پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۳۰۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۴
مدیرکل اقتصاد و دارایی استان همدان گفت: رتبه کسب و کار همدان از ۱۱ به ۲۱ رسید، افزود: در سال ۹۶ رتبه کسب و کار استان از ۲۴ به رتبه ۱۱ رسید و ارتقا یافتیم ولی در سال ۹۷ این رتبه ضعیف شد و متاسفانه در پاییز ۹۷ در استان به رتبه۲۱ رسیدیم.

شعارسال: مدیرکل اقتصاد و دارایی استان همدان گفت: رتبه کسب و کار همدان از ۱۱ به ۲۱ رسید، افزود: در سال ۹۶ رتبه کسب و کار استان از ۲۴ به رتبه ۱۱ رسید و ارتقا یافتیم ولی در سال ۹۷ این رتبه ضعیف شد و متاسفانه در پاییز ۹۷ در استان به رتبه۲۱ رسیدیم.

سیدناصر محمودی اظهار کرد: شناسایی اموال مازاد، منقول و غیرمنقول دولت در استان از اهداف قانون‌گذار است و با توجه به اینکه دولت نمی‌دانست چقدر دارایی در کشور دارد سامانه‌ای تحت عنوان سامانه سادا طراحی کرد و تمام دستگاه‌های اجرایی موظف هستند اموال خود را در این سامانه ثبت کنند.وی با اشاره به اینکه مولدسازی اموال دولت، شفافیت و تراز مالی دولت را نشان می‌دهد، اظهار کرد: هزار مورد سند انفال شناسایی شد و ۱۹۲۸ مورد از اموال آموزش و پرورش شناسایی شده که ۹۸ درصد اطلاعات اموال استان در سامانه به ثبت رسیده و تکلیف ما این است که در راستای اقتصاد مقاومتی این اموال را به فروش برسانیم.

مدیرکل اقتصادی و دارایی استان همدان اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی استان موظف شدند تا بدهی‌های خود را در سامانه سماد ثبت و هر سه ماه یک‌بار به‌روزرسانی کنند. میزان بدهی دستگاه‌ها ۲۲ هزار میلیارد ریال و میزان مطالبات ۱۴ هزار میلیارد ریال ثبت شده است.محمودی همچنین به سرمایه‌گذاری خارجی انجام شده در استان اشاره کرد و افزود: در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری را داریم که ریاست آن بر عهده استاندار است و در این حوزه مشاوره و ارائه راهنمایی به مشاوران و همچنین شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری را در دست داریم.وی افزود: ۱۲ طرح سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۱۶ میلیون دلار و ۱۵۵۴ نفر اشتغال‌زایی در استان همدان از کشورهای آلمان، هلند، دانمارک، استرالیا، آمریکا، عراق و ایرلند مورد تصویب قرار گرفته که ۶۷ میلیون دلار آن جذب شده و در حوزه‌های الیاف، لاستیک، فرآوری سیب‌زمینی، صنایع غذایی، نیروگاه‌های خورشیدی و... بوده است.

مدیرکل اقتصادی و دارایی استان اظهار کرد: از ۱۲ طرح سرمایه‌گذاری شده توسط شرکت‌های خارجی در استان، ۹ طرح با اشتغال ۱۳۰۷ نفر به بهره‌برداری رسیده و ۳ طرح با اشتغال ۲۴۷ نفر در حال انجام است. همدان با ۷ نیروگاه خورشیدی ۵۱ مگاواتی و بیش از ۶۵ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی به‌عنوان قطب نیروگاه خورشیدی در غرب کشور مطرح شده است و در زمینه طرح‌های جدید سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی مطالعات خود را شروع کرده است. محمودی گفت: با فعال‌سازی پنجره واحد سرمایه‌گذاری ۷۵ جلسه کارشناسی را برگزار کردیم و از طرف دولت تضمین سود را پیگیری می‌کنیم. همچنین طرح ساماندهی نیروی انسانی کارآمد آغاز شده و مجموعه‌ای نیز از سوی وزارت اقتصاد مأمور شدند ضمن اینکه دبیری منطقه ۶ کشور نیز به همدان واگذار شده است.وی در مورد وضعیت درآمدی استان با بیان اینکه در سه سال گذشته افزایش چندانی در درآمد و بودجه نداشتیم، اظهار کرد: اکنون ۹۰ درصد درآمدهای استان محقق شده است، عمده درآمد استان ۸۲ درصد از محل مالیات است ضمن اینکه کل درآمدهای عمومی استان ۶۵۵ میلیارد تومان بوده و درآمدهای مالیاتی ۸۲ درصد معادل ۵۴۰ میلیارد از این مبلغ را تشکیل می‌دهد.

وی تاکید کرد: متولی درآمدهای مالیاتی اداره کل امور مالیاتی است و از حوزه اقتصاد و دارایی تفکیک شده است و از رسانه‌ها توقع داریم این موضوع را اطلاع ‌رسانی کنند.مدیرکل اقتصادی و دارایی استان همدان گفت: نرخ مشارکت اقتصادی در استان وضعیت خوبی دارد و در پاییز سال گذشته این میزان ۴۱ درصد و در تابستان سال ۹۷ این میزان معادل ۴۳ درصد بوده ضمن اینکه میانگین نرخ مشارکت در کشور ۵/ ۴۰ درصد بوده است.محمودی درباره طرح استانی شدن هدفمندی یارانه‌ها تصریح کرد: در قانون بودجه ۹۸ پیش‌بینی شده تا بودجه استانی شود و معتقدیم که در لایحه تصویب نشود چرا که استان‌های برخوردار دهک‌هایی که باید حذف شوند را در بودجه خود خواهند داشت ولی این طرح به ضرر استان تمام می‌شود و به نظر استانی شدن یارانه‌ها به تصویب مجلس نرسد.

وی در مورد ساماندهی خانه‌های سازمانی در استان همدان نیز گفت: دستگاه‌های اجرایی موظف شدند تا خانه‌های سازمانی که ضروری نیست را به فروش برسانند بر این اساس ۱۹ خانه سازمانی در این نهاد شناسایی شد و در سال ۹۶ تا ۹۷ به فروش رسید که مبلغ آن ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به حساب خزانه واریز شد. مدیرکل اقتصادی و دارایی استان همدان ادامه داد: یک میلیون و ۵۰۶ هزار و ۱۲۱ نفر مشمول دریافت سهام عدالت هستند که یک میلیون و ۳۶۲ هزار و ۶۲۴ نفر از این تعداد قطعی شده و سود آن در سال‌ها مشخص است. مردم برای کسب اطلاعات بیشتر به سامانه سهام عدالت مراجعه کنند.محمودی با بیان اینکه متاسفانه ۱۵۰ هزار نفر جامانده هستند و فرآیند ثبت نام را طی نکردند، افزود: سود افراد متفاوت بوده و هر کسی سوال در این رابطه داشته باشد می‌تواند با استفاده از کد ملی وارد سامانه شود.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار:13 اسفند 1397، کدخبر:www.donya-e-eqtesad.com ، 3502562

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
0
0
تسهیلات اشتغالزایی رو سهل تر کنن بیشتر کنن رونق اقتصادی ام اتفاق میفته اشتغال ایجاد میشه واحدهای صنعتی و تولیدی بیشتر فعالیت میکنن و اوضاع بهبود پیدا میکنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین