پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۸۹۷۳
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: نشست ورشو محکوم به شکست است و آمریکا این بار هم به نتیجه نمی‌رسد.

شعارسال:رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: نشست ورشو محکوم به شکست است و آمریکا این بار هم به نتیجه نمی‌رسد.

حشمت الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با شبکه العربی قطردرباره برگزاری کنفرانس بین‌المللی به اصطلاح صلح و امنیت خاورمیانه در لهستان که به دعوت آمریکا در روزهای ۱۳ و ۱۴ فوریه (۲۴ و ۲۵ بهمن) برگزار می‌شود، گفت: این نشست محکوم به شکست است.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها در شورای امنیت و آژانس بین المللی انرژی هسته ای هم تلاش داشتند موضوع ایران را مطرح کنند، اما آنجا هم به نتیجه نرسیدند و نوعی سرخوردگی برای آنان در پی داشت.

اینستکس انتظارات ایران را برآورده نمی‌کند

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اینستکس یا ساحات را یک شروع خوب توصیف کرد اماضمن اشاره به اینکه این سازوکار انتظارات ایرانیان را برآورد نمی‌کند، بر ضرورت توسعه آنبرای بازگشت پول ایران و تضمین فروش آن تاکید کرد.

فلاحت‌پیشه درباره بیانیه اخیر اتحادیه اروپا گفت: به اروپایی ها برای اتلاف وقت ایران اجازه داده نخواهد شد ودر دهه ۹۰ میلادی توطئه‌ای تحت عنوان گفت‌وگوی انتقادی بین ایران و اروپا مطرح شد و مدام آنها انتقاداتی مطرح می‌کردند و ایران باید پاسخ می‌داد اما اکنونما اجازه چنین کاری را نمی‌دهیم.

آمریکا مجبور خواهد شد با ایران وارد مذاکره شود

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به اعلام آمادگی تهران برای گفتگو با اروپایی ها در همه زمینه ها در قالب " دیپلماسی عمومی" نه " دیپلماسی رسمی" برای اثبات حقانیت ایران، ادامه داد:بعد از ۲۲ بهمن شرایطیدر فضای سیاسی در جهان و در خود آمریکا در مقابل آمریکا فراهم خواهد شد و آمریکا مجبور خواهد شد با ایران وارد مذاکره شود.

فلاحت‌پیشه با توضیح اینکه ایران بعد از برجام و خروج آمریکا از آن در موضوع آمریکا دست به عصا حرکت کرده است، تاکید کرد:مذاکره با آمریکا تابو نیست به شرط آنکه مذاکره، مذاکره باشد.

وی آمادگی تهران برای گفتگو با کشورهای منطقه را نیز اعلام کرد و توضیح داد که مجلس شورای اسلامی هیچ خط قرمزی برای گفتگو با کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله عربستان و امارات ندارد و تاکید کرد که ثبات امنیت خلیج فارس مدیون جمهوری اسلامی بوده و راهبرد جمهوری اسلامی ایران تنش زدایی است.

موضوع ابوموسی بهتر است از قاموس سیاسی منطقه فراموش شود

فلاحت‌پیشه در مورد جزیره ایرانی ابوموسی و ادعاهایی که امارات مطرح می‌کند، گفت: موضوع ابوموسی بهتر است از قاموس سیاسی منطقه فراموش شود.

وی تاکید کرد که روابط ایران با همه جهان است و در شرایطی که دنیا دو قطبی بود شعار " نه شرقی نه غربی " راامام( ره) مطرح کردند، اظهار داشت: جمهوری اسلامی اکنون تحت سیاست نو منطقه گرایی حرکت می‌کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد:ایران سیاست‌های تهاجمی ندارد اماوقتی که از تهدیداتی از قبیل " گزینه های نظامی روی میز " صحبت می‌شود، مسئولان نظامی ایران وظیفه دارند پاسخ های محکم به دشمنان دهند.

شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار24 بهمن 97، کدخبر: 4541270،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین