پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۹۴۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰
سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در واکنش به تصمیم دولت ترامپ برای متوقف کردن صدور روادید برای دادستان دادگاه کیفری بین المللی گفت: از مقامات آمریکا می خواهیم به تعهدات خود تحت موافقتنامه مقر سازمان ملل متحد عمل کنند.
شعار سال: سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در واکنش به تصمیم دولت ترامپ برای متوقف کردن صدور روادید برای دادستان دادگاه کیفری بین المللی گفت: از مقامات آمریکا می خواهیم به تعهدات خود تحت موافقتنامه مقر سازمان ملل متحد عمل کنند.

استفان دوجاریک روز جمعه در پاسخ به این سوال که موضع دبیرکل در قبال تصمیم آمریکا درباره توقف صدور ویزا برای فاتو بنسودا دادستان دادگاه کیفری بین المللی چیست، این مطلب را مطرح کرد.

وی افزود: ما سیاست اتخاذ شده روادیدی آمریکا در قبال دادستان دادگاه کیفری بین المللی را دیده ایم. مهم است که تاکید کنیم صدور ویزا مسئولیت کشور میزبان است که برای انجام کارهای مربوط به سازمان ملل چه در آمریکا، نایروبی یا هرجای دیگر، صادر می کنند.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد ادامه داد: این جا توافقنامه مقر سازمان ملل وجود دارد. بسیار امیدواریم که آنها به این توافق عمل کنند همچنان که در بیانیه 15 مارس وزیر خارجه آمریکا هم به آن اشاره شده بود.

دوجاریک تاکید کرد: دادستان این دادگاه بین المللی نیاز دارد که به سازمان ملل متحد بیاید،از این رو بر اساس توافقنامه ویزای وی تقاضا می شود.

دفتر «فاتو بنسودا» دادستان دیوان کیفری بین المللی روز جمعه اعلام کرد آمریکا روادید ورود وی به این کشور را به دلیل تحقیقاتش در مورد عملکرد نظامیان آمریکایی در افغانستان، لغو کرد.

این تصمیم علیه دادستان گامبیایی دیوان بین المللی کیفری در حالی اتخاذ شد که چند هفته پیش، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا از اعمال محدودیت هایی برای کارکنان این دیوان در صورت تحقیق در مورد جنایات جنگی نظامیان آمریکایی و نیروهای متحد واشنگتن، خبر داد.

پیش از این هم جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا در یک کنفرانس خبری اعلام کرد آمریکا از عضویت در این دادگاه بین المللی کناره گیری می کند.

در همین حال، دفتر بنسودا در بیانیه خود یادآور شد تصمیم آمریکا، تاثیری بر دادستان دیوان بین المللی کیفری در صورت سفر به نیویورک برای ارائه گزارش های خود به شورای امنیت سازمان ملل، نخواهد داشت.

بنسودا نوامبر 2017 از قضات دیوان بین المللی کیفری اجازه خواست تا در مورد جنایات جنگی روی داده در افغانستان از سوی طالبان، نیروهای دولتی افغانستان و نیروهای بین المللی از جمله نظامیان آمریکایی تحقیق به عمل آورد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی، تاریخ انتشار: 17 فروردین 1398، کدخبر: 83265771 ، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۷
0
0
ظاهرا امریکا به هیچ تعهدی دیگه پایبند نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین