پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۳۶۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۹
طرح توسعه صنعت یُد در واحد کانساز خزر شهرستان آق قلا از توابع استان گلستان با اعتباری بالغ بر 940 میلیارد ریال به بهره برداری رسید و ایران را در این صنعت خودکفا کرد.رضا رحمانی عصر دوشنبه در مراسم گشایش طرح توسعه واحد فرآوری ید در شمال آق قلا اظهار داشت: در حمایت از تولید هیچ محدودیتی در وزارتخانه نداریم و این موضوع تنها راهکار خروج از تنگنای موجود در حوزه اشتغالزایی و درآمد زایی محسوب می شود. وی افزود: حفظ وضع موجود تولید مهمترین گامی است که باید برای آن تلاش شود و هر دستگاه، فرد و نهاد باید به تحقق این امر کمک کند.

شعار سال: همزمان با سفر رییس جمهوری به گلستان و با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و شماری از مسوولان واحد صنعتی تولید یُد مهمترین پروژه افتتاحی دومین دور سفر استانی کاروان دولت تدبیر و امید در استان گلستان بهره برداری و رتبه کشور در تولید این ماده از نهم به پنجم ارتقاء یافت.

با بهره برداری از این واحد صنعتی کشور در تولید یُد مصرفی داخل به خودکفایی رسید و مازاد آن به خارج صادر می شود.

رضا رحمانی عصر دوشنبه در مراسم گشایش طرح توسعه واحد فرآوری ید در شمال آق قلا اظهار داشت: در حمایت از تولید هیچ محدودیتی در وزارتخانه نداریم و این موضوع تنها راهکار خروج از تنگنای موجود در حوزه اشتغالزایی و درآمد زایی محسوب می شود.

وی افزود: حفظ وضع موجود تولید مهمترین گامی است که باید برای آن تلاش شود و هر دستگاه، فرد و نهاد باید به تحقق این امر کمک کند.

رحمانی تاکید کرد: همچنین برای حفظ وضع موجود تولید لازم است که مردم پای کار بوده و بخش خصوصی فعال تر شود.

حسینقلی قوانلو رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان نیز گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون پنج هزار و 470 میلیارد ریال در حوزه صنعت استان هزینه و به دنبال آن یکهزار و 200 شغل مستقیم ایجاد شد.

در جهان تعداد معدودی از کشورها و از جمله ترکمنستان، آذربایجان، آمریکا، چین، روسیه، شیلی، ژاپن و ایران تولیدکننده ید هستند که تولید کشورمان در استان گلستان متمرکز است.

حداقل 24 نوع ماده یددار وجود دارد، این ماده معدنی در صنایع داروسازی، پتروشیمی، ساخت داروهای ضدعفونی کننده دامی و مواد شیمیایی کاربرد دارد.

این ماده معدنی در ساخت اسید استیک، کائوچو، رنگدانه، مواد آلی، فیلم مدیا، تولید فلزات با خلوص بالا، مکمل غذایی، تایر اتومبیل، صنایع هوافضا و الکترونیک به کار می رود.

کارخانه تولید ید گلستان در 27 کیلومتری شمال آق قلا و در نزدیکی مرز اینچه برون در همسایگی ترکمنستان واقع است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته پایگاه خبری معادن و صنایع معدنی تاریخ انتشار 26 دی 97، کدخبر: 45592، www.minews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
0
0
این همه افتتاج و بهره برداری پروزه پس چرا هیچ نتیجه ای حاصل نمیشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین