پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۴۷۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲
رگان جانسون، جوانی ۲۸ ساله از اوماها، پنجشنبه پیش از برگزاری سخنرانی برنی سندرز در کانسل بلافس، می‌گوید که من از تعداد قابل توجه نامزدهای حزب دموکرات برای انتخابات ریاست‌جمهوری حیرت‌زده شده‌ام. خوشبختانه این هیجان ادامه دارد و ما قادر هستیم در نهایت به نامزد خوبی برسیم که قادر خواهد بود ترامپ را شکست دهد.
شعار سال : آنها دوستان خود را برای دیدن «برنی سندرز» با خود آورده‌اند. در کارولینای جنوبی، درخواست‌های تمام نشدنی آنها برای سلفی گرفتن باعث شده که «کوری بوکر» دیر به سخنرانی خود برسد. در نیوهمپشایر نیز تعداد جمعیت گردآمده در کلیسا برای حضور در سخنرانی «کامالا هریس» به قدری زیاد بود که تعداد زیادی از جمعیت ناچار شدند بیرون از سالن زیر برف بایستند.
سیدنی امبر در نیویورک تایمز نوشت: آنها دوستان خود را برای دیدن «برنی سندرز» با خود آورده‌اند. در کارولینای جنوبی، درخواست‌های تمام نشدنی آنها برای سلفی گرفتن باعث شده که «کوری بوکر» دیر به سخنرانی خود برسد. در نیوهمپشایر نیز تعداد جمعیت گردآمده در کلیسا برای حضور در سخنرانی «کامالا هریس» به قدری زیاد بود که تعداد زیادی از جمعیت ناچار شدند بیرون از سالن زیر برف بایستند.
 در ادامه این مطلب آمده است: رگان جانسون، جوانی ۲۸ ساله از اوماها، پنجشنبه پیش از برگزاری سخنرانی برنی سندرز در کانسل بلافس، می‌گوید که من از تعداد قابل توجه نامزدهای حزب دموکرات برای انتخابات ریاست‌جمهوری حیرت‌زده شده‌ام. خوشبختانه این هیجان ادامه دارد و ما قادر هستیم در نهایت به نامزد خوبی برسیم که قادر خواهد بود ترامپ را شکست دهد.
با وسعت یافتن تعداد کاندیداهای ریاست‌جمهوری هفته به هفته، اشتیاق دموکرات‌ها نیز برای فتح کاخ سفید در انتخابات ۲۰۲۰ بیشتر و بیشتر می‌شود. طرفداران دموکرات‌ها تحت تاثیر خواست همگانی برای برکناری ترامپ و بهره بردن از متنوع‌ترین رقابت مقدماتی برای تعیین نامزد نهایی حزب، به استادیوم ها، کلیساها و سالن‌های اجتماعات هجوم می‌برند تا سخنان نامزدها را بشنوند حتی اگر نگاهی متفاوت از آن کاندیدا داشته باشند. نقش شعارهای پوپولیستی نیز در کمپین کاندیداهای دموکرات برجسته است مانند پشت پا زدن به حامیان مالی قدرتمند، سیاست‌های مبارزه با نابرابری اجتماعی و وعده کاهش هزینه‌های تحصیلات دانشگاهی و درمان رایگان.
خانم هریس، کمپین انتخاباتی خود را ماه ژانویه با برگزاری تظاهراتی در مرکز شهر آوکلند و حضور بیست هزار نفر هوادار به راه انداخت. صدها نفر بیرون آمدند تا ماه گذشته در کالج دارتموث شاهد اعلام حضور سناتور کیرستن جیلیبراند باشند و حتی سناتور شرود براون که مدت کمی داعیه حضور در انتخابات را داشت و سپس کناره‌گیری کرد، در رویداد دیدار با هواداران که در یک کتابفروشی در نیوهمپشایر برگزار شد، مورد اقبال عمومی چشمگیری قرار گرفت.
اما بهترین نمونه از جذب هواداران پرجمعیت را می‌توان برنی سندرز دانست. گردهمایی‌های او به لشکرکشی های برای به رخ کشیدن قدرت این کاندیدا تبدیل شده که شباهت زیادی با کمپین تبلیغاتی ترامپ در دور قبلی انتخابات دارد. نظرسنجی‌های اخیر نیز تایید می‌کنند که رای‌دهندگان دموکرات علاقه زیادی به رقابت انتخاباتی یافته‌اند و با نرخ شصت درصدی که دانشگاه نیوهمپشایر اعلام کرده، باید گفت که میزان آن از سه دوره اخیر انتخابات فراتر رفته است. اما در حالی که هیجان رقابت در حال اوج گرفتن است، این امر به چالشی برای رقبا نیز تبدیل شده است چراکه حتی نامزدهای کمتر شناخته‌شده با استقبال زیادی مواجه می‌شوند و از این لحاظ نمی‌توان تفاوت آشکاری برای متمایز کردن یک کاندیدا از سایرین یافت.
شون باگنیسکی، رییس شعبه حزب دموکرات در پولک کانتی ایالت یووا می‌گوید: در دوره‌های قبل همه برای ادواردز، اوباما یا هیلاری بیرون می‌آمدند. حالا همه ما دموکرات‌ها چنان به دنبال شکست دادن ترامپ هستیم که گویی همه عضو یک تیم هستیم.
این مسأله در میزان حمایت‌های مالی گردآوری شده برای کمپین های تبلیغاتی و فهرست ایمیل هواداران در ستادهای تبلیغاتی نیز دیده می‌شود. به عنوان مثال کمپین خانم هریس، اعلام کرده که طی ۲۴ ساعت اول توانسته ۱.۵ میلیون دلار جمع کند. ستاد سندرز نیز اعلام کرده در یک هفته اول توانسته از طرف ۳۵۹۹۱۴ نفر از هواداران خود، ۱۰ میلیون دلار جمع کند. رقمی خیره کننده که نشانه موقعیت بی‌همتای او میان رای‌دهندگان و قدرت کمک‌های ناچیز مردم است. هم چنین ستاد او اعلام کرده که بیش از یک میلیون نفر به عنوان داوطلب همکاری در وبسایت ثبت‌نام کرده‌اند.
اگرچه بسیاری از مردم از هم‌اکنون تصمیم گرفته‌اند که به کدام کاندیدا رای خواهند داد، تحلیلگران سیاسی معتقدند که میزان استقبال مردمی از انتخابات مقدماتی نشان می‌دهد که روز انتخابات اصلی، مردم حضور گسترده‌ای خواهند داشت. مایکل مک‌دونالد، استاد علوم سیاسی در دانشگاه فلوریدا که بر روی داده‌های انتخاباتی مطالعه می‌کند، معتقد است که میان میزان اشتیاق مردمی و میزان رای‌دهندگان واقعی، همبستگی وجود دارد. او می‌گوید: ما می‌دانیم علاقه مردم با احتساب شاخص‌های مختلف بسیار بالا رفته است بنابراین انتظار داریم میزان مشارکت در رقابت مقدماتی حزب دموکرات بسیار بالا باشد. ممکن است شاهد رکوردی صدساله در انتخابات باشیم.
از آنجا که رقابت میان نامزدها نزدیک است ممکن است تمایل آنها به برگزاری «میتینگ» های انتخاباتی عظیم بیشتر شود تا به این ترتیب اعتبار خود را میان سایر رقبای هم حزبی بالا ببرند. وقتی کوری بوکر با حدود بیست دقیقه تاخیر به علت هجوم هواداران برای عکس گرفتن به محل سخنرانی خود رسید، حدود سیصد نفر از جمعیت آن شهر ۲۹۰۰ نفری در سالن با صبر و شکیبایی منتظر او ماندند.
پس از یک سخنرانی کوتاه و متعاقب آن جلسه پرسش و پاسخ، هشتاد دقیقه دیگر صرف پاسخ دادن به جمعیت حاضر شد؛ جمعیتی که باوجود گذشتن زمان از ساعت تعطیلی فروشگاه‌های محلی، بدون کاسته شدن از حجمش، همچنان مشتاقانه نظاره‌گر او بود. حتی پس از خاموش شدن چراغ‌های پشت صحن، این کاندیدا هنوز مشغول انداختن عکس‌های یادگاری با هواداران بود. ماه گذشته در گینت کانتی نیز حدود ۱۰۰۰ نفر به طور فشرده در سالن ورزشی یک دبیرستان جمع شده بودند تا موفق به دیدار الیزابت وارن شوند. او نیز با وعده درمان رایگان و افزایش حداقل حقوق آنها را خوشحال کرد. در حالی که او سخنرانی میکرد، جمعیت به حمایت از او شعارهایی سر می‌دادند. در تظاهرات حمایت‌آمیز روز پنجشنبه از سندرز، مردم تقریبا از شور بسیار، کنترل خود را از دست داده بودند. وینس هوگلمن، جوان ۳۰ساله مقیم لینکولن در آنجا می‌گفت: او برای همه ما الهام‌بخش است. ما عاشقش هستیم. این فوق‌العاده است. در کنار او جوانی ۲۵ ساله ایستاده بود که می‌گفت من طرفدار تفکر برنی هستم. من می‌خواهم خودم حرفهای او را بشنوم و شور و حال جمعیت را از نزدیک حس کنم.

شعار سال، بااندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، تاریخ انتشار: 21 اسفند 1397، کدخبر:464305،www.entekhab.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
0
0
ترامپ از احمدی نژاد هم پر رو تر و باهوش تر بعید میدونم بتونن از کاخ سفید بیرونش کنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین