پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۸۱۷
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱
رئیس‌جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه گفت که کشورش پیشرفت‌های زیادی در جنگ علیه داعش داشته است. او همچنین به حادثه فلوریدا پرداخت و از انتساب این حادثه به مسلمانان انتقاد کرد.

شعارسال:

به نقل از خبرگزاری روسیاالیوم، باراک اوباما در کنفرانسی خبری در واشنگتن و دو روز پس از حمله به باشگاه شبانه‌ای در ایالت فلوریدا گفت: «ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا تاکنون 13 هزار حمله هوایی علیه گروه داعش انجام داده است که در این عملیات‌ها، 120 نفر از رهبران داعش کشته شده‌اند.»

وی افزود: «داعش بیش از 50 درصد از مناطق تحت کنترل خود در عراق و سوریه را از دست داده است و واشنگتن تلاش‌های خود را با هدف شکست گروه داعش در این دو کشور افزایش می‌دهد.»

اوباما با متهم کردن بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه و گروه‌های داعش و جبهه‌النصره به نقض آتش‌بس در سوریه گفت: «ما سهم زیادی در حفاظت از جان بسیاری از سوری‌ها داریم و می‌کوشیم طرف‌ها را به توافق آتش‌بس ملزم کنیم.»

رئیس‌جمهوری آمریکا گریزی به حمله تروریستی فلوریدا زد و تصریح کرد: «امکان ندارد بتوان مانع همه تجاوزها در داخل خاک آمریکا شد بدون اینکه قوانین حمل سلاح در کشور را اصلاح کرد. با وجود این، ما اطلاعی درباره احتمال دست داشتن گروه‌های خارجی در حملات فلوریدا نداریم.»

اوباما خواستار ارتباط ندادن اقدامات تروریستی به اسلام شد و پرسید چرا باید بنا به خواست هر کسی ما از واژه اسلام افراطی (رادیکال) استفاده کنیم؟ وی تاکید کرد: «ایالات متحده آمریکا کشوری مبتنی بر آزادی عقاید است و تبعیض علیه مسلمانان، ناقض ارزش‌های کشور ماست.»

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 26خرداد1395، کدخبر:114373 www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین