پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۸۹۰۲
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۳:۲۵
معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس تاکید کرد که امروز به واسطه رفتار بسیار پسندیده شهروندان شیرازی با حادثه دیدگان سیل پنج فروردین، میهمان نوازی مردم این شهر جهانی شده است.او گفت: امروز جامعه گردشگری استان فارس و شیراز افتخار می کند که در رفتار نوع دوستانه و میهمان نوازانه شهروندان شهر راز، سهم داشته و نام هتل ها و مراکز گردشگری و اقامتی این شهر به نیکی نقل می شود.

شعار سال: سید موید محسن‌نژاد گفت: علی رغم آنکه وقوع سیل پنجم و ششم فروردین در شیراز همه را مکدر و متاثر کرد اما بخش خوشایند این حادثه، مواجهه مردم با حادثه دیدگان بود، موضوعی که بار دیگر آوازه شیراز را به واسطه میهمان نوازی شیرازی ها، به گوش جهانیان رساند.

او گفت: امروز جامعه گردشگری استان فارس و شیراز افتخار می کند که در رفتار نوع دوستانه و میهمان نوازانه شهروندان شهر راز، سهم داشته و نام هتل ها و مراکز گردشگری و اقامتی این شهر به نیکی نقل می شود.

وی با تصریح این‌که «مواجهه شهروندان شیراز قطعا در افزایش تمایل برای سفر به این شهر موثر خواهد بود»، گفت: مردم دوستی و میهمان‌نوازی از خصوصیت‌های مردم دیار سعدی و حافظ بوده و سال‌هاست که شیرازی‌ها به این صفت موصوف هستند.

معاون گردشگری فارس گفت: در روزهایی که شیراز دچار مشکل بود، همه شیراز و امکانات این شهر به همت مردم و بدون آنکه سازماندهی قبلی وجود داشته باشد، برای کاهش آلام و مشکلات بسیج شد؛ حرم‌های مطهر، مساجد، حسینیه‌ها، تکایا، نمایشگاه بین‌المللی، ظرفیت‌های اقامتی و پذیرایی خود را در اختیار مسافران و حادثه دیدگان قرار دادند.

او گفت: در بخش گردشگری هم تمام سفره خانه داران، هتلداران، مجتمع های گردشگری و رستورانها و ... پای کار آمدند و بیش از 25 هزار پرس غذای گرم تامین و توزیع شد.

محسن نژاد با بیان این‌که «به سهم خود از مردم شیراز و فارس قدردانی می‌کنم»، گفت: برای کمک به مسافرانی که به دلیل بارندگی و سیل و علی رغم رزرو اماکن اقامتی، امکان حضور پیدا نکرده بودند، دستوری صادر و ابلاغ شده است. براساس این دستور، پول پرداختی مسافرانی که بین روزهای پنجم تا هشتم فروردین اقدام به رزرو هتل کرده بودند، با همکاری داوطلبانه هتلداران، به این افراد بازگردانده شده یا خواهد شد.

این مقام مسئول گفت: اگر مسافری در روزهای نهم فروردین و بعد از آن که سیل فراگیر نبود و مشکل سفر نیز وجود نداشت، نتوانسته سفر کند نیز با او براساس قانون کنسلی هتل، رفتار خواهد شد.

وی با تصریح این‌که «بعضی از مدیران هتل‌های یک تا پنج ستاره شیراز شخصا برای انجام این مهم پیشقدم و داوطلب شده بودند»، گفت: هزینه تورهای جاذبه طبیعی خارج از استان نیز که به دلیل شرایط نامناسب جوی، لغو شده است، به افراد بازگردانده خواهد شد.

وی با بیان این‌که «امسال سه موج سفر پیش بینی شده بود»، گفت: با توجه به بارش رحمت الهی، علی رغم تمام پیش بینی ها، شاهد کاهش حدود 5 درصدی مسافر به نسبت مدت مشابه سال قبل بودیم.

محسن نژاد ابراز امیدواری کرد که در روزهای پایانی تعطیلات، شاهد افزایش شمار مسافرانی که فارس و شیراز را به عنوان مقصد انتخاب می کنند باشیم و در عین حال گفت: آمار اقامت مسافران در مراکز اقامتی نیز کاهش بیش از 30 درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.

معاون گردشگری فارس با بیان این‌که «بارش‌های اخیر، نوید دهنده اردیبهشتی دلپذیر و تابستانی متبوع در نقاط مختلف استان فارس است» گفت: امیدوار هستیم که در اردیبهشت ماه و تابستان امسال شاهد افزایش سفر و مدت اقامت گردشگران در فارس و شیراز باشیم.

محسن نژاد خاطرنشان کرد : کسانیکه با نیت سفر 10 روزه در ماه مبارک رمضان به فارس سفر کنند، هتل‌ها و مراکز اقامتی حداقل چهل درصد تخفیف در نظر می گیرند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران تاریخ انتشار 12فروردین 98، کد خبر: 98011203615، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین