وزیر نفت ، مهندس زنگنه: یک پالایشگاه ها 300 هزار بشکه ای، 6 میلیارد دلار قیمتش است.
( 21 آذر 97 )
یعنی قیمت یک پالایشگاه میشود شصت هزار میلیارد تومان !!! ... درست شنیدید : (( شصت هزار میلیارد تومان !!! )) 60000000000000 تومان !!! ... با دلار ده هزار تومانی .
.......................................... با دلار پنج هزار تومانی هم میشود : سی هزار میلیارد تومان !!!

بروید ببینید پالایشگاهها و پتروشیمیها با چه اعدادی توسط کارشناسان محترم !!دادگستری ، قیمت گذاری و به بخشهای ویژه هدیه شده اند . حت اعداد بعضا به یک دهم قیمت روز هم نمیرسد .
این موضوع شاه کلید اصلی مشکلات اقتصادی ایران ، کسری بودجه و تورم است .
…………..
پاسخ ها
م . علایی (استاد دانشگاه )
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
بسیار عالی و جالب بود .
یک حفره ی بزرگ اقتصادی که کمتر نماینده و دولتمرد و قضامردی ، جرات گفتنش را دارد .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
0
2
یه هفت تپه دیگه در راه نباشه صلوات
پاسخ ها
دلسوخته ی اقتصاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
هزاران فاجعه مانند هفت تپه در کشور اتفاق افتاده است ، اما رسانه ای نشده است .
پتروشیمیها ، پالایشگاهها ، معادن بی نظیر و ....
همه به گروههای خاص اهدا شده اند .
و این بزرگترین فساد اقتصادی و ظلم به مردم کشور بوده است .
معادل هزاران ب . ز و ر.ض. و درمنی و ....
تحلیلگر اختلاسهای کلان !!
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
بله اگر واحد سوء استفاده های کلان را ب .ز. بگیریم معادل سه هزار میلیارد تومان ، در واگذاری یک پالایشگاه شصت هزار میلیارد تومانی معادل بیست ب . ز . سوء استفاده و تضییع اموال عمومی رخ میدهد . البته ممکن است خریدار دوست داشتنی حدود دو ب . ز . پرداخت کند که این مقدار را از کل سوء استفاده کسر میکنیم .
احمد محمودی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
0
2
خود باختگی برخی ایرانیان واقعا ناراحت کننده است و در برخی مواقع پرهزینه و مخرب . همین انفعال اساتید اقتصاد کشورمان در مقابل تفکرات لیبرال را ببینید ! در حالی که لیبرالیسم و خصوصی سازی در مهد خود مانند آمریکا و فرانسه به انتها و اضمحلال رسیده است ، اساتید نابغه ! ایرانی اکنون منادی آن تفکرات تاریخ گذشته شده اند . نتیجه اینکه صدها هزار میلیارد تومان اموال دولت ( مردم ) به نام خصوصی سازی به غارت رفته . دست دولت از صنایع و معادن ثروتساز خالی شده . نتیجه آن شده است : کسری بودجه دولت ، تورم و تنزل زندگی ایرانیان . عارضه ی خودباختگی بسیار خطرناک است به ویژه در کسانی که نام استاد و مدیر را یدک میکشند .
پاسخ ها
علیرضا م . ج
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
بله دقیقا ..... میگویند زمانی که کمونیسم در مهد خود به نابودی رسیده بود ، عده ای در زندانهای ایران به نام کمونیست ، تحت شکنجه بودند !! قصه اساتید لیبرال و طرفدار خصوصی سازی ایران هم مشابه همانها است . اساتید !! لیبرالیسم و خصوصی سازی در محل تولد خود ، وفات یافته است ؛ لطفا بیدار شوید .
ناشناس
| United States |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
هر اسمی می خواید بزلرید مهم نیس اما خصوصی سازی واقعی برای کشور مفید بود؛ اما اینی که اتفاق افتاده و می افته و شاید خواهد افتاد واقعا خصوصی سازی نبود بلگه دزدی اموال مردم بود به اسم خصولتی یا هر چیز دیگه ای.
توهم شیرین و خیالی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
0
2
در ورای واژه ی اغواگر خصوصی سازی ، توهم شیرین و خیالی وجود دارد که مردم تصور میکنند قرار است بخشی از اموال عمومی و سهام شرکتها به ایشان برسد ! و به همین خاطر زیاد با آن مخالفت نمیکنند . غافل از اینک مردم مظلوم در این بین هیچ سهم واقعی ندارند و همه سهام و منافع ، به گروههای خاص و شرکای پشت پرده بسیاری مدیران منحرف میرسد .
پاسخ ها
جعفر م ا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
بعد از خصوصی سازیشرکت ما ، کارفرما شروع کرد به آزار و اخراج کارگران و بعد هم زمینها رو چند برابر قیمت خرید کل مجموعه ، فروخت . 100 نفر هم بیکار شدند . یک نفر 100 میلیارد تومان سود کرد . خریدار سه بار هم ازدواج رسمی کرده و هر دو ماه هم مسافرت خارجی و خوشگذرانی .
چگونگی صحنه سازی برای خصوصی سازی موفق
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
0
2
( چگونگی صحنه سازی برای خصوصی سازی موفق )
برای مدتی مثلا یک یا دو سال مجموعه مورد نظر برای واگذاری را زیان ده و فاقد کارایی نمایش میدهند ! چگونه ؟ مثلا فروش را کم میکنند . در بسیاری موارد خریدار محصول ، خریدار آینده شرکت است . به فرض ذوب آهن قرار است معدن ذغال ... یا معدن ... را تصاحب نماید . مدتی از آن معدن کمتر خریداری میکند . .... به همین علت پس از واگذاری که فروش شرکت قربانی به تعادل میرسد ، مثلا سه برابر سال قبل میشود ، مدیران نمایشها و مصاحبات تبلیغاتی به راه میاندازند که فروش و بهره وری پس از واگذاری این مجموعه سرطانی زیانده به شدت افزایش داشته است . ظاهرا هم چنین است اما عاقلان دانند و تبانی کنندگان دو طرف !
…………………………………………………………………….
پاسخ ها
دانشجوی مدیریت دولتی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
خیلی خوب و آموزنده .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
0
2
اکثریت صنایع و معادن بی بدیل به ارزش هزاران میلیارد تومان ، بعنوان اموال عمومی کشور و متعلق به همه مردم ، با قیمتهای در حد مجانی به گروههای ویژه هدیه شده است .
نکته جالب و مشترک این تاراج گسترده آنکه همه آنها بطور قانونی ! واگذار شده اند و ضمنا مدتی پیش از واگذاری زیان ده بوده اند ، یا دقیقتر بگوییم زیانده شده اند .
پاسخ ها
این جمله از کیست ؟
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
مشکل کشور ؛ قانوندانان قانون شکن است .
قربانی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
0
2
بزرگترین مشکلات اقتصادی کشور ناشی از واگذاری مجانی صنایع و معادن ثروتساز کشور و متعلق به مردم ، به گروههای ویژه و شرکای خصوصی مدیران بخش دولتی است .

و مجلس در این خصوص باید پاسخگو باشد .
شما وکیل و نماینده ی مردم هستید .
مسئولیت اعاده ی این اموال عمومی به غارت رفته به عهده ی شما است .
شرکتهای بزرگ فولادی
شرکتهای عظیم آلومینیوم و مس
معادن بزرگ و بی بدیل سنگ آهن و سایر کانیهای با ارزش
بانکها
و ....
حیات خلوتها
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
0
1
شرکتهای خصوصی حیات خلوت شرکتهای دولتی را بشناسیم و معرفی کنیم !
بسیاری شرکتهای دولتی در کنار خود ، یک یا چند شرکت خصوصی اقماری ! دارند .
مدیران و کارشناسان قبل از خدمت ، از محل اموال دولت (مردم ) شرکت خصوصی را شارژ میکنند .
مثلا بنام خصوصی سازی به آنها یک بخش از شرکت یا یک معدن میدهند .
پس از بازنشستگی هم برای استخدام به آنجا رفته و پاداش خدمات خود را میگیرند . یا سهام شیرین یا کوپن استخدام آشنایان را بجای آن خوش خدمتی دریافت میکنند . مانند : --------------------
تکادو کنار ذوب آهن . --------------------
میدکو در کنار تهیه تولید یا ایمیدرو . --------------------
توکا در کنار فولاد مبارکه . --------------------
سرمایه گذاری خوارزمی کنار بانک صادرات . --------------------
شرکت سرمایه گذاری بانک ملی در کنار بانک ملی --------------------
شستا و شستان در کنار تامین اجتماعی --------------------
سرمایه گذاری صنعت نفت در کنار وزارت نفت --------------------
و .....
بررسی وضعیت دارایی و غنایم کسب شده این شرکتها با هزاران میلیارد تومان ارزش ، شاه کلید علت کاهش درآمد دولت و زیان ده شدن برخی شرکتهای دولتی است که همه این مفاسد به افزایش تورم و تنزل زندگی مردم کشور منجر میگردد .
..........................
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
0
1
س.ح75
خداکنه فروش و واگذاریش وضعیتش رو بهبود بده
سازندگی کاشنبودی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
0
1
بزرگترین میراث دولت سازندگی برای کشور ایجاد قشر نوکیسه و تازه به دوران رسیده بود که خود را تافته ی جدا بافته دانسته و از هر نوع برداشت گزاف از اموال عمومی و هر گونه پاداش و مزایای بالا هیچ ابایی نداشتند و البته خود را محق میدانسته و میدانند .
جوادب یناییان
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
0
1
شرکتهای خصوصی خواهرخوانده شرکت دولتی !
بسیاری شرکتهای دولتی در کنار خود ، یک یا چند شرکت خصوصی اقماری ! دارند .
مدیران و کارشناسان قبل از خدمت ، از محل اموال دولت (مردم ) شرکت خصوصی را شارژ میکنند .
مثلا با آنها یک بخش از شرکت یا معدن میدهند .
پس از بازنشستگی هم برای استخدام به آنجا رفته و پاداش خدمات خود را میگیرند .
پاسخ ها
محزون
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
هر چه بدبختی است از زمان سازندگی!! و تاراج قانونمند و ترویج اشرافیگری آغاز شد .
سازندگی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
سازندگی همه چیز داشت جز سازندگی
محبوبه ص بهرامی از آباده
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
0
1
خصوصی سازی زندگی کاری پدرم و به تبع آن خانواده ما را از بین برد . خدا باعث و بانیان این رفتارهای غیر انسانی و حتی غیر اقتصادی را به را ه راست هدایت کند . این خدخواهان بی درد و پیرو منفعل تئوریهای لیبرالیستی که در خاستگاه خود نیز به آخر خط رسیده اند .
خدایا خدایا
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
0
1
به نام سازندگی ، تعدیل اقتصادی و خصوصی سازی زندگی و کارمان را به باد دادند . خدایا .... خدایا ........
کارشناس رسمی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
0
1
در اکثر خصوصی سازیها ، فروشنده و خریدار با هم ارتباط نزدیک دارند و پشت پرده تبانی وجود دارد .
فساد درخصوصی سازی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
0
1
. ریشه اصلی تورم در علم اقتصاد چیست ؟ کسری بودجه دولت . یعنی درآمد دولت کمتر از مخارج اوست . ریشه ی کاهش درآمد دولت را در کجا بیابیم ؟ ..... تاراج صنایع و معادن ثروتساز کشور به نام خصوصی سازی .... صنایع و معادنی که در صحنه سازیهای دروغین تکراری ، زیان ده جلوه داده شده و سپس با قیمتهای در حد مجانی به گروههای ویژه یا همدستان خصوصی مدیران دولتی هدیه میشوند . پس بزرگترین مطالبه ی خبرگزاری وزین فارس ، سایر رسانه های صادق و همه مردم و نمایندگان فهیم ایران میبایست یک موضوع کلیدی و مهم باشد :
برگشت صنایع و معادن تاراج شده به نام خصوصی سازی به مردم ( دولت ) . تنها راه نجات اقتصاد و بهبود معیشت مردم همین است ؛ برگشت صنایع و معادن تاراج شده که متعلق به عموم مردم بوده است .
برگشت اموال متعلق به مردم
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
0
1
بسیاری از مردم و رسانه ها روی سوء استفاده هایی از جنس ( ب.ز. ) یا ( ر.ض. ) و امثالهم بسیار حساس و پیگیر هستند . سوء استفاده هایی که شاید مبالغ آنها در حد سه هزار میلیارد تومان یا ده هزار میلیارد تومان بوده است . بله اینها اعداد بزرگی هستند اما به جرات عرض میکنم که تنها در یک واگذاری یک کارخانه پتروشیمی ، فولاد ، پالایشگاه یا حتی بسیاری از معادن ارزشمند و استثنایی کشور ، معادل اعداد مورد اشاره ، حیف و میل و تضییع اموال عمومی انجام شده است . اما جامعه اصولا روی اشخاص و اسامی ملموس حساس است . این حساسیت باید روی تاراج صنایع و معادن از دست رفته کشور نیز ایجاد و حفظ گردد . این یک مساله حیاتی است که زندگی همه ی ما و فرزندانمان را تحت الشعاع قرار داده و خواهد داد .
پس بزرگترین مطالبه ی خبرگزاری وزین فارس ، سایر رسانه های صادق و همه مردم و نمایندگان فهیم و دوستدار ایران و ایرانی میبایست یک موضوع کلیدی و مهم باشد :
برگشت صنایع و معادن تاراج شده به نام خصوصی سازی به مردم ( دولت ) . تنها راه نجات اقتصاد و بهبود معیشت مردم همین است ؛ برگشت صنایع و معادن تاراج شده که متعلق به عموم مردم بوده است .
سازندگی یا تاراج
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
0
1
خصوصی سازی ایران ؛ چوب حراج بر اموال عمومی بود . تفکرات لیبرال و خصوصی سازی ؛ اقتصاد و زندگی مردم را ویران کرد . ایران عزیز ما متاسفانه فاقد بخش خصوصی واقعی ، سالم ، دلسوز و قدرتمند است . اکثریت بخش خصوصی ایران به دنبال رانت و لقمه آماده است . واگذاریهای این چند دهه را ببینید ... فولاد مبارکه ، ذوب آهن ، گل گهر ، چادرملو ، آلومینیوم اراک ، پتروشیمیها ، پالایشگاهها ، معادن بی نظیر ، صنایع ثروتساز استثنایی و ... همگی با قیمت در حد مجانی به فرصت طلبان و همکاران خصوصی دولتیها تقدیم شده است . درآمدهای دولتها از بین رفته است . نتیجه : کاهش کسری بودجه دولت ... استقراض از بانکها و آستان قدس و ... تورم ... تنزل زندگی مردم مظلوم خصوصی سازی ایران ؛ چوب حراج بر اموال عمومی بود . و این تفکرات انحرافی از دولت سازندگی! آغاز شد .
علی از کرمانشاه
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
0
1
نامه استاندار کرمانشاه برای لغو خصوصی‌سازی

واگذاری سه سیلوی دولتی کرمانشاه به بخش خصوصی جنجال بزرگی در استان به راه انداخته تا جایی که استاندار هم در صف اول معترضان ایستاده و از نامه ‌نگاری برای لغو قطعی این واگذاری‌ها خبر داده است.
......................
درود بر استاندار
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
0
1
درود بر نمایندگان فعال و سالم کرمانشاه
.................................................
قاسم جاسمی، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس «فروش سرمایه های استان زیر قیمت واقعی را یک زنگ خطر» دانست و پرونده واگذاری شرکت پالایش نفت کرمانشاه را دوباره باز کرد و گفت: در حالی که قیمت واقعی این پالایشگاه بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود، به ۲۱۰ میلیارد تومان واگذار شد.

...........................
خسته نباشید ...
واگذاری پالایشگاه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی کرمانشاه به 200 میلیارد تومان !!!!
کارشناس مالی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
0
1
قابل توجه نمایندگان دیگر شهرها
( تهران ، اصفهان ، کرمان ، یزد و ... )
..................

................................................. قاسم جاسمی، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس «فروش سرمایه های استان زیر قیمت واقعی را یک زنگ خطر» دانست و پرونده واگذاری شرکت پالایش نفت کرمانشاه را دوباره باز کرد و گفت: در حالی که قیمت واقعی این پالایشگاه بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود، به ۲۱۰ میلیارد تومان واگذار شد. ...........................
قابل توجه
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
0
1
قابل توجه نمایندگاه ، سازمان بازرسی و ....

واگذاری پالایشگاه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی کرمانشاه به 200 میلیارد تومان !!!!
نوابغ سازمان هدفمندی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
0
1
قابل توجه

بعد یارانه 45 هزار تومانی من را قطع کرده اند . خجالت بکشید . نوابغ سازمان هدفمندی !!!
ایراندوست
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
0
1
بجای فشار به کارمندان و کارگران مظلوم ، صدها هزار میلیارد تومان صنایع و معادن غارت شده به نام خصوصی سازی ، به دولت و مردم بازگشت داده شود . کارخانجات هر یک چند میلیارد دلاری فولاد ، پتروشمی ، مس ، پالایشگاه و معادنی که با قیمتهای مجانی به ویژه خواران هدیه شده است . …………………… عامل اصلی بیکاری ، خصوصی سازی فاسد است که نتیجه افکار و تصمیمات اشتباه نمایندگان مجلس است . مدیران خصوصی که برای خرید صنایع و معادن پیش قدم میشوند اکثرا همدستان فاسد مدیران دولتی هستند که چشم طمع به فروش زمینها و ساختمانها دارند و هدف آنها رشد تولید و اشتغال نیست .
یارانه ی من کجاست
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
0
1
بجای قطع یارانه جلوی صدها هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی ، حقوق نجومی ، خصوصی سازی فاسد و پر از تبانی را بگیرید .

یارانه ی من کجاست ؟ !!
کارگر ماشین سازی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
0
1
خصوصی سازی عامل اصلی بیکاری کارگران شرکت ما بود زیرا هدف اصلی خریدار، فروش زمینهای شرکت بود . کارگر ماشین سازی ....
قاچاقچی هنرمند
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
0
1
بزرگترین هنر بخش خصوصی ما عبارتست از : قاچاق گازوییل و بنزین .
کمالی نایینی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
0
1
استانداران لطفا الگوبرداری و با فساد مبارزه کنید .

استانداران چند حرکت مشابه انجام دهند ، بسیاری مشکلات اقتصادی مردم و دولت بهبود خواهد یافت .
محمد دوست استاد دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
0
1
بزرگترین عامل مخل امنیت ملی ؛ خصوصی سازی است و فجایع بعد از آن است .

تضعیف بنیه مالی دولت و ایجاد تورم ، تنزل اقتصاد کشور ، تضعیف سرمایه های اجتماعی ، گشترش فساد اقتصادی ، بیکاری و اخراج کارگران و ...
فرهاد ش اسلامی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
0
1
بله واقعا درست میگویند .
بزرگترین خیانتهای مالی و سوء استفاده های کلان در جریان خصوصی سازی و فروش مجانی صنایع و معادن رخ داده است .
این خائنان چه در سمت فروشنده دولتی یا خریدار رشوه دهنده ویژه خوار ، کارشناس رسمی دادگستری خائن و امثالهم میبایست محاکمه و اعدام گردند .
مهمتر از اعدام خائنین بزرگ ، صدها هزار میلیارد تومان اموال عمومی بر باد رفته باید به مردم و دولت بازگردد .
حسابرس مطلع
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
0
1
خصوصی سازی منحرف و مملو از فساد و تبانیهای پنهان و پیدا ، عامل اصلی مشکلات اقتصادی کشور تضعیف بنیه مالی دولت و نابودی صندوقهای بازنشستگی است .
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
0
1
خصوصی سازی ایران ؛ چوب حراج بر اموال عمومی بود .
دانشجوی کارشناسی ارشد
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
0
1
به دنبال موضوعی خوب برای پایان نامه کارشناسی ارشد بودم که در اینجا پیدا کردم .
/ تاثیر خصوصی سازی بر افزایش تورم /

تشکر از مسئولان سایت و مشارکت کنندگان در این موضوع جالب و کلیدی .
صفایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
0
1
فساد از سر و روی خصوصی سازی میبارد ...نمایندگان لطفا بیدار شوید . !!!
مهدوی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
0
0
نمایندگان آیا شما بیدارید ؟ ؟ !!
قوه قضاییه کجاست ؟؟!!
بازرسی کل کشور ؟؟!!!
بیشتر بدانیم
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
0
0
رئیس اسبق ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق :

واگذاری بنگاه‌های تولیدی دولتی ما حصل توافق شبانه پدیده شوم ثروت و قدرت منفعت پرست است .
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین