پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۹۴۸۷۷
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶
گروه صنایع معدنی >سایر حوزه ها - شب گذشته طی مراسمی كه با همكاری سفارتخانه‌های آلمان، انگلستان و فرانسه در تهران برگزار شد، پِر فیشر به‌عنوان رئيس اجرايی اينستكس با جمعی از فعالان اقتصادی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد‌.

 شعار سال: فیشر در این مراسم با بيان اينكه كه استفاده از منافع برجام حق ايران است، گفت: تلاش خواهم كرد تا با اجرايی شدن اينستكس نتايج ملموسی برای طرف ايرانی حاصل شود.

در اين مراسم كه با حضور برخی از فعالان اقتصادی اروپا و ايران، سفرا و ديپلمات‌های كشورهای خارجی، به ميزبانی سفير آلمان برگزار شد، عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه نيز ابراز اميدواری كرد كه اين اقدام هرچند دير اروپايی‌ها، بتواند ارتباط منطقی بين پايبندی كامل ايران به برجام و بهره‌مندی متناسب از منافع آن‌را ايجاد کند.

لازم به ذكر است فیشر علاوه بر ديداری كه تاكنون با بانك مركزی ايران داشته است، امروز هم با چند بانك عمدتا خصوصی ديدار خواهد كرد.

در همين رابطه، هومان خواجه نصيری فعال و مشاور حوزه صنايع معدنی كشور  گفت: برداشت من از ملاقات با آقای فیشر اين است كه وی از تجربه، دانش و مهارت‌های لازم برای شروع اين ماموريت برخوردار است اما برای به ثمر نشستن اينستكس به ابزارهايی نياز است كه هنوز بخشی از آنها در دسترس نيست! لذا زمان و نحوه استفاده از اين مكانيزم، به‌خصوص از جنبه تبادلات مالی كه دغدغه اصلی فعالان اقتصادی طرفين هست، همچنان مبهم می‌ماند تا در آينده رمزگشايی شود.

خواجه نصيری افزود: بی‌ترديد حضور آقای فیشر و هيات همراه در ايران آنهم در اوج تحريم‌ها و تهديدات آمريكا، يك گام رو به جلو از سوی سه كشور قدرتمند اروپايی به نمايندگی از كل قاره سبز است كه خود حاصل مطالبه‌گری مستمر دستگاه ديپلماسی كشور بوده است.
جزئیات دیدار دیشب رئیس اینستکس با فعالان اقتصادی ایران

جزئیات دیدار دیشب رئیس اینستکس با فعالان اقتصادی ایران

جزئیات دیدار دیشب رئیس اینستکس با فعالان اقتصادی ایران
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری ماین نیوز،تاریخ انتشار:21 اسفند 1397،کد خبر:46047،www.minews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین