پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۶۲۵۴
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۰
حمید رحمانی مدیرعامل سازمان باغستان سنتی شهرداری قزوین گفت: آتش سوزی های اخیر در باغستان سنتی این شهر بیشتر مربوط به اراضی و باغاتی بوده که از سوی صاحبانشان رها شده‌اند.
شعار سال: مدیرعامل سازمان باغستان سنتی شهرداری قزوین گفت: آتش سوزی های اخیر در باغستان سنتی این شهر بیشتر مربوط به اراضی و باغاتی بوده که از سوی صاحبانشان رها شده‌اند.
باغ های رها شده بیشتر در معرض آتش سوزی هستند
حمید رحمانی روز سه شنبه افزود: از ابتدای امسال شاهد پنج آتش سوزی گسترده در مناطق مختلف از جمله تهران قدیم، ولیستان و خواجه رشید این باغستان بوده‌ایم که مالکان و صاحبان اصلی آن را رها کرده‌اند.

وی ادامه داد: رها سازی باغات از سوی باغداران باعث شده تا علاوه بر اینکه زمین‌های آن بیل زده نشود، شاهد رشد و گسترش علف‌های هرز موجود در آنها باشیم که وجود این مساله با افزایش نسبی دما موجب آتش سوزی در آنها را فراهم آورده است.

این مسئول، آبیاری، سمپاشی، هرس، بیل زدن و چیدن میوه در باغات باغستان را برعهده مالکان آن دانست و اظهار داشت: سازمان باغستان شهرداری قزوین با هدف کمک به باغداران در انجام برخی وظایف از جمله هرس درختان و از بین بردن علف‌های هرز حاشیه راه‌های دسترسی و مناطق حاشیه‌ای باغستان اقدام کرده در صورتی که متولی باغات و رسیدگی به آن باغداران و مالکان آنها هستند.

وی با اشاره به اینکه سازمان باغستان شهرداری قزوین قبل از آغاز فصل گرما اقدام به علف زنی در حاشیه باغات و همچنین جاده‌های دسترسی در آن کرده است، یادآور شد: با توجه به افزایش وقوع و گسترش میزان حریق‌های امسال نسبت به سال گذشته، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری در این رابطه همکاری تنگاتنگی را با ما داشته است.

رحمانی ادامه داد: رسیدگی به امور باغستان سنتی همراهی و همکاری سایر دستگاه‌های ذیربط از جمله جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست و میراث فرهنگی و گردشگری استان را نیز می‌طلبد تا جایی که به عنوان مثال جهاد کشاورزی می‌تواند با ارائه آموزش‌های لازم در خصوص روش‌های نوین مبارزه با علف‌های هرز و واگذاری دستگاه‌های جدید و ارزان در این رابطه به باغداران کمک حال ما باشد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا،تاریخ انتشار:4تیر1398،کدخبر: 83369227،www.irna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین