پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۶۱
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲
خرم آباد - پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس لرستان باوجود گذشت نزدیک به پنج سال از آغاز عملیات اجرایی، همچنان در نقطه ۱۰ درصدی پیشرفت فیزیکی درجا می‌زند.
شعارسال: عملیات اجرایی مرکز فرهنگی دفاع مقدس لرستان یا همان یادمان شهدا هفته دفاع مقدس سال ۱۳۸۹ در خرم‌آباد آغاز شد که این پروژه به دلیل کمبود اعتبارات نیمه‌تمام باقی‌مانده است.

* موزه دفاع مقدس لرستان سالی دو درصد پیشرفت داشته است

سرهنگ یدالله دلارام مدیرکل حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در رابطه با اجرای پروژه موزه دفاع مقدس در استان اظهار داشت: هم‌اکنون مرکز فرهنگی دفاع مقدس لرستان تنها ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی بابیان اینکه مرکز فرهنگی دفاع مقدس در زمینی به مساحت ۱۳۲ هزار مترمربع در حال ساخت است عنوان کرد: این مرکز شامل بخشهای مختلف ساختمان اداری، مناطق عملیات خودی، ساختمان اصلی موزه، باغ شهادت، حسینیه شهدای گمنام و ... است.

مدیرکل حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان دلیل کندی اجرای این پروژه را کمبود اعتبارات عنوان کرد و گفت: اگر اعتبارات موردنیاز به این پروژه اختصاص یابد در سال ۹۶ شاهد بهره‌برداری از باغ‌موزه دفاع مقدس استان خواهیم بود.

* با این روند اختصاص اعتبارات افتتاح موزه دفاع مقدس به تعویق می‌افتند

سرهنگ دلارام ادامه داد: همچنین تا سال ۱۴۰۰ نیز باغ‌موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان لرستان به‌صورت کامل افتتاح می‌شود.

وی بابیان اینکه بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان تقریباً همه تعهدات خود را در رابطه با اعتبارات لازم برای اجرای این پروژه عملیاتی کرده است گفت: در حال حاضر استان است که با کمبود اعتبار مواجه است.

مدیرکل حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان تصریح کرد: اگر روند واگذاری اعتبارات به همین شکل پیش برود افتتاح موزه دفاع مقدس به تعویق خواهد افتاد.

وی با اشاره به اعتبار موردنیاز برای اجرای پروژه باغ موزه دفاع مقدس لرستان عنوان کرد: در حال حاضر برای اجرا و تکمیل این پروژه ۲۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است

* صرف تنها سه میلیارد تومان طی ۵ سال برای موزه دفاع مقدس لرستان

معاون فرهنگی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان در رابطه با این پروژه به خبرنگار مهر گفت: تاکنون برای اجرای این پروژه سه میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

سرهنگ ناصر فرید بابیان اینکه تاکنون اقدامات اولیه، مطالعات، طراحی این پروژه اجرایی شده است عنوان کرد: توافق‌نامه‌ای بین استان و همچنین بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان برای اجرای این پروژه منعقدشده است.

وی تصریح کرد: در قالب این توافق‌نامه مقررشده که هر میزان مبلغی که از سوی بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اختصاص یابد به همان میزان نیز از سوی استانداری لرستان اختصاص یابد.

* پروژه موزه دفاع مقدس نیمه تعطیل است

معاون فرهنگی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان بابیان اینکه در حال حاضر قرارداد جدید با یک پیمانکار برای اجرای پروژه موزه دفاع مقدس منعقدشده است گفت: میزان این قرارداد چهار میلیارد تومان است.

سرهنگ فرید بابیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است که در قالب این قرارداد ۸۰ درصد کار را پیش ببریم افزود: هم‌اکنون کار نیمه تعطیل بوده و بنا است به محض اینکه اولین واگذاری اعتباری صورت گرفت پیمانکار جدید شروع به اجرای این پروژه کند.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از وب سایت خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 11مهر 1394، کد خبر: 2929957، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین