پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۳۷۳۲
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۷
رئیس پلیس فتا گفت: افرادی که در زمینه طراحی و ایجاد سایت و یا وبلاگ به جهت تبلیغ، فروش و آموزش ساخت مواد انفجاری در فضای مجازی فعالیت دارند توسط پلیس فتا شناسایی و به مقام قضائی معرفی خواهند شد.

شعارسال: سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی بیان کرد: برخی از افراد در زمینه آموزش، نحوه تهیه و ساخت ترقه و مواد محترقه فعالیت می کنند و متأسفانه بارها شاهد وقوع اتفاقات و حوادث ناگوار در این خصوص بودیم، لذا خانواده‌ها باید دقت داشته باشند تا فرزندان آن ها با استفاده از این سایت‌ها به دنبال ساخت مواد محترقه خطرناک نباشند و در دام کلاهبرداران و سودجویان گرفتار نشوند.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان با اشاره به آسیب‌های استفاده از مواد منفجره گفت: در سال‌های اخیر افراد زیادی خصوصاً جوانان و نوجوانان، دچار سانحه ناشی از انفجار و سوختگی شده‌اند و در برخی موارد جان خود را در اثر ساخت مواد محترقه و منفجره از دست دادند.

وی افزود: دسترسی کودکان و نوجوانان به اینترنت باعث شده تا این عزیزان با استفاده از بستر فضای مجازی و بدون توجه به تبعات و عواقب این امر در خانه دور از چشم والدین اقدام به خرید مواد اولیه و ساخت مواد محترقه و انفجاری دست ساز کنند که با کوچک ترین سهل انگاری حوادثی را شاهد خواهیم بود که در پی آن صدمات جسمی جبران ناپذیر و خسارت مادی به همراه دارد.

سرهنگ مرتضوی با هشدار به فروشندگان و گردانندگان سایت‌های و کانال‌های آموزش ساخت مواد محترقه هم گفت: افرادی که در زمینه طراحی و ایجاد سایت و یا وبلاگ به جهت تبلیغ، فروش و آموزش ساخت مواد انفجاری دست‌ساز و مواد محترقه در فضای مجازی فعالیت دارند بدانند که این گونه اقدامات جرم تلقی شده و توسط پلیس فتا، شناسایی و به مقام قضائی معرفی خواهند شد.

رئیس پلیس فتا اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به خطرات آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره شهروندان و کاربران در صورت مشاهده سایت‌ها و کانال‌ها در شبکه‌های اجتماعی که اقدام به تبلیغ فروش و یا ساخت مواد محترقه و منفجره می کنند، مراتب را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی(110) یا سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی اعلام کنند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری صاحب نیوز، تاریخ انتشار:14اسفند1397 ، کدخبر: 941210: www.sahebnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین