پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۹۵۷
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳
روسیه برای افزایش آمادگی دفاع هوایی از 17 میلیون و 75 هزار کیلومتر مربع پهنه خاکی و همچنین آب های ساحلی خود، طرح استقرار پیشرفته ترین سامانه پدافند موشکی یعنی اس 500 را روی یکی از ناوهای در حال ساخت با موتور اتمی اجرا می کند.

شعار سال: اس 500 با مدیریت هوشمند، 600 کیلومتر برد سطح زمین و 40 کیلومتر ارتفاع، توان نابودی موشک های میان برد، قاره پیما، مافوق صوت، بالدار کروز، پهپادهای رادار گریز، ماهواره های مخابراتی و تاسیسات نظامی و تهاجمی هوافضا را دارد و همزمان 10 فروند انواع موشک های بالستیکی مافوق صوت را با سرعت هفت کیلومتر بر ثانیه ردیابی و منهدم می کند.

خبرگزاری اسپوتنیک جمعه اعلام کرد که هدف نیروی دریایی روسیه برای ورود اس 500 به اقیانوس ها با شرکت ناوشکن های پیشرفته طرح 23560 «لیدر» تحقق خواهد یافت که ساخت آنها در برنامه دولتی تسلیحات در دوره سال های 2018 تا 2025 در نظر گرفته شده است.

قرار است، این ناوشکن به موشک های کالیبر، سامانه موشکی پدافند هوایی اس 500، سلاح توپخانه ای اونیورسال 130 میلی متری А-192 و اژدرافکن های «پاکت ـ ان کا» مسلح باشد که موتور اتمی خواهد داشت.

پیش از این نیز روسیه اعلام کرده بود، اس 500 را به سامانه ضد راداری مجهز می کند که احتمال شناسایی ایستگاه های استقرار آن را در عملیات تجسسی هوایی دشمن کاهش خواهد داد.

ناتو و آمریکا از سال 2013 در حال اجرای راهبرد توان نظامی خود به شرق اروپا (رومانی، لهستان و چک) و کنار مرزهای روسیه در جمهوری های بالتیکی شوروی سابق یعنی لتونی و استونی و همچنین لیتوانی، گرجستان و مولداوی سه جمهوری دیگر هستند.

مسکو با هشدار های مکرر خواستار توقف راهبرد توسعه نفوذ نظامی غرب به مجاورت روسیه شده و اعلام کرده است که از توانمندی های دفاعی خود برای نشان دادن واکنش لازم بهره خواهد گرفت، ولی ناتو و آمریکا همچنان به این اقدام ها ادامه می دهند.

روسیه با 17 میلیون و 75 هزار و 400 کیلومتر مربع مساحت، پهناورترین کشور جهان (کمتر از دو برابر مساحت کانادا یا چین یا ایالات متحده آمریکا و بیش از نیمی از مساحت قاره آفریقا) می باشد که هم مرز ۱۴ کشور آسیایی و اروپایی است و در کناره های اقیانوس آرام شمالی و منجمد شمالی، دریای خزر، سیاه و بالتیک قرار دارد.

با اندكي تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 28 خرداد 1395، کد مطلب: 82115488 (5392539):www. irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین