پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۸۸۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶
مدیرکل مدیریت بحران استانداری گفت: ۴۰۲شرکت سطح استان جزو دغدغه‌های مدیریت بحران است و اطلاعات اولیه از وضعیت بحرانی این شرکت‌ها نداریم.

شعار سال: قدرت‌الله مهدی‌خانی عصر امروز(چهارشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن مدیریت بحران استانداری قزوین اظهار کرد: قزوین متاسفانه جزو استان‌های حادثه خیز کشور است و از ۳۳نوع حادثه شناخته شده در کل کشور ۲۵مورد در قزوین رخ می‌دهد.

وی افزود: ۹۰ درصد شهرهای کشور بر روی گسل زلزله و ۸۰ درصد جمعیت ما تحت تاثیر مسائل مربوط به زلزله هستند.

این مسئول ادامه داد: نزدیک ۴۹۶ شهر ما در مسیر رودخانه و 315 شهر در معرض طغیان سیل قرار دارد، همچنین در استان قزوین نزدیک ۵۸روستا در معرض خطر سیل قرار دارد، بنابراین تمام دغدغه ما رفع این مشکلات و بحث پیشگیری است.

وی عنوان کرد: سال گذشته بودجه درنظرگرفته شده برای مدیریت بحران ۳۲میلیاردتومان بود که 30 درصد آن به مبلغ۱۰میلیاردتومان تحقق یافت و برای این میزان بودجه 75 پروژه تعریف شد که 75 درصد از این 75 پروزه در راستای جلوگیری از خسارت سیل بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری ابراز کرد: درسال جاری سرمازدگی، هزار و هشتصد و 81میلیارد تومان خسارت به استان وارد کرد که در این راستا سه مصوبه از سوی هیئت دولت ابلاغ شد که طی آن سیل و خشکسالی و سرمازدگی و آنفلونزا مورد حمایت قرار گرفت.

وی اضافه کرد: کشاورزانی که با دریافت وام به بانک‌ها بدهی داشتند سه سال وام آنها استمهال می‌شود و دولت پرداخت سود و کارمزد آنها را متقبل شد؛ البته این موضوع مربوط به دریافت تسهیلاتی است که قرارداد آنها با بانک با محوریت وام کشاوری باشد.

مهدی‌خانی بیان کرد: ۱۱۰میلیاردتومان خسارت سیل بویین‌زهرا و الموت و طارم بود، در بحث سرمازدگی تعدادی از کشاورزان که بیمه بودند نزدیک 35میلیارد تومان از طریق بیمه پرداخت خواهد شد که 27 میلیارد تومان پرداخت شده و بقیه در دست اجراست.

نه نفر در سال جاری دچار غرق شدگی شدند
وی عنوان کرد: در بحث آتش سوزی در سال جاری شاهد ۷۰میلیارد تومان خسارت بودیم، در سال جاری همه بخش‌های ما به جز آوج با آتش سوزی درگیر آتش سوزی بودند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اذعان کرد: در سال گذشته 18نفر دچار غرق شدگی شدند که در سال جاری این موضوع به ۹ نفر کاهش یافت؛ همچنین در موضوع حریق مراتع سال گذشته 260 هکتار بود که در سال جاری به ۹۰ هکتار کاهش یافت.

وی با بیان اینکه باید فرهنگ پیشگیری جایگزین فرهگ مقابله شود، گفت: 240 هزار دانش آموز در ۱۵۰۰ واحد آموزشی استان قزوین مورد آموزش قرار گرفتند.

این مسئول بیان کرد: در بخش تجهیزات آتش نشانی‌ها طی چهار سال گذشته یک میلیارد و ۶۰۰ هزار تومان تجهیزات در اختیار آتش نشانی‌های کل استان قرار گرفته است، هیچ استانی نمی‌تواند ادعا کند که از لحاظ تجهیزات در سطح قابل قبولی دارد.

وی ابراز کرد: استان‌های زنجان و همدان و گیلان و مرکزی و تهران جزو استان‌های معین ما هستند و در شرایط بحرانی با درخواست مدیریت بحران در استان ما حضور پیدا می‌کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استاندداری قزوین گفت: ۴۰۲شرکت سطح استان جزو دغدغه‌های مدیریت بحران است و اطلاعات اولیه از وضعیت بحرانی این شرکت‌ها نداریم، در برخی از فضاها قوانین ما دارای نقض است و مدیریت بحران بدون حکم قضایی اجازه بازرسی انبارهای شرکت‌ها را ندارد.

وی در پایان بیان کرد: بسیاری از روستاهای ما در منطقه الموت غربی و شرقی دچار رانش شده که برای نمونه روستای اِوانک یک میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 5 دی 97، کد مطلب: 332944:www.sobheqazvin.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
پدرام
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
0
0
ما کلا بحرانیم بعد چه بحرانی نداریم ما اول بحران بودیم بعد دست و پا دراوردیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین