پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۸۸۸۷۴
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲
بخشنامه سازمان امور مالیاتی درخصوص افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ شرکت‌های بورسی و برخورداری از معافیت صفر مالیاتی ابلاغ شد.

شعار سال : بخشنامه سازمان امور مالیاتی با موضوع افزایش سرمایه ناشی از تجدید ارزیابی دارایی‌های شرکت‌های بورسی موضوع ماده ۱۴۱ قانون تجارت در اجرای بند ز تبصره ۱۰ ماده واحده قانون بودجه سال ۹۷ به ادارات کل مالیاتی ابلاغ شد.

بر این اساس، شرکت‌هایی که صورت‌های مالی عملکرد سال ۹۶ آنها مشمول ماده ۱۴۱ لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت شده باشد در صورتی که طی سال ۹۷ اقدام به تجدید ارزیابی دارایی‌ها کرده و مازاد حاصل از تعیین تکلیف ارزیابی را به حساب افزایش سرمایه منظور و فارغ از میزان درآمد و هزینه طی سال ۹۷ با این اقدام از شمول ماده ۱۴۱ لایحه قانونی مذکور خارج شوند با رعایت سایر مقررات مربوطه امکان برخورداری از نرخ صفر مالیاتی مربوطه را دارا خواهند بود.
در صورتی که افزایش سرمایه از محل سایر منابع در طی سال جاری و قبل از افزایش سرمایه ناشی از تجدید ارزیابی انجام شده و با انجام آن شرکت از شمول ماده 141 قانون مذکور خارج شده باشد، در این صورت امکان برخورداری از مشوق مذکور را نخواهد داشت.
شرط شمولیت شرکت‌های بورسی از نرخ صفر مالیاتی اعلام شد
شعار سال ،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری بورس پرس ،تاریخ انتشار:24بهمن 1397 ،کد خبر:118558،boursepress.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین