پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۷۷۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: یکی از برنامه‌های ایام دهه مبارک فجر اعزام 40 کاروان 40نفری به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و چهلمین سالگرد تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) به مشهد مقدس است.

شعار سال : مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: یکی از برنامه‌های ایام دهه مبارک فجر اعزام 40 کاروان 40نفری به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و چهلمین سالگرد تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) به مشهد مقدس است.
مجید مومنی، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛اظهار کرد: بیش از یک میلیارد و 138 میلیون تومان تومان طی 9 ماهه نخست سال‌ جاری در قالب کمک‌های موردی به خانوار تحت حمایت و اقشار آسیب‌پذیر استان پرداخت شده است.

وی افزود: کمک‌های موردی بر اساس نیاز خانواده‌های نیازمند و به منظور برطرف کردن مشکلات موردی اعم ازمعیشتی، فرهنگی، تحصیلی، درمانی پرداخت می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه پس از بررسی‌های لازم از وضعیت متقاضیان، کمک‌های موردی به افراد واجد شرایط پرداخت می‌شود تا آنها بتوانند بخشی از مشکلات خود را برطرف کنند، افزود: کمک‌های موردی به صورت بلاعوض در اختیار حانواده متقاضی قرار می‌گیرد تا بخشی از مشکلات آنان را برطرف کند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اذعان کرد: 10هزار و 704خانواده تحت حمایت و اقشار نیازمند طی 9 ماهه نخست سال‌جاری از کمک‌های موردی کمیته امداد بهره‌مند شده‌اند.

وی ادامه داد: با پرداخت کمک‌های موردی به خانواده‌های تحت حمایت و اقشار نیازمند استان قزوین درصدد هستیم تا از بروز مشکلات و گرفتاری‌هایی که گریبان آنها را گرفته است جلوگیری کرده و وضعیت زندگی‌شان را بهبود دهیم.

مومنی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از کمک‌های موردی از محل صدقات مردم استان قزوین پرداخت شده است، گفت: بیش از 729 میلیون تومان از کمک‌های موردی، از محل صدقه جمع آوری شده در زمینه‌های معیشتی، مالی، درمانی، تحصیلی در اختیار هشت هزار و 103 خانواده نیازمند قرار گرفته است.

وی افزود: حدود 477میلیون تومان به مددجویان ساکن در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته استان قزوین کمک موردی پرداخت شده است.

افتتاح و واگذاری 44 پروژه مسکن مددجویی

این مسئول ابراز کرد: مناطق محروم استان قزوین دارای ضریب محرومیت شش، هفت و هشت هستند که کمیته امداد همواره خدمات مطلوبی را به مددجویان ساکنان در این مناطق ارائه می‌کند.

وی گفت: مددجویان ساکن در مناطق محروم به دلیل دور افتادگی و نبود امکانات کافی همواره با مشکلات بسیاری روبرو هستند که تلاش داریم با ارائه خدمات مختلف به آنها کمک کنیم.

مومنی با بیان اینکه از محل کمک‌های موردی به پنج هزار و 990 مددجو کمک معیشتی پرداخت شده است، افزود: در حال حاضر دو هزار و 135 بیمار تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین هستند که این عزیزان هم از این خدمت بهره مند شده و بخشی از هزینه‌های سنگین درمانی و دارویی بیماران خاص، زمین‌گیر و صعب العلاج تحت حمایت از همین محل پرداخت شده است.

وی یادآورشد: علاوه بر موارد یاد شده از محل کمک‌های مردمی، به 979خانواده نیازمند برای تأمین لوازم زندگی، به 660دانش آموز برای تامین هزینه‌های تحصیل، به 188نوعروس تحت حمایت برای تأمین کمک هزینه جهیزیه، به 95 خانواده تحت حمایت هم برای تأمین مسکن مناسب مساعدت شده است.

این مسئول بیان کرد: در ایام دهه فجر 27 پروژه اشتغال زایی و کارگاه آموزشی و همچنین 44 پروژه مسکن مددجوی به بهره برداری رسیده و یا رونمایی می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین عنوان کرد: 27 پروژه شامل برگزاری 16 کارگاه آموزش گلیم بافی، چرم دوزی، خیاطی و قالی بافی و تابلو فرش و اجرای یازده پروژه اشتغالزایی شامل طرحهای انرژی خورشیدی که در مجموع بیش از 510 میلیون تومان بوده است.

وی اعلام کرد: افتتاح و واگذاری 44 پروژه مسکن مددجویی نیز با اعتباری نزدیک به 960 میلیون تومان در شهرستان‌های قزوین، آبیک، تاکستان، البرز، آوج و بوئین زهرا در دهه مبارک فجر صورت خواهد پذیرفت.

مومنی عنوان کرد: علاوه بر این برنامه‌های مذکور، برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی نیز برای مددجویان و امدادگران در نظرگرفته شده است.

وی گفت: یکی از برنامه‌های ایام دهه مبارک فجر اعزام 40 کاروان 40نفری به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و چهلمین سالگرد تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) به مشهد مقدس است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: در این کاروان‌ها اغلب مددجویانی که تاکنون موفق به زیارت امام رضا (ع) نشده اند، حضور خواهند یافت که در اجرای این برنامه، برنامه فرهنگی متنوع و استفاده از برنامه‌های آستان قدس رضوی نیز تدارک دیده شده است.

شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین، تاریخ انتشار:16بهمن 1397،کد خبر:333798،sobheqazvin.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
0
0
التماس دعا برای عزیزانی که برای اولین بار به پابوس امام رضا میزن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین