پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۲۲۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۶
رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: پروژه‌های آبخیزداری با استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی در ۶ هزار و ۸۴ نقطه از ۳۵۰ شهرستان کشور اجرایی شده که این پروژه‌ها شور و نشاطی مطلوبی را در میان مردم ایجاد کرده است.
شعارسال: خلیل آقایی پیش از ظهر امروز در گردهمایی روحانیون استان قم که با موضوع «نقش آموزه‌های دینی در حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی» در سالن جلسات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد با اشاره به اینکه وظیفه اصلی سازمان جنگل‌ها حفظ اراضی مرتعی و جنگلی است اظهار داشت: در راستای حفظ خاک مهم‌ترین راهکار پوشش گیاهی است که فرسایش بادی و آبی در این صورت هیچ تأثیری بر خاک نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه پوشش گیاهی مهم‌ترین عامل در جلوگیری سیل است، اضافه کرد: یک سانت خاک صدها سال طول کشیده تا تشکیل شود به همین علت حفظ خاک یکی از مهم‌ترین رسالت‌ها در حوزه منابع طبیعی است.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری از حکومت اسلامی به‌عنوان اختیاردار انفال نام برد و تصریح کرد: سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری بر واگذاری زمین به صورت مستقیم نقشی ندارد، بلکه این مجموعه زمین‌های مستعد را به جهاد کشاورزی معرفی می‌کند تا جهاد بر اساس شرایط مختلف واگذاری موردنیاز را دنبال کند.

وی با اشاره به اینکه سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری زمین‌های متناسب با نیاز مردم را به وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت و همچنین بنیاد مسکن می‌سپارد، مطرح کرد:‌ در گذشته مالکیت زمین را به افراد واگذار می‌کردیم، اما از این‌پس حق بهره‌برداری را به افراد واگذار می‌کنیم تا اگر فرد یا مجموعه موردنظر در آن زمین فعالیتی نداشت از ظرفیت فرد یا مجموعه دیگری استفاده کنیم.

آقایی با بیان اینکه وضع و حال منابع طبیعی خوب نیست، عنوان کرد: دشمنان در کنار یکدیگر قرارگرفته و عرصه را به نظام اسلامی تنگ کرده‌اند و وضعیت کلی کشور در حوزه اقتصاد نامناسب است اما در شرایط فعلی بودجه‌ها بر اساس دقت، برنامه‌ریزی و اولویت تخصیص داده می‌شود.

وی از اختصاص 200 میلیون دلار اعتبار صندوق توسعه ملی به پروژه‌های منابع طبیعی در سال جاری یاد کرد و گفت: از این صندوق فقط در مقاطع حساس استفاده می‌شود و اینکه رهبر انقلاب اسلامی در سال آینده نیز 150 میلیون یورو از محل اعتبارات این صندوق به منابع طبیعی اختصاص داده‌اند نشان می‌دهد که وضعیت منابع طبیعی حساس است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه حفظ عرصه گسترده 83 درصد از مساحت کشور بدون مشارکت مردم شدنی نیست، تصریح کرد: در 6 هزار و 84 نقطه از 350 شهرستان کشور پروژه‌های آبخیزداری با استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی اجرایی شده که این پروژه‌ها شور و نشاطی مطلوبی را در میان مردم ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: در پروژه‌های آبخیزداری در زمان کم‌آبی با هدایت آب به دنبال مصرف درست و بهینه از آب هستیم و در زمان پرآبی نیز از وقوع سیل جلوگیری می‌کنیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار: 9 اسفند 1397 ، کدخبر: 1957893 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
0
0
بیایید باهم بیشتر محیط زیست و دوست داشته باشیم و مراقب منابع طبیعی و جنگل ها محیط زیستمون باشیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین