پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۹۱۹۵
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲
با توجه به اینکه نوروز 98 با حوادث غیر مترقبه همچون سیلاب و برف در مازندران همراه بود و بر حمل و نقل عمومی استان نیز تاثیر گذاشت ، اما گزارش ها حکایت از شرایط بدون تنش در حمل و نقل عمومی استان دارد.
شعار سال: استان مازندران مهم ترین منطقه گردشگری کشور است که سالانه میزبان بیش از 50 میلیون نفر شب اقامت گردشگر است و نوروز امسال نیز مازندران از حدود 16 میلیون نفر شب گردشگر میزبانی کرد ، آماری که اگر چه افزایش محسوسی نسبت به سال گذشته نداشت ، ولی همچنان رتبه نخست کشور در جذب گردشگران نوروزی محسوب می شود.

البته پیش بینی های پیش از نوروز نشان از افزایش 30 درصدی گردشگران نوروزی می داد که حوادث غیر مترقبه مانع تحقق آن شد. بارندگی و به موجب آن ایجاد سیلاب در برخی مناطق استان مازندران پیش از سال جدید اتفاق افتاد و سبب کاهش ورود و اقامت گردشگران نوروزی شد.
با توجه به نزدیکی استان مازندران به پایتخت کشور و زیبایی جاده ها و مسیرهای ورودی مازندران ، اغلب مسافرت ها به این استان به وسیله خودروی شخص انجام می شود ، اما حمل و نقل عمومی مازندران هم اعم از هوایی ، زمینی و ریلی جایگاه ویژه ای دارد.
اهمیت گردشگری با حمل و نقل عمومی در این استان به قدری است که منجر به ایجاد سه فرودگاه رامسر ، نوشهر و ساری شده است.
راه آهن شمال که تنها از مناطق مرکزی تا شرقی استان کشیده شده، چند سالی است که به علت افزایش کیفیت و افزایش سطح ایمنی توجه گردشگران را به خود جلب کرده است و مورد استقبال مسافران قرار می گیرد.
دیگر انواع حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس نیز به دلیل قرار گیری مازندران در کریدور شرق و غرب و همچنین مسافرت خود مازندرانی ها به دیگر استان ها ، همیشه قابل توجه بوده است.
اما سیلاب و بارندگی و توفان در ایام پیش و پس از نوروز، نه تنها منجر به خسارت به مردم و مسافران مازندران شد و به زیرساخت های استان هم آسیب وارد کرد، مشکلاتی نیز برای بخش حمل و نقل عمومی در پی داشت.
لغو پرواز هواپیماها ، لغو حرکت قطارهای استان و بسته شدن راه های ارتباطی شرق و غرب مازندران بخشی از تاثیر توفان و سیلاب در استان بود.
این اختلال در حمل و نقل عمومی برخی گمانه زنی ها را ایجاد کرد که افزایش نرخ بلیت ، سوختن بلیت و هدر رفت پول مردم ، عدم نظارت بر کرایه های حمل و نقل و ایجاد دلال بازی نمونه ای از جمله این گمانه زنی ها بود ، اما خوشبختانه نه تنها با مدیریت درست کمترین میزان معطلی برای مردم و مسافران ایجاد شد، بلکه در صورت معطلی مسافران به دلیل لغو تردد و پرواز، تمامی پول مسافران و مردم نیز برگشت داده شد.
در این ایام با توجه به سیلابی که عمدتا در مناطق شرق و مرکز استان جار بود، تنها یک مرتبه پرواز تهران به رامسر لغو شد.
اما سیلاب برای راه آهن شمال دردسر بیشتری داشت و چندین مرتبه تردد قطارهای استان را لغو کرد. نخستین بار در سیلاب پیش از نوروز و بار دیگر نیز دوشنبه گذشته 12 فروردین بر اثر فرو نشست حدود 100 متر از مسیر راه آهن شمال در محدوده شهر زیراب ، تردد قطارها متوقف شد.
اما سیلاب برای حمل و نقل جاده ای به جز مسدود شدن برخی از مسیر های استان و اجبار تردد از مسیر های دورتر ، برای مردم و مسافران مشکلی دیگری ایجاد نکرد.
معاون عمرانی استاندار مازندران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تا کنون هیچ شکایتی مبنی بر افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی در هر سه خط ریلی ، هوایی و زمینی گزارش نشده است.
مهدی رازجویان با بیان اینکه نظارت ها در استان به صورت مستمر انجام گرفته است افزود: اجازه ندادیم موضوع سیل و خسارت آن ، منجر به سوء استفاده عده ای از این شرایط گل آلود شود و نظارت ها به صورت شبانه روزی انجام می گرفت.
وی همچنین خبر از باز شدن راه آهن شمال از امروز پنجشنبه داد و گفت : تمامی خطوط حمل و نقل عمومی استان باز است.
مدیرکل فرودگاههای استان مازندران نیز گفت: در این ایام تنها یک مورد لغو پرواز داشتیم که یا هزینه افراد بازگشت داد شد و یا پرواز دیگری جایگزین شد.
سعدالله وطن خواه افزود: تمامی پروازهای استان طبق برنامه در حال انجام است و در حال حاضر هیچگونه مشکل و تاخیری وجود ندارد.
وی با بیان اینکه هنوز مسافران نوروزی در حال رفت و آمد به مازندران از طریق هوایی هستند، گفت: جمع بندی آمار فعالیت فرودگاههای مازندران شنبه اعلام خواهد شد.
مدیرکل فرودگاههای مازندران همچنین با اشاره به اینکه تا کنون هیچگونه شکایت و اعتراضی مبنی بر گرانی بلیط هواپیماها در فرودگاههای مازندران دریافت نشده است ، افزود : فروش بلیت ها به صورت شرکتی بوده و به صورت ملی پایش می شود.
مدیرکل راه آهن شمال نیز گفت: راه آهن شمال نیز هیچگونه افزایش قیمت بلیت در ایام نوروز نداشت و هزینه بلیت های لغو شده به علت مسدود شدن مسیر بر اثر سیلاب نیز به طور کامل به مسافران پرداخت می شود.
یوسف گران پاشا افزود که تا کنون راه آهن شمال هیچ مسافری را بدون رسیدن به مقصد رها نکرده و برای تمامی مسافران که در راه ماندند ، وسایل نقلیه رایگان تهیه کرده است که جزئی از تعهدات راه آهن است.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا،تاریخ انتشار:15فروردین 1398،کدخبر:83264327،www.irna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین