پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۸۸۰۱
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸
رئیس جمهور ایالات متحده امریکا چندین بار به مخارج سنگین کشورش در خاورمیانه اشاره کرده است. وی از اینکه حتی به قیمت کشته و زخمی شدن هزاران نظامی آمریکایی هیچ منفعت ماندگاری کسب نکرده اند، ابراز نارضایتی می کند. گویا رقم ۷ تریلیون دلار هزینه مورد ادعای ترامپ، معادل ۳۰۰ برابر بیشترین بودجه ای است که دولت ایران سالانه در امور نظامی و امنیتی هزینه می کند.

شعار سال : رئیس جمهور ایالات متحده امریکا چندین بار به مخارج سنگین کشورش در خاورمیانه اشاره کرده است. وی از اینکه حتی به قیمت کشته و زخمی شدن هزاران نظامی آمریکایی هیچ منفعت ماندگاری کسب نکرده اند، ابراز نارضایتی می کند. گویا رقم ۷ تریلیون دلار هزینه مورد ادعای ترامپ، معادل ۳۰۰ برابر بیشترین بودجه ای است که دولت ایران سالانه در امور نظامی و امنیتی هزینه می کند. (هزینه سه قرن قوای نظامی و حدود ۱۳۰ سال بودجه کل کشور ایران)

اکنون بررسی خروج نیروهای نظامی از منطقه موضوع بحث آمریکاییان شده است و ترامپ می گوید که باید عقب نشست اما یک پایگاه در خاک عراق نگه داشت مبادا موفقیت ایران بلا انکار شود. مقامات امریکایی صراحتا ایران را مشکل بزرگ می خوانند و علی رغم هزینه های نجومی در منطقه، ترکیب دولت های حاکم در عراق، سوریه و لبنان گواه اند که ائتلاف امریکایی بازنده زورآزمایی با ایرانیان شده است. امروز بازیگران سیاست افغانستان نیز بیش از هر زمان دیگر از اراده جمهوری اسلامی ایران تاثیر می پذیرند.

مقامات آمریکا در حالی خروج از خاورمیانه را مطرح می کنند که همزمان تهدید ونزوئلا به دخالت نظامی بخشی از سیاست های ایشان شده است. مقامات ارشد نظامی و سیاسی دولت ایالات متحده آمریکا از جمله مایک پمپئو، صراحتا مدعی می شوند که جلوگیری از گسترش نفوذ ایران در آمریکای لاتین یکی از اهداف دخالت امریکا در امور ونزوئلا است. فارغ از ارزیابی درستی یا نادرستی ادعاها درباره نقش ایران در جهان، تنها به اتکای اظهارات مقامات آمریکایی می توان در تایید موفقیت ایران چنین جمعبندی کرد که "آمریکا ناچار از همسایگی مرزهای ایران عقب نشینی می کند تا مواظب همسایگان خود باشد، مبادا آنجا نیز دربرابر اراده ایرانیان تحقیر شود"

آیت الله خامنه ای ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۳۹۵:

«ایمان، به ملّت ما قدرت داد، انقلاب، به ملّت ما قدرت داد. وقتی قدرت داشته باشید و دشمن ببیند قدرت شما را، ناچار عقب‌نشینی خواهد کرد ... می‌نشینند طرّاحی می کنند که ایران باید در خلیج‌ فارس رزمایش نظامی نداشته باشد؛ چه غلطهای عجیب‌غریبی! او از آن طرف دنیا می‌آید اینجا رزمایش راه می‌اندازد؛ شما اینجا چه‌کار میکنید؟ خب بروید در همان خلیج خوکها... خلیج‌ فارس خانه‌ی ما است... ما ملّتی هستیم با تاریخ، قدرتمند؛ حالا پادشاهان ضعیفِ روسیاهی آمدند و یک چندصباحی ماها را عقب زدند و خاک مُرده پاشیدند روی این کشور؛ آنها رفتند و گورشان را گم کردند... قرآن این را به ما یاد داده: تُرهِبونَ بِه‌ عَدُوَّ اللهِ وَ عَدُوَّکُم؛ خودتان را آن‌جور آماده کنید که دشمن خدا و دشمن شما، واهمه داشته باشند و هراس داشته باشند از شما.»


سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت الف، تاریخ انتشار:24بهمن1397 ، کدخبر: 3971124039 :www.alef.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین