پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۹۴۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۱
وزیر کشور گفت: امشب حداقل به پنج استان ابلاغ می کنم که حتما آمادگی لازم را با تمامی امکانات برای کمک به خوزستان داشته باشند و در صورت تقاضای استاندار خوزستان، به کمک او بیایند.

شعارسال: عبدالرضا رحمانی‌فضلی که امروز (جمعه)برای بررسی وضعیت مناطق سیل زده استان به خوزستان سفر کرده است، پس از جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: پس از بازدید از مناطق مختلف خوزستان و مشاهده شرایط جغرافیایی و محیطی وضعیت سیل، جلسه مشترک تامین و هماهنگی مقابله با بحران برگزار شد که دوستان گزارشات مختلفی را ارائه دادند. طبق تصمیمات اتخاذ شده، بنا شد در سطح وسیعی حتما آمادگی در منطقه باشد و ما برای حداقل خسارت و حداقل تهدید، بالاترین پیش بینی را با بالاترین تضمین ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: در اینجا حدود 400 هزار نفر در معرض سیل قرار دارند و اصلا نباید ریسک بپذیریم و بنا را بر این بگذاریم که ان‌شاءالله اتفاقی نخواهد افتاد اما اگر قرار باشد پنج درصد هم اتفاقی رخ دهد، باید مردم پیش بینی داشته باشند.

وزیر کشور افزود: بنابراین مقرر شد استان های معین خوزستان را تعیین کنیم و آن استان ها آمادگی کامل داشته باشند و از نظر تجهیزات، امکانات و نیروی انسانی آمادگی داشته باشند و در هدایت استانداری و فرمانداری خوزستان باشند و هر زمان لازم بود، برای کمک مردم به خوزستان بیایند. هر چند امیدوارم چنین شرایطی رخ ندهد. با توجه به تدابیری که انجام شده است و مدیریتی که انجام شده و با پخش سیلاب در دشت و انحراف آب به کانال ها و هدایت آن به هور، باید صیانت خوبی از سوسنگرد، بستان و حمیدیه و همچنین سایر شهرها داشته باشیم. البته مردم به زحمت افتادند و 96 روستا تخلیه شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ما بین بد و بدتر تصمیم گیری می کنیم و بین خوب و بد تصمیم نمی گیریم. بنابراین در بد هم هزینه دادیم و هزینه آن را مردم می دهند و واقعا از مردم سپاسگزارم و از آنها قدردانی می کنیم. تمام زحماتی که کشیده می شود برای مردم است و آن‌هایی که به ما کمک می کنند تا جلوی خسارت های بزرگتر و شرایط بدتر را بگیریم، حتما ماجور هستند و دولت حتما خسارت های آنها را در ابعاد مختلف می بیند و یقینا پرداخت می کند و خودم ضامن کار هستم و حتما به عنوان مسوول ستاد این موضوع را پیگیری خواهم کرد.

وزیر کشور گفت: به هر حال در شرایط کنونی همه باید مشارکت ها را افزایش دهیم و همکاری و همدلی را تقویت کنیم و از شایعه پراکنی های بی مورد که واقعا می تواند آسیب های روحی ایجاد کند، حتما پرهیز شود. صدا و سیما متولی امر اطلاع رسانی است و باید با جدیت در این زمینه برخورد کند. ضمن اینکه علما و روحانیت نیز همانطور که تاکنون در بسیج پای کار بودند نیز باید کار را ادامه دهند.

وی افزود: بسیج شدن مردم که مقام معظم رهبری نیز در سخنان خود فرمودند، از برکات فرهنگ دینی، ملی و اسلامی این مردم است که در شرایط کنونی نیز تجلی پیدا کرده است که هم باید تقویت شود و هم باید قدر آن را بدانیم.

رحمانی‌فصلی گفت: خوزستان برای همه مردم ایران مهم و عزیز است و همه نگران این شرایط هستند و امیدواریم با مدیریت مطلوب و مناسب و توصیه هایی که رئیس جمهور داشتند و مرتب نیز پیگیر وضعیت هستند، نگذاریم خسارت های بیشتر از این وارد شود. اما در عین حال حتما باید آمادگی های لازم را داشته باشیم و حضور من در اینجا به خاطر ایجاد آمادگی ها است و امشب هم حداقل به پنج استان ابلاغ می کنم که حتما آمادگی لازم را با تمامی امکانات برای کمک به خوزستان داشته باشند و در صورت تقاضای استاندار خوزستان، به کمک او بیایند.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا،تاریخ انتشار :16 فروردین 98، کد خبر: 98011604842،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
0
0
طفلک مردم خوزستان خدا به کمکشون بیاد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین