پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۸۳۳۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶
بررسی روند شاخص کل بورس در چند سال اخیر نشان می دهد که زمستان سرد و بی روح بر تالار حافظ حکمفرما بوده است. گروه خودرو از خبرسازترین‌ها بود؛ چراکه بعد از مدت‌ها حاشیه درباره افزایش قیمت خودروها بالاخره این اتفاق افتاد، اما بر خلاف انتظار، سهام خودرویی‌ها در بورس فقط یک روز افزایشی بود.در گروه خودرویی این روزها امید سهامداران به اعمال و اجرای رسمی نرخ‌های جدید خودروسازان است، البته بعد از اینکه موضوع افزایش قیمت خودرو قطعی شد و نمادهای خودرویی به همین سبب بسته و دوباره بازگشایی شدند، ورق معاملاتی در این صنعت بورسی برگشت و سهامداران خواهان فروش سهام خود شدند.

شعار سال: معاملات بورس در هفته جاری رنگ و بوی رخوت به خود گرفته است، به نظر می‌رسد در حال حاضر با توجه به شرایط کنونی اقتصادی و سیاسی کشور، نباید چندان از بازار سهام انتظار داشت.

در گروه خودرویی این روزها امید سهامداران به اعمال و اجرای رسمی نرخ‌های جدید خودروسازان است، البته بعد از اینکه موضوع افزایش قیمت خودرو قطعی شد و نمادهای خودرویی به همین سبب بسته و دوباره بازگشایی شدند، ورق معاملاتی در این صنعت بورسی برگشت و سهامداران خواهان فروش سهام خود شدند.

این در حالی است که در گروه بانکی نیز که در کنار خودرویی‌ها بسیار مورد توجه بازار هستند، کارشناسان برای برخی از نمادهای این گروه رشد را پیش بینی می‌کنند.

بهروز خدارحمی مدیرعامل گروه مالی سپهر صادرات به خبرنگار رویداد۲۴ گفته با توجه به اتفاقات اخیر به ویژه در حوزه بانکی و موضوع تسهیلات ارزی و دارایی‌های بانک‌ها و سیاست‌گذاری‌های اخیر بانکی و محدودیت‌های موجود، حرکت به سمت «بازار متشکل ارز» است.

او درباره توفیق خودروهایی گفته صنعت خودرو می‌تواند بازار را متاثر کند هم اکنون شرایط به گونه‌ای است که سهامداران از یکسری سهام رشدی کوچ می‌کنند و با متغیرهای جدید جابجایی انجام می‌شود؛ البته این متغیرها هم جذاب هستند.

خدارحمی می‌گوید: نگاهی که در گذشته در بازار حاکم بود این گونه بود که همه سهم‌ها یا خوب بودند یا بد، اما اکنون شرایط تغییر کرده و یک یا دو شرکت خوب در هر گروهی وجود دارد و با توجه به اتفاقاتی که در حوزه کنترل بازار پول رخ داده، امیدواریم دیگر شاهد سفته‌بازی‌های عجیب و غریب برای جابجایی ارز و فروش سکه نباشیم و شفافیت به بازار بازگردد و مردم به سمت بازار سرمایه بیایند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته سایت خبری رویداد24 تاریخ انتشار 28 دی 97، کدخبر: 162283، www.rouydad24.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
0
0
نرخ ها اعما شه دوباره خودرو سازی ها رو محل نوسان گیری می کنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین