پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۴۸۱
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: جلوگیری از سقوط بغداد، دمشق و دفاع از عتبات عالیات تصمیم درست ایران است.

شعار سال: امیردریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در همایش تبیین اندیشه‌های دفاعی رهبر معظم انقلاب که در سالن باقرالعلوم دانشگاه صنعتی مالک اشتر برگزار شد اظهار داشت: اگر ضعیف شویم قدرت‌های کوچک، گردن کشی خواهند کرد و باید مشکلات جمعیتی و اقتصادی را حل کنیم و با افزایش قدرت نباید اجازه مانور به دشمن دهیم.

وی با اشاره به اینکه برخی تصمیمات حساس بسیار مهم و درست هستند گفت: حضور ما در دمشق و بغداد برای جلوگیری از سقوط این دو پایتخت و دفاع از عتبات عالیات و مقابله با تروریست‌های تفکیری و همچنین دفاع از ملت مظلوم فلسطین تصمیم درستی است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: قطعنامه 598 زمانی صادر شد که بصره در خطر بود و دشمن به این نتیجه رسید که با تحریم و جنگ نمی‌تواند کاری از پیش ببرد و باید مذاکره کرد و اگر همین قاعده را با استفاده از دستورالعمل اقتصاد مقاومتی پیاده کنیم دشمن عقب نشینی خواهد کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه هسته مرکزی اندیشه‌های امام خامنه‌ای تولید قدرت و مقتدرسازی است و صیانت از آن به شکل تدریجی و متناسب با شرایط است افزود: ما در زمان جنگ، سه نظریه جنگ همسان با قابلیت داشتیم انواع زره پوش و هواپیما و جنگ پارتی زانی و حضور باورهای مردمی در کنار امکانات موجود در جهت مقابله با دشمن داشتیم و این نظریه در ارتش و سپاه به خوبی دیده می‌شد.

دریابان شمخانی با اشاره به اینکه همه اندیشه‌ها در جهت صیانت از مرزهای عقیدتی و سرزمینی و سیاسی برای مقابله با استکبار بکار گرفته شد گفت: ملت ایران مبتنی بر همین اندیشه‌ها در سال 57 شاه را ساقط کردند و پس از آن تا سال 1395 همین گونه عمل کرد و در مقابل صدام ایستاد و از منافقین نفرت جویید.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه مرزهای عقیدتی کامل تعریف شده و اگر به مرزهای سرزمینی و عقیدتی تعصب داشته باشیم خودی هستیم و اگر تعصب نداشته باشیم غیرخودی و اگر خیلی بی‌تعصب باشیم منافق خواهیم بود و مردم از منافقین به دلیل ایفای نقش در راستای سربازی دشمن بیزاری جوییدند و در گذشته آنها مرزهای ما را خیلی تهدید می‌کردند اما امروز نمی‌توانند این کار را انجام دهند.

دریابان شمخانی تأکید کرد: زنجیره دفاعی اندیشه‌های فرماندهی معظم کل قوا با تاکتیک و استراتژیک در میدان نبرد با حفظ استقلال و امنیت ملی و اقتصاد مقاومتی توسعه توان موشکی و نقشه جامع علمی کشور و موارد این چنینی در ارتباط است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته برخی معتقد به پیاده سازی اقتصاد مارک و چینگز و ... در کشور داشتند یادآور شد: امروز ما آن نزاع‌های گذشته را نداریم و اقتصاد مقاومتی و موضوع معیشت مردم بزرگترین کارزار فعلی و‌آتی همه نیروهای مسلح و آحاد ملت و نهادهای مختلف است و باید در عمل آن را انجام دهیم و تنها به تعریف و تمجید ازآن نپردازیم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه در کنار داشتن یک قدرت متکی بر توانایی داخلی همزمان باید روزآمدسازی کنیم یادآور شد: داشتن یک نیروی مسلح مقتدر باعث می‌شود تا شما به طور حتم به رسمیت شناخته شوید.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اندیشه‌های رهبری یک پشتوانه تئوریک دارد و همه ابعاد را دربر می‌گیرد و دفاع از مرزهای سیاسی و سرزمینی با استفاده از نیروی انسانی یکی از محورهای اصلی آن است.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 10 خرداد 1395، کد مطلب: ۵۶۲۸۸۹۳:www.yjc. ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین