پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۸۴۲۸
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۳
دفتر نخست وزیری عراق، بخشنامه رایگان شدن روادید سفر به این کشور برای شهروندان ایرانی را صادر کرد. در این بخشنامه همچنین بر حذف عوارض سازمان گردشگری عراق از کاروان های ایرانی که تاکنون به مبلغ ویزا اضافه می شد نیز تاکید شده است.

شعارسال: دفتر نخست وزیری عراق، بخشنامه رایگان شدن روادید سفر به این کشور برای شهروندان ایرانی را صادر کرد. در این بخشنامه همچنین بر حذف عوارض سازمان گردشگری عراق از کاروان های ایرانی که تاکنون به مبلغ ویزا اضافه می شد نیز تاکید شده است.

دفتر نخست وزیری عراق، بخشنامه رایگان شدن روادید سفر به این کشور برای شهروندان ایرانی را صادر کرد.

 در پی نشست هفته گذشته شورای وزیران عراق و تصویب رایگان شدن رواید سفر ایرانیان به این کشور، دفتر نخست وزیری عراق با صدور بخشنامه ای رسما اجرای این مصوبه را ابلاغ کرد.

در این بخشنامه با امضای 'مهدی محسن العلاق' سرپرست دبیرخانه هیات دولت عراق آمده است که بر اساس قاعده اقدام متقابل از تاریخ اول آوریل 2019 (12 فروردین 98) و به استناد ماده 36 قانون اقامت اتباع خارجی در عراق (قانون شماره 76 مصوب سال 2017) هزینه های صدور روادید برای ایرانیان صفر می شود.

در این بخشنامه همچنین بر حذف عوارض سازمان گردشگری عراق از کاروان های ایرانی که تاکنون به مبلغ ویزا اضافه می شد نیز تاکید شده است.

بر این اساس برای صدور روادید سفر به عراق برای ایرانیان دیگر هزینه ای دریافت نخواهد شد اما ارائه مدارک متقاضیان و صدور ویزا به قوت خود باقی است و شهروندان ایرانی و عراقی بدون ویزا نمی توانند به کشورهای یکدیگر سفر کنند.

ایران و عراق درجریان سفر رسمی اسفندماه گذشته حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به بغداد، در بیانیه ای مشترک از توافق نهایی برای آغاز رایگان شدن صدور ویزا برای شهروندان عراقی از 12 فروردین 98 و سپس اقدام متقابل عراق در این خصوص خبر داده بودند.

همزمان 'ایرج مسجدی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد نیز در گفتگوی اختصاصی با ایرنا اعلام کرده بود که اقدامات لازم برای صدور روادید رایگان از تاریخ یاد شده برای شهروندان عراقی در این سفارت و سایر نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در کشور عراق آغاز شده است.

سالانه بیش از هفت میلیون زائر و مسافر میان ایران و عراق تبادل می شود.

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب ، تاریخ انتشار: 10 فروردین 1398، کدخبر:467845 ، www.entekhab.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین