پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۹۹۴۲
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰
زاهدی بر ضرورت تهیه بانک اطلاعات اسکان اضطراری در استان قزوین برای استفاده در مواقع بحران تاکید کرد.
شعار سال : عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قزوین  گفت: اگر همکاری و تدبیر مدیران استان نبود امروز ما هم در قزوین درگیر سیلاب بودیم و باید به ما کمک می‌کردند.

وی بیان کرد: یک سوم بارندگی سالانه در ۴۸ساعت در استان رخ داد و شاید به دلیل تداوم خشکسالی‌ها در چند سال گذشته ما هم کمی غفلت کردیم و تصور شد بارش‌های سیل آسا نخواهیم داشت و امروز با بی توجهی‌ها، شاهد مشکلاتی هستیم.

استاندار قزوین یادآور شد: باید اذعان کرد در استان مدیریت بحران بخوبی صورت گرفت و از خسارت‌های بیشتر جلوگیری شد.

وی گفت: در این سیلاب‌ها و رانش زمین متأسفانه دو نفر جان باختند و یک نفر مصدوم شد و خسارت‌هایی نیز به مزارع و باغات، راه‌های روستایی، ابنیه، خانه‌های روستاییان و برخی دامداری‌ها وارد شده است.

زاهدی در ادامه بیان کرد: باید خسارت‌ها به صورت دقیق برآورد شود تا به مرکز گزارش دهیم و ضمن استفاده از تجربه روزهای اخیر رویکرد ما به حوادث غیرمترقبه جدی تر باشد.

وی افزود: کشور و استان ما حادثه خیز است و همواره باید خود را در معرض سوانح و بلایای طبیعی بدانیم و در نوع رفتارهای خود با طبیعت تجدید نظر کنیم تا با قهر طبیعی روبرو نشویم.

زاهدی گفت: باید با طبیعت رفاقت کنیم و کنار بیاییم در غیر این صورت قهر طبیعت خسارت‌های سنگینی به ما وارد خواهد کرد.

استاندار قزوین در ادامه از ضرورت تهیه بانک اطلاعاتی از وسایل و تجهیزات دستگاه‌های دولتی خبر داد و یادآور شد: بانک اطلاعات ماشین آلات همه دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی تهیه شود و در دسترس باشد تا مورد استفاده در شرایط بحرانی قرار گیرد.

وی افزود: همچنین تهیه بانک اطلاعات اسکان اضطراری در استان هم ضروری است و در مواقع بحران این مناطق باید شناسایی و مورد استفاده قرار گیرد.

زاهدی تصریح کرد: در کمیته برنامه ریزی باید ۵درصد اعتبارات استانی به بحران تخصیص یابد و تلاش می‌کنیم خسارات وارد شده را از تهران بگیریم اما اگر هواشناسی ایستگاه و تجهیزاتی لازم دارد در اولویت قرار گرفته و تهیه شود.

وی اظهار داشت: شهرک‌های صنعتی آراسنج و خرمدشت در گذشته روی مسیل ساخته شده که الان باید راه عبور آب و سیلاب را باز کنیم و اینکه کشاورزان نسبت به انچه در آراسنج به طور موقت اجرا شده اعتراض دارند باید اهمیت دهیم و مشکلات را اساسی حل کنیم.

زاهدی گفت: با زدن خاکریز در کوتاه مدت و نیز در دراز مدت با رویکرد کارشناسی باید تهدید شهرک‌های صنعتی را برطرف کنیم.

وی خطاب به مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین اظهار داشت: در حال حاضر حجم وسیعی از آب در استان داریم که باید مدیریت شود و اگر آبی رها می‌شود به جایی آسیب نزند.

استاندار قزوین تصریح کرد: بند زیاران بررسی شود اگر لازم بود بخش دیگری از آب آن تخلیه شود و با استفاده از تجربه گذشته اگر در برخی اراضی بیش از حد کشت شده و یا کسی به حریم رودخانه و مزارع تجاوز کرده باید از دریافت خسارت حذف شده و تکلیفش مشخص شود.

وی گفت: در خصوص آب باید به صورت حوضه‌ای تصمیم بگیریم و حوضه آبریز ملاک است و هر جا دریچه‌ای باز و بسته می‌شود فرمانداران لازم است مطلع باشند.

زاهدی اضافه کرد: کمک رسانی به سیل زدگان با هماهنگی باشد و باید مدیریت کنیم تا توزیع عادلانه صورت گیرد.

زاهدی اضافه کرد: در آوج و برخی شهرستان‌ها خانه‌ها و بناهای گلی و خشتی داریم که آسیب دیده و باید بنیاد مسکن نسبت به بازسازی و احداث اصولی آنها اقدام کند و بهسازی مسکن روستایی در اولویت باشد.

وی در خصوص استفاده از فضای مجازی برای اطلاع رسانی هم بیان کرد: با استفاده از فضای مجازی مجاز و رسانه‌های رسمی می‌توانیم اطلاع رسانی درستی داشته باشیم
ضرورت تهیه بانک اطلاعات اسکان اضطراری در قزوین
شعار سال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا،تاریخ انتشار:19فروردین 1398،کدخبر:831453،www.borna.news
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین