پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۸۲۶۰۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸
طاهرخانی، گفت: کلیات افزایش وام مسکن مهر مطرح شده و در صورت تصویب تنها به پروژه‌های خاصی تعلق می‌گیرد.

شعارسال:طاهرخانی، گفت: کلیات افزایش وام مسکن مهر مطرح شده و در صورت تصویب تنها به پروژه‌های خاصی تعلق می‌گیرد.

حبیب‌الله طاهرخانی مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در نشست خبری نخستین نمایشگاه مسکن، شهرسازی، بازآفرینی شهری مبنی بر افزایش تسهیلات مسکن مهر گفت: افزایش تسهیلات مسکن مهر به صورت عمومی در مجموعه وزارت راه‌ و شهرسازی مطرح شده و فقط منوط به پروژه‌های خاص مسکن مهر است.

وی ادامه داد: پروژه‌های مسکن مهری که دارای متراژهای بالایی هستند و با هزینه‌ بالایی آماده‌سازی شده‌اند شامل افزایش وام مسکن مهر می‌شوند، ولی هنوز به جمع بندی نهایی برای افزایش وام مسکن مهر نرسیده‌ایم.

طاهرخانی در پاسخ مبنی بر آخرین وضع تعاونی‌های متخلف مسکن مهر گفت: مرجع نظارت بر تعاونی‌های مسکن مهر برعهده وزارت تعاون است و وزارت راه و شهرسازی نقشی در این بخش ندارد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید تأکید کرد: وزارت راه و شهرسازی تنها زمین در اختیار تعاونی‌ها قرار داده و مابقی اقدامات از جمله انعقاد قرارداد با پیمانکاران و جمع‌آوری اعضا تنها بر عهده تعاونی‌ها است.

وی گفت: در صورتی که تعاونی مسکن مهری فعال باشد وزارت راه و شهرسازی در بخش کمک رسانی به محوطه سازی و تأمین زیر ساخت همکاری‌های لازم را با آنها می‌کند.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به تعداد تعاونی‌های متخلف در شهرهای جدید، گفت: تنها تعدادی تعاونی در گلبهار و پرند مشکل سازی بودند که وزارت تعاون و وزارت راه و شهرسازی در حال پیگیری مشکلات آنها است.

وی با اشاره به افزایش قیمت مسکن مهر گفت: هیچ افزایش قیمتی برای متقاضیان واحدهای مسکن در دستور کار نیست.

طاهرخانی درباره بودجه شرکت عمران شهرهای جدید گفت: مسکن مهر در ردیف بودجه کمک‌هایی مبنی بر آماده‌سازی، تأمین زیر ساخت و طرح‌های مسکن مهر قرار دارد و سال گذشته یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه‌ها در نظر گرفته شده بود، اما بودجه امسال به ۴۵۰ میلیارد تومان افزایش یافته و از محل اعتبارات عمومی به واحدهای مسکن مهر کمک‌های دیگری در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه سال ۹۶ سازمان برنامه و بودجه یک هزار میلیارد تومان اسناد خزانه و اوراق مشارکت به وزارت نیرو و مسکن مهر برای تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی واحد‌ها تخصیص داده بود، گفت: ۲۰۰ میلیارد تومان از این اسناد به شهر‌های جدید و ۸۰۰ میلیارد تومان به وزارت نیرو اختصاص داده شده است.

وی افزود: ۱۰۰ میلیارد تومان اسناد خزانه به دو شهر پرند و پردیس اختصاص داده شده که ۵۰ میلیارد تومان از آن برای پردیس واریز شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: جلسات مستمری برای درآمدزایی شهر‌های جدید برگزار کرده‌ایم و مطمئن هستیم که میزان جذب سرمایه ما امسال ۲ و نیم برابر سال گذشته خواهد بود.

طاهرخانی اظهار کرد: از محل تهاتر و فروش اراضی شرکت عمران شهر‌های جدید و سازمان ملی زمین و مسکن، سعی خواهیم کرد درآمدزایی جهت تکمیل واحد‌های مسکن مهر ایجاد کنیم.

وی افزود: در سال ۹۸ یکی دیگر از برنامه‌های درآمدزایی ما آن است که عرصه واحد‌های مسکن مهر را به کسانی که تمایل دارند واگذار کنیم و منابع به دست آمده از آنها مستقیما به حساب خزانه شهر‌ها و سایت‌های مسکن مهر واریز شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآوری کرد: لایحه بودجه سال ۹۸ ویژگی‌های خاصی دارد و مجوز و امکانات لازم را در اختیار مجموعه شرکت عمران شهر‌های جدید جهت مواجه مؤثرتر برای اتمام واحد‌های مسکن مهر قرار داده است.

طاهرخانی با بیان اینکه در ۶ ماهه سال گذشته فعالیت‌های قابل توجهی برای درآمدزایی شرکت عمران شهر‌های جدید داشته‌ایم و درآمد‌های ما در این بخش دو برابر شده است، افزود: پروژه‌های استراتژیک منابع خاصی لازم دارند و جزء موضوعات مهمی به شمار می‌روند و لازم است شرکت عمران در این بخش سیاست‌های لازم و هزینه‌های کافی انجام دهد.

وی افزود: استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی جهت سرمایه‌گذاری از مهم‌ترین اقدامات ما در راستای درآمدزایی بوده و خوشبختانه عملکرد شرکت عمران شهر‌های جدید در این خصوص نسبت به سال‌های گذشته بسیار قابل توجه بوده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: امسال ۴۰ مرکز محله را به روش مشارکتی در مجموعه شهر‌های جدید و احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکونی را با استفاده از سرمایه‌های بخش خصوصی آغاز کرده‌ایم که امیدواریم تا پایان سال قرارداد ۶۰ هزار واحد به نتیجه برسد.

طاهرخانی با بیان اینکه در شهر‌های جدید حدود یک میلیون نفر اسکان یافته‌اند، گفت: هفت شهر از جمله پردیس، پرند، اندیشه، بهارستان، پولادشهر، سهند و صدرا به محدوده جمعیتی ۱۰۰ هزار نفری رسیده‌اند.

وی توضیح داد: متوسط جمعیتی شهر‌های جدید ۱۰ برابر متوسط رشد جمعیتی شهر‌های کشور است و در برخی از شهر‌های جدید سالانه شاهد رشد ۲۴ درصدی جمعیت هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: هدف اصلی ما بسته شدن پرونده مسکن مهر در شهر‌های جدید تا سال آینده است که البته این به شرط آن است که پروژه‌ها مشکل حقوقی نداشته باشند.

طاهرخانی از ساخت قطار شهری تهران - پردیس در سال آینده خبر داد و گفت: در لایحه بودجه سال آینده ردیف خاصی برای آن در نظر گرفته شده است، همچنین برای طرح متروی فرودگاه تا پرند که سالیان متوالی است متوقف شده، با شهرداری به توافقاتی رسیده‌ایم و به زودی اجرای آن‌ آغاز می‌شود.

وی درباره ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهر‌های جدید، گفت: امیدواریم تا سال ۱۴۰۰ ساخت این واحد‌ها به اتمام برسد و سیستم مدیریتی و نظارت خاصی برای آنها در نظر گرفته شده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار24 دی 97، کد خبر: 6796795، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
0
0
پروژه خاص رو هم تعریف کنیدلطفا
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
0
0
ینی چی پروژه های خاص باید به تمام پروژه ها رسیدگی بشه همه مردم مشکل مسکن دارن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین