پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۵۹۸۰
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰
فریدون همتی ظهر یکشنبه در دومین نشست شورای اداری استان هرمزگان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله بهشتی و سایر شهدای واقعه هفتم تیر، فرارسیدن هفته قوه قضائیه را گرامی داشت و عنوان کرد: باید قدردان تلاش تمامی کارکنان دستگاه قضائی باشیم.

شعارسال: استاندار هرمزگان گفت: بشاگرد سال ۱۴۰۰ نباید جزو شهرستان های محروم کشور باشد.

فریدون همتی ظهر یکشنبه در دومین نشست شورای اداری استان هرمزگان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله بهشتی و سایر شهدای واقعه هفتم تیر، فرارسیدن هفته قوه قضائیه را گرامی داشت و عنوان کرد: باید قدردان تلاش تمامی کارکنان دستگاه قضائی باشیم.

وی به ۱۲ تیر سالگرد شهادت ۲۹۰ مسافر هواپیمای ایرباس پرواز ۶۵۵ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: این انسان‌های بی گناه در حمله موشکی ناجوانمردانه ناو آمریکایی به شهادت رسیدند. این حرکت ناشایست آمریکا برای همیشه محکوم است و باید در سالگرد این واقعه توجه ویژه ای به بیان چهره واقعی آمریکا داشته باشیم.

استاندار هرمزگان از اقدام مقتدرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در منهدم کردن پهپاد دشمن قدردانی کرد و بیان داشت: این پهپاد که وارد حریم قانونی کشور ما شده بود، با اقدام به موقع و دقیق سپاه پاسداران منهدم شد که این امر مورد حمایت تمامی ملت ایران قرار دارد و همه ما برای صیانت و حراست از مرزهای کشورمان در کنار نیروهای مسلح هستیم.

همتی همچنین خواستار آمادگی ستادهای مدیریت بحران در تمامی شهرستان‌های استان برای رسیدگی به مواردی همچون هجوم ملخ‌های صحرایی به اراضی کشاورزی شد و تصریح کرد: ستادهای مدیریت بحران باید دائماً آمادگی کامل داشته باشند و با شناسایی ظرفیت دستگاه‌های مختلف بتوانیم سازماندهی مناسب را در مواقع بحرانی انجام دهیم که در این راستا خوشبختانه اقدامات به موقع و مناسبی برای مبارزه با هجوم ملخ‌ها در هرمزگان صورت گرفت.

وی بر لزوم صرفه جویی بیشتر در مصرف آب و برق با توجه به فرارسیدن فصل تابستان و گرمای هوا تاکید کرد و اظهار داشت: سال گذشته مردم هرمزگان همراهی و همکاری خوبی در راستای کاهش مصرف آب و برق در استان داشتند و در سال جاری هم نیازمند مصرف بهینه هستیم.

وی تأکید کرد: دستگاه‌های اجرایی نیز در زمینه صرفه جویی در مصرف آب و برق باید مورد ارزیابی قرار گیرند و گزارش دقیق آن ارائه شود و از بنگاه‌های اقتصادی و بخش خصوصی نیز انتظار داریم همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

استاندار هرمزگان در ادامه به هفته مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و افزود: اعتیاد به مواد مخدر یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌هایی است که هر جامعه را تهدید می‌کند و باید توجه جدی به امر مبارزه با مواد مخدر و همچنین پیشگیری و درمان اعتیاد صورت گیرد و اقدامات فرهنگی و اجتماعی در راستای مبارزه با مواد مخدر به طور جدی مدنظر باشد.

همتی بر لزوم چابک سازی سیستم اداری جهت سرعت بخشیدن به اجرای تصمیمات تأکید کرد و گفت: باید میزان زمانی که دستگاه‌های اداری جهت پاسخ به استعلامات صرف می‌کنند مورد بررسی دقیق قرار گیرد و دستگاه‌ها اقدامات دقیق جهت کوتاه کردن فرآیند صدور مجوز به ویژه برای سرمایه گذاری انجام دهند و در این زمینه ارزیابی دقیقی از ادارات صورت گیرد.

وی با بیان اینکه حفظ تولید و اشتغال بنگاه‌های اقتصادی بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید این سیاست مهم را به طور ویژه مورد توجه قرار دهند تا بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای تولیدی با مشکلی مواجه نشوند.

وی همچنین به اهمیت موضوع ارتقاء بهره وری اشاره کرد و گفت: با استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود می‌توان کیفیت و سرعت کارها را افزایش داد و باید با تکیه بر دانش و فناوری‌های نوین به طور جدی بر روی مقوله بهره وری که سهم قابل توجهی در رشد اقتصادی دارد، متمرکز شویم.

استاندار هرمزگان همچنین از دستگاه‌های اجرایی استان خواست تا همکاری لازم و جدی را جهت برگزاری کنگره ملی شهدای استان هرمزگان در سال جاری داشته باشند و امکانات و ظرفیت‌های خود را در این راستا به کار بگیرند.

همتی خواستار کمک دستگاه‌های اجرایی به اداره کل آموزش و پرورش استان در راستای اجرای برنامه‌های غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان شد و خاطر نشان کرد: دستگاه‌ها و نهادهای مختلف امکانات در اختیار خود همچون سالن‌ها و امکانات ورزشی را برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان به کار بگیرند و در این راه به مجموعه آموزش و پرورش کمک کنند.

استاندار هرمزگان در ادامه به سفر سه روزه خود به همراه جمعی از مدیران کل استان به شهرستان بشاگرد اشاره کرد و بیان داشت: حضور مردم در روستاهای مختلف این شهرستان حتی در دل کوهستان ها، امنیت کامل را در این منطقه ایجاد کرده است و ما وظیفه داریم امکانات مورد نیاز را برای مردم این منطقه فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: با برنامه جهادی که برای توسعه شهرستان بشاگرد تدوین شده است، تحولات بزرگی در این شهرستان رقم می‌خورد.

همتی اظهار داشت: تلاش می‌کنیم تا شهرستان بشاگرد طی دو سال آینده از نظر آبرسانی، راه و تولید محصولات به ویژه در حوزه کشاورزی به سطحی برسد که دیگر محرومیتی نداشته باشد و در سال ۱۴۰۰ شهرستان بشاگرد چهره‌ای متفاوت و توسعه یافته داشته باشد.

استاندار هرمزگان تاکید کرد: با فعال سازی تمامی ظرفیت‌های موجود در شهرستان بشاگرد توسط دستگاه‌های اجرایی می‌توان جشن رفع کامل محرومیت در این شهرستان را برپا کرد.

وی اضافه کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی و اداری باید نمایندگی‌های خود را در مرکز شهرستان بشاگرد مستقر و تقویت کنند و به طور ویژه به توسعه این شهرستان توجه داشته باشند.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری مهر،تاریخ انتشار: 2 تیر 1398،کدخبر:4648810  www.mehrnews.com ،

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین