پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۳۱۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
ایجاد راه‌های ایمن و مناسب یکی از خدماتی است که مسئولان و اداره راه و شهرسازی می‌تواند به مردم یک منطقه بدهد تا آنها با عبور و مرور و تردد به اقدامات روزمره زندگی خود بپردازند و یا در حین بروز اتفاقات و حوادث خود را به مراکز درمانی برسانند.

شعارسال: جاده های صعب العبور ونامناسب دربخش گافر شهرستان بشاگرد موجب نارضایتی مردم شده به گونه ای که ساکنان این منطقه خواستار مناسب سازی جاده شده اند.

 ایجاد راه‌های ایمن و مناسب یکی از خدماتی است که مسئولان و اداره راه و شهرسازی می‌تواند به مردم یک منطقه بدهد تا آنها با عبور و مرور و تردد به اقدامات روزمره زندگی خود بپردازند و یا در حین بروز اتفاقات و حوادث خود را به مراکز درمانی برسانند.

شهرستان بشاگرد که بیش از ۹۰ درصد راه‌های آن خاکی و صعب العبور است، در بسیاری از اوقات شاهد اتفاقاتی هستیم که بیشترین عامل آنها وجود همین راه‌های نامناسب است

این روزها خبر سقط جنین مادری باردار از روستاهی دورافتاده در بخش گافر شهرستان بشاگرد باری دیگر اعتراض مردم این شهرستان و منطقه را نسبت به مسئولان استانی و اداره کل راه و شهرسازی به صدا در آورد تا بلکه بتوانند به وعده‌های عمل نشده خود توجهی جدی داشته باشند.

مادر باردار در روستای «گاوکش» زندگی می‌کرد که راه نامناسب و صعب العبور دارد

ابراهیم لطف الهی بخشدار گافر و پارامون در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه این سقط جنین مربوط به یک هفته پیش است گفت: این خانم باردار در روستای «گاوکش» بخش گافر زندگی می‌کرد که دارای راه روستایی صعب العبور و نامناسب است.

لطف الهی بیان کرد: راه این روستا در بارندگی‌های اخیر دچار خرابی جزئی شد که برای عبور و مرور آسان در این جاده نیاز به ریگلاچ جاده توسط اداره راه بود.

بخشدار گافر و پارامون عنوان کرد: از آنجایی که در این روستا هیچ‌گونه خودرویی برای بردن این مادر باردار به مرکز شهرستان نبوده، برای این کار خودروی را از روستایی دیگر تهیه می‌کنند که به علت نامناسب بودن مسیر تردد خودرو با تأخیر به روستا می‌رسد.

لطف الهی گفت: با توجه به اینکه خرابی جاده این روستا و روستای دیگر را به اداره راه اعلام کرده وبا محدود بود امکانات این اداره ریگلاچ این جاده روستایی میسر نشده بود، به هنگام بردن مادر باردار به مرکز شهرستان خودرو در راه و در جاده‌ای که در رودخانه عبور می‌کند گیر کرده و بعد از ساعت‌ها توسط همراهان از محل گیر افتاده خارج می‌شود.

بخشدار گافر افزود: این مادر باردار که وقت زایمانش هم فرا رسیده بود بعد از ساعت‌ها در جاده‌های نامناسب گافر به علت درد شدید زایمان فرزند خود را سقط می‌کند.

لطف الهی خاطر نشان کرد: راه روستایی محل زندگی این مادر باردار تا مرکز شهرستان بیش از ۸۰ کیلومتر است که تا شهر سردشت بیش از سه ساعت طول می‌کشد، که اگر جاده برای تردد آنها مناسب بود امکان زنده ماندن فرزند این مادر باردار بیشتر بود.

خرابی راه دلیل بر سقط جنین مادربشاگردی نمی‌تواند باشد

اسماعیل کاظمی رئیس اداره راهداری شهرستان بشاگرد در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: متأسفانه در بارندگی‌های روزهای گذشته بسیاری از راه‌های روستایی در شهرستان با مشکل مواجه شده‌اند که این اداره با امکانات محدود و در نبود هیچ گونه اعتباری برای انجام کار در شهرستان فعالیت می‌کند.

کاظمی بیان داشت: ۱۵۶۰ کیلومتر راه روستایی در شهرستان وجود دارد که در کمیته برنامه ریزی شهرستان توجهی برای تخصیص اعتبار به آنها نشده و این اداره با دست خالی مشغول به کار است.

رئیس اداره راهداری بشاگرد عنوان کرد: راهداری شهرستان با سه دستگاه از ادوات راهداری با حجم بالای کارهای انجام نشده در بشاگرد خدمات رسانی می‌کند که جوابگوی در خواست‌های مردمی در روستاها نیست.

کاظمی با بیان اینکه راه روستای «گاوکش» نیازمند باز گشایی بود گفت: سقط جنین مادر باردار در این روستا ارتباطی با خرابی راه ندارد و بی احتیاطی نسبت به هشدارها و مراقبت‌های بارداری سبب از بین رفتن فرزند این مادر باردار شده است.

مسئولان به وعده‌های خود عمل کنند، مردم بشاگرد خود را به بی‌خیالی نزده‌اند

حجت الاسلام علی بهروزه با اشاره به اینکه نباید به خاطر نبود امکانات راهداری در شهرستان شاهد اتفاقاتی باشیم که سبب نگرانی مردم و بی اعتمادی نسبت به مسئولان شود گفت: با وجود اینکه بیش از ۸۰ در صد راه‌های شهرستان بشاگرد خاکی و صعب العبور هستند اما در بحث تأمین ادوات راهداری شهرستان که کهنه و فرسوده هستند مردم هنوز وعده‌های مسئولانی که در میان آنها قول داده‌اند را فراموش نکرده‌اند.

بهروزه بیان داشت: مسئولان استان خیال نکنند که مردم بشاگرد خودشان را به بی خیالی زده‌اند، بلکه بهتر است نسبت به وعده‌های که داده شده است اقدامات موثرتری را در نظر بگیرند.

امام جمعه بشاگرد عنوان کرد: رئیس راهداری شهرستان با چهار دستگاه لودر و گریدر فرسوده با حجم انبوه کارهای بر روی زمین مانده شرمنده مردم شده است که بهتر است مسئولان یا به مردم بشاگرد قول ندهند و یا به وعده‌های خود جامه عمل بپوشاند.

بهروزه با بیان اینکه اداره راه شهرستان باید به اداره کل تبدیل شود گفت: در منطقه‌ای با این وسعت که هزاران کیلومتر راه خاکی وصعب العبور وجود دارد نمی‌توان به صورت قطره چکانی کار انجام داد.

وی با هشدار به مسئول سازمان برنامه بودجه استان افزود: به قولی که در حضور نماینده مقام معظم رهبری و فرماندار شهرستان نسبت به تأمین ادوات راهداری شهرستان داده‌اند عمل کند.

بهروزه گفت: اگر اداره راه ما از دستگاه‌های خوب راهداری بهره می‌برد امروز شاهد سقط زنان باردار در جاده‌ها نبودیم.

بی احتیاطی مادر باردار سبب گذشتن یک هفته از وقت زایمان وی شده است

احمد محمودی فرماندار شهرستان بشاگرد با اشاره به خبر سقط جنین مادر باردار درجاده های صعب العبور روستایی در بخش گافر در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: این موضوع مربوط به بیش از یک هفته پیش است که مادر باردار به مراقبتها ی لازم در زمان بارداری توجهی نکرده بود.

محمودی بیان داشت: این مادر باردار با مراجعه به مرکز بهداشتی درمانی منطقه خود در تاریخ ۰۱/‏۱۲/‏۹۷ با داشتن درد وعلائم زایمان این موضوع را جدی نگرفته که در روز بعد با تشدید این درد برای جابجایی مادر پیگیری می‌کنند.

فرماندار بشاگرد گفت: بعد از تلاش از سوی خانواده خودرویی را از روستاهای همجوار کرایه کرده تا این مادر را برای زایمان به مرکز بهداشتی درمانی و یا بیمارستان برسانند که لاستیک خودرو آنها در بین را با پنجری مواجه می‌شود، و بعد از رفع مشکل مادر باردار را به سمت مرکز شهرستان برده که در بین راه زایمان و بچه مرده به دنیا می‌آورد درصورتی که اطرافیان وی هیچ کمک و یا تلفنی به مرکز بهداشتی درمانی در روستای خمینی شهر نداشتند.

محمودی افزود: خرابی جاده علت زایمان ویا سقط مادر نیست بلکه بی احتیادی وی نسبت به مراقبتهای زمان بارداری سبب شد تا چنین اتفاقی رخ دهد.

راههای شهرستان بشاگرد را باید به صورت ویژه نگاه کرد

محمودی گفت: نبود راه‌های مناسب در بشاگرد سبب کندی توسعه در شهرستان شده است و برای آنکه بتوان از این مشکل عبور کرد نیازمند نگاه ویژه مسئولان استانی و کشوری است.

فرماندار بشاگرد گفت: امکانات راهداری در شهرستان جوابگوی مشکلات در منطقه نیست که برای کمک به شهرستان باید به این موضوع رسیدگی شود.

نادیده گرفتن علائم زایمان از سوی مادر و تأخیر در رسیدن به موقع سبب سقط جنین شد

عباس علیمراد رئیس شبکه بهداشت و درمان بشاگرد گفت: این مادر باردار ۳۷ سال سن داشت که بارداری اول وی بوده است، چهار بار توسط ماما و پزشک معالجش مراقبت شده و جز ء افراد دریافت کنند سبد غذایی بود.

علیمراد بیان داشت: این مادر باردار در تاریخ ۹۷/۱۲/۱ علائم درد زایمان را داشته که نسبت به آن بی توجهی می‌کند و بعد از دوروز اقدام برای رفتن به بیمارستان و زایمان کردن خود می‌کند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بشاگرد عنوان کرد: تأخیر خودرو برای جابجایی در طول مسیر به علت نقص فنی و خرابی راه از یک سو و بی توجهی مادر باردار ازسوی دیگر سبب این واقعه شده است.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 13اسفند 1397، کدخبر:4556397 ،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین