پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۸۲۶۴۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ممکن است عده‌ای از عملکرد سازمان حمایت ناراضی شوند، اما باید همه ما نظرات این سازمان را بپذیریم.
شعار سال :  حمایت از تولید وظیفه همه ما استرضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت  در خصوص عملکرد سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: سیاست اصلی کشور و وظیفه همه ما حمایت از تولید است؛ اما حمایت از تولید وجوه مختلفی دارد.
رحمانی با بیان اینکه سازمان حمایت  در موضوع قیمت‌گذاری با تولید کنندگان بحث دارد، اظهار کرد: طبیعتا وظیفه سازمان حمایت، آنالیز و کنترل قیمت‌ها است. در این میان ممکن است عده‌ای از این سازمان ناراضی شوند، اما باید همه ما نظرات سازمان حمایت را بپذیریم، زیرا این سازمان می‌خواهد از حقوق مصرف‌کننده و مردم حمایت کند.
وی با اشاره به اینکه مردم از نوسان قیمت‌ها ناراضی هستند، گفت: دولت، هم در حوزه سیاستگذاری برای این موضوع تدابیری اندیشیده و هم اقداماتی را برای تخصیص ارز انجام داده است تا کالا‌های اساسی را در بازار تامین کند. البته دولت در بازار هم نظارت میدانی دارد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: نظارت میدانی به سازمان حمایت مربوط است و الباقی وظایف مربوط به بخش‌های دیگر است. اقدامات این سازمان در ۹ ماهه اول امسال در بازرسی، تشکیل پرونده و ارسال پرونده‌ها به مراجع قانونی، بیش از سال گذشته بوده است.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن دوره نهم مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش اصناف در کنترل قیمت‌ها گفت: جلساتی را با اتاق اصناف برای فعالیت بیشتر این ارگان داشته‌ایم. همچنین پیشنهاد ما بر این است تا اتحادیه‌ها مستقیما بر قیمت‌ها نظارت داشته باشند. البته باید کار‌هایی اساسی هم در زنجیره تولید تا عرضه انجام شود.
رحمانی افزایش قیمت‌ها را در برخی موارد نامتعارف دانست و گفت: در حوزه صنعت، تولید کننده‌ها قیمت‌های مختلفی می‌دهند؛ قیمت محصولات در مزرعه هم با قیمت میادین و بازار متفاوت است. خوشبختانه دوستان در حوزه قیمت‌گذاری اقلام اساسی ورود کردند و پیگیری‌هایی در این رابطه انجام می‌شود. ما هم پیگیر هستیم تا اقلام بدون اجحاف به دست مردم برسد.

شعار سال، بااندکی اضافات وتلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار : 25 دی 1397، کدخبر :6794770،www.yjc.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
0
1
این نوسان قیمت پدر قشر آسیب پذیر دراورده دیگه چطور باید امورات روزانه شون بگذرونن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
0
1
مردم از خیلی چیزهای دیگه هم ناراضی ان کو گوش شنوا
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین