پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۱۷۶۸
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶
یک کارشناس حوزه انرژی گفت: تأمین بیش از ۲ میلیون بشکه نفت ایران توسط هیچ کشوری در دنیا امکان‌پذیر نیست.
شعارسال: جهانبخش امینی با اشاره به اینکه تأمین بیش از ۲ میلیون بشکه در روز نفت ایران در جهان توسط هیچ کشوری امکان‌پذیر نیست، گفت: کاهش نسبی قیمت نفت ضرر بزرگی است که آمریکا ناخواسته به خود و متحدانش وارد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ساختار شیمیایی نفت ایران با سایر نفت‌های موجود در دنیا متفاوت است گفت: طلای سیاه ایران برای نخستین بار نیست که در دنیا تحریم می‌شود بلکه در تحریم‌های گذشته هم شاهد بوده‌ایم که نفت ایران همچنان در دنیا مشتریان خاص خود را دارد.

وی تصریح کرد: آمریکا از کاهش قیمت جهانی نفت زیان‌های بسیار زیادی می‌بیند به‌طوری‌که این کشور اگر بخواهد از شیرهای نفتی خود درآمدزایی کند، باید قیمت جهانی نفت به بالای ۸۰ دلار در هر بشکه برسد ولی در شرایط کنونی این اتفاق رخ نداده است.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: به‌‌طور قطع تولید نفت آمریکا از شیرهای نفت با کاهش قیمت جهانی نفت خام به‌‌شدت نزول پیدا خواهد کرد و همین موضوع بر روی درآمدزایی این کشور از راه فروش نفت در جهان تأثیر خواهد گذاشت.

امینی افزود: صادرات نفت ایران هیچ موقع در جهان صفر نخواهد شد؛ زیرا کشورهایی همچون هند، چین، ژاپن و کره جنوبی برای رفع احتیاج‌های پالایشگاه‌های خود به طلای سیاه ایران نیاز دارند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 20 دی 1397 ، کدخبر: 351238 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین