پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۸۴۹۲
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۳
شهردار منطقه سه شیراز اعلام کرد: لایروبی کانال دروازه قرآن در زمان مناسب انجام و مستندات آن تحویل مراجع ذیصلاح شده است .وی ضمن تشریح دلایل اصلی ایجاد سیل اخیر گفت: شدت بی سابقه بارندگی و حوزه وسیع آبریز که باعث ایجاد سیلاب با حجم زیاد آب شد یکی از دلایل سیل اخیر بوده به صورتی که حجم زیاد آب امکان عبور آنی از کانال یاد شده را نداشته است چرا که شدت بارش تقریباً ۱۰ برابر و حجم آب تقریباً سه برابر ظرفیتی بوده که در مطالعات احداث کانال پیش بینی شده بود.

شعار سال: بذرافشان با رد شایعاتی مبنی بر لایروبی نشدن کانال و مسیل‌های ورودی دروازه قرآن گفت: لایروبی این کانال در زمان مناسب انجام شده همچنین پاکسازی حوضچه و مسیر رودخانه به صورت منظم و در چندین مرحله کار شده که آخرین تاریخ پاکسازی نیمه اسفند ۱۳۹۷ بوده در ضمن پیش از بارندگی بررسی‌های لازم صورت گرفته است. مستندات عملیات نیز در اختیار مراجع ذیصلاح قرار گرفته و هرگونه داوری بدون توجه به این مستندات باطل است.

وی ضمن تشریح دلایل اصلی ایجاد سیل اخیر گفت: شدت بی سابقه بارندگی و حوزه وسیع آبریز که باعث ایجاد سیلاب با حجم زیاد آب شد یکی از دلایل سیل اخیر بوده به صورتی که حجم زیاد آب امکان عبور آنی از کانال یاد شده را نداشته است چرا که شدت بارش تقریباً ۱۰ برابر و حجم آب تقریباً سه برابر ظرفیتی بوده که در مطالعات احداث کانال پیش بینی شده بود.

به گفته شهردار منطقه سه شیراز از عوامل ثانویه که در ایجاد سیل اخیر شیراز تأثیرگذار بود می‌توان به تغییرات در حوزه بالا دست از جمله جاده زیباشهر به سعدی که توسط اداره راه احداث شده و همچنین ساخت و ساز دیگر ارگان‌ها در این مسیر اشاره کرد.

بذرافشان همچنین گفت: برای جلوگیری از تشکیل روان آب و تشکیل سیل آبی باید عملیات آبخیز داری در بالا دست و دامنه کوه «بمو» در دستور کار قرار می گرفته است.

شهردار منطقه سه شیراز تاکید کرد: در شرایط فعلی اولویت اول شهرداری رفع مشکلات مناطق سیل زده شهر از جمله منطقه آسیب دیده سعدی است.

بذرافشان گفت: قطعاً پس از کاشناسی های دقیق‌تر و پس از فارغ شدن از عملیات پاکسازی و خدمت رسانی به مناطق سیل زده گزارش کامل و مفصلی به شهروندان ارائه خواهم کرد. اما در شرایط کنونی رفع مشکلات شهروندان ساکن محله سعدی و لایروبی مجدد کانالهای این منطقه است.

شهردار منطقه سه شیراز تاکید کرد که پرداختن به علت واقعه بدون کار کارشناسی دقیق، شتاب زده و غیر علمی است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران تاریخ انتشار10فروردین 98، کد خبر: 98011002950، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین