پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۵۳۹
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۱
نخست‌وزیر عراق علاوه بر دیدار با رئیس جمهور، با رئیس پارلمان و برخی سران سیاسی دیگر دیدار کرد. در این دیدارها تأکید شد که آزادی شهر فلوجه نزدیک است.

شعارسال: حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق با سران کشورش دیدار و درباره عملیات جاری علیه تروریسم در فلوجه و دیگر نقاط این کشور گفت‌وگو کرد.

طبق بیانیه‌های جداگانه‌ای که دفتر نخست‌وزیری عراق منتشر کرده است، العبادی با «فؤاد معصوم» رئیس جمهور عراق دیدار و اوضاع سیاسی، امنیتی و اقتصادی کشور را با او بررسی کرد.

دو طرف در این دیدار بر حفظ همبستگی و انسجام داخلی در عراق برای تداوم پیروزی‌های امنیتی بر تروریسم و داعش تأکید کردند.

بررسی اوضاع آوارگان و چگونه سازمان‌دادن آنان موضوع دیگر دیدار نخست‌وزیر و رئیس جمهور عراق بود.

همچنین حیدر العبادی با «سلیم الجبوری» رئیس پارلمان نیز دیدار کرد. عملیات فلوجه و روند اصلاحات سیاسی دو موضوع مهم این دیدار بود.

طبق بیانیه دفتر العبادی، دو طرف بر اهمیت حمایت از هرگونه فعالیتی که علیه داعش باشد تأکید و اعلام کردند که «آزادسازی فلوجه و مردم آن نزدیک است و ضروری است که از عملیات آزادسازی پشتیبانی و از هر آنچه موجب تأثیر منفی بر سیر عملیات می‌شود، خودداری شود».

نخست‌وزیر و رئیس پارلمان عراق هر دو بر پیشرفت اصلاحات و حمایت از آن در مقابل چالشهای سیاسی، امنیتی و اقتصادی عراق تأکید کردند.

در این دیدار بر کنار گذاشتن اختلافات و استفاده از گفت‌وگو به عنوان بهترین راه حل برای حل مشکلات، تأکید شد.

«عمار الحکیم» رئیس مجلس اعلامی اسلامی عراق، دیگر کسی بود که نخست‌وزیر عراق با او دیدار کرد. در دیدار دو طرف، مانند دو دیدار قبل، عملیات آزادسازی فلوجه و مسائل سیاسی کشور بحث و بررسی شد.

دفتر العبادی در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این دیدار بر ضرورت تداوم پیروزی‌های نیروهای عراقی بر تروریسم داعشی تأکید شد.

عملیات آزادسازی فلوجه که چندماه در محاصره کامل بود، از سه هفته پیش آغاز شده و تاکنون دهها روستا و منطقه در اطراف آن آزاد شده و اکنون نیروهای عراقی در حال نفوذ به محلات داخلی شهر هستند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 22خرداد1395، کدخبر: 13950322000625: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین