پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۹۹۸۸
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵
یک عضو مجلس خبرگان رهبری گفت:‌ انگلیسی‌ها دنبال کسی می‌گشتند که سه خصوصیت خشونت، بی‌سوادی محض و بی دینی را داشته باشد که رضا خان همه این خصوصیات را دارا بود.وی افزود: در مقام ثبوت سه موضع مطرح می‌شود، یک موضع این بوده که وضع بد معیشتی را انکار کنیم که این موضع ناشیانه ترین موضع است. موضع دیگر این است که بر آتش وضع بد معیشتی بنزین ریخته و با کشاندن مردم به کف خیابان آتش آن را بیفروزیم که خائنانه ترین موضع است.

شعار سالحجت‌الاسلام احمد خاتمی پیش از ظهر امروز در یازدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد که در پژوهشکده علامه طباطبایی قم برگزار شد، با اشاره به حدیثی از امیرالمومنین(ع) عنوان کرد: وضعیت معیشت و زندگی مردم طوری نیست که انسان بی موضع باشد.

وی افزود: در مقام ثبوت سه موضع مطرح می‌شود، یک موضع این بوده که وضع بد معیشتی را انکار کنیم که این موضع ناشیانه ترین موضع است. موضع دیگر این است که بر آتش وضع بد معیشتی بنزین ریخته و با کشاندن مردم به کف خیابان آتش آن را بیفروزیم که خائنانه ترین موضع است. موضع سوم موضع منصفانه بوده و در آن باید دو چیز را ببینیم، نخست دیدن داده‌ها و نعمت های خداوند و دوم امید داشتن به آینده که تذکر به مسئولان نظام برای حرکت جهادی جهت حل مشکلات مردم در این موضع جای می‌گیرد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: در این ۴۰ سال وضعیت معیشت مردم با پیشرفت‌های چشمگیری همراه بوده و از جمله شیوه‌های های امیدوار کردن مردم به انقلاب آمار دادن مقایسه ای به مردم بوده است. عرصه های معنوی انقلاب بسیار بارز بوده و نخستین نکته در این عرصه حضور دین در صحنه است و مردم علی رغم مشکلات، برای دین اهمیت قائل می‌شوند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به کتاب خاطرات همسر رضا خان مطرح کرد: او بیان می‌کند که رضاخان اهل نماز و روزه نبوده و منکر بهشت و جهنم بود و عزاداری بر امام حسین(ع) را عزاداری بر عرب‌ها می‌دانست. انگلیسی‌ها دنبال کسی می‌گشتند که سه خصوصیت خشونت، بی‌سوادی محض و بی دینی را داشته باشد که رضا خان همه این خصوصیات را دارا بود.

امام جمعه موقت تهران ابراز کرد: پسر رضا خان یعنی محمدرضا لائیک محض بود و در یک کتاب خاطرات حداقل ۱۰ بار تصریح شده که از نظر رضا شاه اگر دینی به درد مردم بخورد، زرتشت و بهائیت بوده و باید به مردم بگوییم که در آن زمان بهائیت میدان‌داری می‌کرد و هویدا از جمله بهائیان آن دوران بود.

خاتمی اضافه کرد: حداقل ۵۰ مجتهد در ۹۰ روز کلمه به کلمه قانون اساسی را به مباحثه گذاشتند و تنها قانون تمام‌عیار اسلامی، قانون اساسی جمهوری اسلامی است. ما به مسئولان خود انتقاد داریم، اما همچنان معتقدیم که حتی پر ایرادترین مسئول جمهوری اسلامی یک مویش به تمام دستگاه پهلوی رجحان دارد. در یادداشت‌های علم قبل از انقلاب وجود دارد که شاه این مردم را نق زن و پف‌یوز می‌خواند و آن‌ها را از معدود عقب ماندگان در دنیا می‌دانستند که این نشان دهنده جایگاه مردم نزد حکومت طاغوت است.

وی عنوان کرد: اینکه کسانی در تهران می‌نشینند و در مصاحبه با بی بی سی می‌گویند که در ایران آزادی بیان نیست، اسفبار است، در حالی که آن‌ها آزادانه به نظام اسلامی انتقاد وارد می‌کنند، اما باید توجه داشت که هیچ نظامی براندازان را تحمل نمی‌کند. آخرین کتابی که شاه نوشته، پاسخ به تاریخ نام دارد که او در این کتاب اعتراف می‌کند که ای کاش نوکری آمریکا را نمی‌کردم.

این عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اگر بگویم کشور ما مستقل ترین کشور جهان است، مبالغه نبوده و هدف دشمنان این است که دوباره ایران را به بردگی بگیرند و اگر ما این داده‌ها را به مردم بیان کنیم، آن‌ها از صمیم جان می‌پذیرند. ماندن در صحنه و نخزیدن به طرف بیطرفی از وظایف اصلی روحانیت بوده و من به عنوان یک طلبه هشدار می‌دهم که برخی اقلیت شدیدا در پی جدا کردن روحانیت از نظام اسلامی هستند، با اینکه این افراد در اقلیت هستند ولی موریانه وار در حال نفوذ هستند و باید بدانند چوب این ناسپاسی را خواهند خورد.

وی افزود: دشمن بی وقفه در پی براندازی نظام اسلامی بوده و از زمانی که ترامپ بر سر کار آمده، این هدف علنا از طرف او و وزیرخارجه‌اش بیان می‌شود و ما باید به مردم بیان کنیم که راه دشمن در براندازی، زدن ولایت فقیه است، ما باید مردم را بر حضور در صحنه دعوت کنیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته سایت خبری رويداد 24 تاریخ انتشار 13دی 97، کدخبر: 160734، www.rouydad24.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین