پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۰۶۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۶
نایب رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: شهرداری تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان برای اجرایی شدن پروژه پل امام رضا (ع) هزینه کرده اما اگر این پل در ادامه مسیرش به پل ابوترابی وصل نشود و آن مسیر ادامه پیدا نکند رینگ شهری تکمیل نخواهد شد و در این صورت اگر امروز این پل افتتاح شود بار ترافیکی که خواهد داشت همان بار ترافیکی گذشته خواهد بود.

شعارسال: نایب رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: شهرداری تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان برای اجرایی شدن پروژه پل امام رضا (ع) هزینه کرده اما اگر این پل در ادامه مسیرش به پل ابوترابی وصل نشود و آن مسیر ادامه پیدا نکند رینگ شهری تکمیل نخواهد شد و در این صورت اگر امروز این پل افتتاح شود بار ترافیکی که خواهد داشت همان بار ترافیکی گذشته خواهد بود.

 جلسه علنی شورای اسلامی شهر قزوین شب گذشته پانزدهم دی‌ماه برگزار شد. در این جلسه که در خصوص جلسه برگزار شده کمیسیون حمل و نقل و ترافیک بود، مطالبی مطرح شد.

مهدی عبدالرزاقی نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قزوین و رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر قزوین اظهار کرد: جلسه کمیسیون حمل‌ونقل شهری با حضور همکاران شورای اسلامی شهر قزوین و معاون عمرانی شهردار با موضوع بررسی «رینگ شهری» که در طرح جامع نیز آمده برگزار شد.

وی بیان کرد: در این جلسه در خصوص پل امام رضا (ع) مطالبی مطرح شد؛ شهرداری مبلغی بالغ‌ بر ۳۰۰ میلیارد تومان برای ساخت پل امام رضا (ع) و الحاقات آن هزینه کرده است ولی هنوز آن رینگی که باید ایجاد شود و راه دسترسی‌ها را راحت کند وجود ندارد و شهر در این موضوع با بحران و بن‌بست روبه‌روست.

عبدالرزاقی اضافه کرد: ما همچنان در قسمت‌هایی مشکل‌ داریم؛ یک قسمت مسیر میدان قدس که از پشت مجموعه هلال‌احمر و اداره اطلاعات عبور می‌کند تا به ارنجک برسد؛ یک قسمت در بخش مربوط به پل امام رضا (ع) تا پل ابوترابی که کار خوابیده است.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قزوین عنوان کرد: این جلسه برای این موضوع برگزار شد که مشخص شود چرا کار خوابیده است؟

وی تصریح کرد: برای اجرای پل امام رضا (ع) تا پل ابوترابی و تملکات مسیر در سال جاری شهرداری پنج میلیارد تومان در نظر گرفته بود و در این خصوص نیز توضیحاتی توسط معاونت ترافیک و عمرانی شهرداری داده و مقرر شد که در صحن شورا در این باره تصمیم‌گیری شود.

این مسئول ادامه داد: با توجه به دیدار رئیس شورای شهر با رئیس سازمان باغستان و صحبت‌های مربوط به تغییر مسیر پل امام رضا (ع) قرار بر این شده است که قسمت‌هایی که از داخل باغستان عبور می‌کند به‌گونه‌ای باشد که آسیب کمتری به باغات بزند و درخت‌های کمتری جابه‌جا شود.

وی در خصوص جلسه کمیسیون حمل‌ونقل شهری بیان کرد: یکی دیگر از مباحث مطرح‌شده در جلسه این بود که این پل سریع انجام شود و با توجه به بودجه ۵ میلیاردی که برای سال ۹۷ در نظر گرفته‌شده امسال تملکات صورت بگیرد و فقط عملیات عمرانی برای سال آینده باقی بماند.

عبدالرزاقی تصریح کرد: موضوع دوم جلسه بحث میدان قدس تا مسیر ارنجک بود و مقرر شد این موضوع تسریع شود و برای سال ۹۸ در بودجه در نظر بگیرند تا رینگ شهری کامل شود و هزینه‌هایی که حوزه مدیریت شهری در این حوزه پرداخت کرده ابتر نماند.

شهردار برای افتتاح پل امام رضا (ع) ورود کند

احد چگینی عضو شورای شهر ضمن اشاره به اهمیت و ضرورت تکمیل رینگ شهری گفت: ما اگر نخواهیم ادامه کمربند غربی را تکمیل کنیم باید کاری اساسی برای سال 98 انجام بدهیم چراکه بار ترافیکی زیادی بر نسیم شمال متحمل خواهد شد.

وی در خصوص خروجی پل امام رضا (ع) از مقابل هتل رز بیان کرد: در آن قسمت چند پلاک تملک کردیم ماده 9 هم برای آن پلاک‌ها صورت گرفته اما خواهش من این است که برای چند تعمیرگاه که در آن قسمت قرار دارد شهرداری قاطعانه وارد شود چراکه باوجود افزایش قیمت 30 درصدی در کمیسیون املاک صاحبان آن املاک تمکین نمی‌کنند و این محدوده باعث شده پل امام رضا (ع) بااین‌همه هزینه‌ای که اتفاق افتاده ناقص بماند.

چگینی تصریح کرد: با توجه به اعمال ماده 9 شهرداری باید موضوع را به دستگاه‌های خاص اجرایی ارجاع دهد چراکه برای تملک این تعمیرگاه‌ها هیچ منع قانونی وجود ندارد؛ پول به‌حساب دادگستری واریز شود و کار صورت بگیرد.

وی عنوان کرد: به نظر می‌رسد باید به شهردار تأکید شود با توجه به مسیر قانونی، این کار را عملیاتی کنند تا در 22 بهمن پل امام رضا (ع) حدفاصل دفاع مقدس تا هتل رز را افتتاح کنیم تا مردم استفاده بهینه داشته باشند.

می‌خواهیم کمترین تداخل را در باغستان داشته باشیم

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین در این جلسه با اشاره به اینکه ضرورت کمربندی دور قزوین بر کسی پوشیده نیست و تنها شهری هستیم که فاقد این کمربندی هستیم بیان کرد: همین موضوع عاملی شده مرکز شهر محل ترافیک شود؛ در قسمت رینگ شرقی که در دستور کار قراردادیم بازدیدی صورت گرفته و قرار بر این شده که با تغییر مسیر پل تعداد درخت‌های کمتری جابه‌جا شوند.

وی تصریح کرد: البته علی‌رغم اینکه می‌توانیم برابر طرح جامع حمل‌ونقل، همان طرح قبلی پل را اجرا کنیم اما خودمان نظرمان این است که کمترین تداخل را در باغستان داشته باشیم و با برنامه‌ریزی که صورت گرفته و بخش کمتری را درگیر پل خواهیم کرد.

رئیس شورای شهر قزوین در پایان بیان کرد: برای این پل شهرداری هزینه کرده است؛ در جلسه با وزیر راه و شهرسازی هم عنوان شد که ساخت کمربندی وظیفه راه و شهرسازی است اما شهرداری بخش عمده‌ای از این هزینه را تقبل کرده، وزیر هم پذیرفت که در اجرای پل تسریع صورت گیرد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار: 16دی 1397 ، کدخبر: 97101608357،www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
0
0
با این هزینه هنوز هم مشکل وجودداره؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین