پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۰۳۷۹
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹
فرماندار شهرستان سمنان با اشاره به لزوم حفظ فرهنگ و زبان بومی هر منطقه اعلام کرد تدریس گویش سمنانی در مقاطع تحصیلی در شورای آموزش و پرورش این شهرستان به تصویب رسید. سیدعباس دانایی، در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان سمنان خاطرنشان کرد: تدریس گویش سمنانی در مقطع ابتدایی از مهر..
شعار سال: فرماندار شهرستان سمنان با اشاره به لزوم حفظ فرهنگ و زبان بومی هر منطقه اعلام کرد تدریس گویش سمنانی در مقاطع تحصیلی در شورای آموزش و پرورش این شهرستان به تصویب رسید.

سیدعباس دانایی، در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان سمنان خاطرنشان کرد: تدریس گویش سمنانی در مقطع ابتدایی از مهر سال ۹۸ در دستور کار آموزش پرورش این شهرستان قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه تدریس گویش سمنانی حافظ فرهنگ بومی این شهر است، افزود: زبان و گویش محلی یکی از مهمترین نهادهای فرهنگی هر قوم و ملتی است که بی توجهی به آموزش و استفاده از زبان و گویش های مختلف بومی و محلی، نابودی آن ها را در پی دارد.

فرماندار سمنان ادامه داد: احیای فرهنگ زبان و سنت ها و آداب سمنانی با کمک فرهنگیان، هنرمندان، کارشناسان و مشارکت مردمی محقق می شود و شورای آموزش و پرورش شهرستان سمنان نیز در حوزه ترویج گویش سمنانی دو موضوع را تصویب کرد.

دانایی یادآور شد: تعیین هفته ای به نام ترویج زبان سمنان از دیگر مصوبات این شورا بود.

جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان سمنان با حضور جمعی از پژوهشگران، نویسندگان و شاعران گویش سمنانی در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت سرخه 365 ، تاریخ انتشار: 15 دی 1397، کدخبر: - ، www.sorkheh365.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین