پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۰۹۶۲
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۷
"عبدالمحمد زاهدی" استاندار قزوین گفت: باغستان سنتی قزوین برای حفظ و جلوگیری از تخریب بیشتر نیازمند یک برنامه ریزی و مدیریت موثر است که باید از سوی دستگاه های متولی و باغداران اعمال و اجرا شود.
شعار سال :استاندار قزوین گفت: باغستان سنتی قزوین برای حفظ و جلوگیری از تخریب بیشتر نیازمند یک برنامه ریزی و مدیریت موثر است که باید از سوی دستگاه های متولی و باغداران اعمال و اجرا شود.
برنامه ریزی و مدیریت موثر، راهکار حفظ باغستان سنتی قزوین
"عبدالمحمد زاهدی"استاندار قزوین  در نشست رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با باغداران سنتی قزوین افزود: باغستان قزوین همچون حلقه‌ای قزوین را محصور کرده اما به مرور زمان یک ضلع آن از بین رفته است.

وی با بیان اینکه این باغ‌ها برای قزوین ارزش‌های فراوانی دارد، اضافه کرد: در همین سیل اخیر بخشی از سیلاب منطقه باراجین با وجود نارضایتی باغداران به خاطر اینکه فصل آبیاری نبود به باغستان هدایت شد و جلوی ورود خسارات و تلفات بیشتر را گرفت.
زاهدی ادامه داد: یک تفاوت باغستان سنتی با پهنه‌های جنگلی در اقتصادی بودن آن است بنابراین در هر برنامه‌ای که برای آن طرح ریزی می‌شود باید به این مساله توجه کرد.
وی گفت: ثبت ملی باغستان سنتی قزوین کار درستی بود و از تخریب بیشتر آن جلوگیری کرد اما به هر حال باید به مسائل اقتصادی، اجتماعی و به دنبال آن مدیریت باغستان نیز توجه جدی‌تری کرد.
زاهدی اظهار داشت: اگر دستگاه‌های نظارتی و مدیریت شهری همکاری لازم را جهت حفظ این باغ‌ها نداشته باشند وجود آنها حتی یک ریال برای باغداران صرفه نخواهد داشت بنابراین باید برای مدیریت آن فکری اندیشید.
وی همچنین راه دسترسی باغستان برای باغداران را نیز از دیگر موارد ضروری عنوان کرد و گفت: امروزه ورود به باغ به صورت پیاده برای باغداران مشکل است و باید برای راه آن هم چاره اندیشی شود.
استاندار قزوین افزود: اگر باغ‌های قزوین از بین بروند ریزگردها قزوین را از بین خواهند برد و آسیب‌های سیل نیز آن را تخریب خواهند کرد.
زاهدی افزود: در نشست با میراث فرهنگی قزوین مقرر شد نتیجه کار مشاور طرح حفاظت از باغستان به سازمان میراث فرهنگی گزارش شود و همچنین تاکید شد هرگونه تصمیم و برنامه ریزی برای باغستان قزوین حتماً باید با تأیید باغداران اتخاذ شود.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا ،تاریخ انتشار:25تیر1398،کدخبر:871788،www.borna.news
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین