پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۵۸۶
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۷
شهردار آبیک از عدم همکاری مسئولان اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین در زمینه آماده‌سازی شهرک بعثت (مسکن مهر) انتقاد کرد.
شعارسال: علیرضا امامقلیان در مراسم افتتاحیه پروژه‌های شهرداری آبیک که امشب مسئولان استان قزوین و شهرستان آبیک حضور داشتند، اظهار کرد: طی دو سال اخیر در بخش اداری نسبت به کوچک‌سازی و سبک‌سازی شهرداری آبیک اقدام شده که با واگذاری برخی امور به بخش خصوصی، تعداد 249 نیروی قرداردی به 115 نفر رسید که سالانه حدود 10 میلیارد ریال از هزینه جاری کاسته و به بخش عمرانی افزوده شد.

وی افزود: از سال 87 تا سال 92 بودجه شهرداری بیش از 370 میلیارد ریال بوده که 41 درصد آن یعنی 150 میلیارد ریال از اعتبارات دولتی و 59 درصد آن یعنی 220 میلیارد ریال آن از اعتبارات شهرداری بوده است.

این مسئول ادامه داد: بودجه شهرداری در این دو سال اخیر 430 میلیارد بوده که 118 میلیارد ریال آن یعنی 27 درصد جاری و 310 میلیارد ریال آن یعنی 73 درصد بودجه عمرانی بوده که کمک‌های دولتی 160 میلیارد ریال بوده است.

شهردار آبیک تصریح کرد: دربخش عمرانی مشکلات شهری را بر اساس برنامه‌ریزی اولویت‌بندی کرده که مهم‌ترین مشکل بهسازی و آسفالت کوچه‌ها و خیابان‌های شهر آبیک بوده که به اذعان شوراهای این شهر، سالها مورد بی‌توجهی قرار گرفته بود.

امامقلیان اضافه کرد: طی دو سال خدمت در شهر آبیک، برای بهبود وضعیت عبور و مردم این شهر طرح نهضت آسفالت اجرا شد که با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد ریال طرح نهضت آسفالت اجرا شد.

وی خاطرنشان کرد: در سال نخست اجرای طرح نهضت آسفالت اعتباری بالغ بر 60 میلیارد ریال و در سال دوم 40 میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شد که با تحقق این اعتبار، آسفالت بیش از 50 کوچه و خیابان شهر آبیک صورت گرفت.

این مسئول اذعان کرد: در زمینه آماده‌سازی شهرک بعثت (مسکن مهر) شامل پیاده‌روسازی، بهسازی و آسفالت بیش از 40 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

امامقلیان گفت: هشت پروژه مهم شهری در دستور کار قرار گرفته بود که چهار پروژه در حال اجرا است و چهار پروژه دیگر در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد.

وی افزود: آماده‌سازی 50 هکتار از منطقه 6 شهری انجام شده که در این زمینه طی توافق با مالکان 260 هزار متر مربع زمین نصیب شهرداری شد که ارزش ریالی آن بیش از یک میلیارد ریال است.

این مسئول ادامه داد: برای احداث پارک بانوان 15 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که تاکنون 20 درصد پیشرفت فیزکی داشته و پارک کودک نیز 10 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که تاکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

شهردار آبیک تصریح کرد: برای احداث پارک بعثت مسکن مهر، 30 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که در مرحله انتخاب پیمانکار هستیم؛ این در حالی است که برای پارک جنگلی به مساحت 150 هکتار با کمبود آب مواجه هستیم.

امامقلیان افزود: در بخش فرهنگی، شهرداری آبیک 12 میلیارد ریال اعتبار هزینه کرده است که بخشی برای مصلای نماز جمعه، گلزار شهدا، گلزار شهدای گمنام، اهدای زمین برای احداث مسجد و مجتمع فرهنگی و ورزشی بوده است.

وی اضافه کرد: با توجه به استقبال سرمایه‌گذاران از سرمایه‌گذاری در شهر آبیک به دلیل نزدیکی به تهران، هفت پروژه تعریف شده که به دلیل تاخیر در موافقت‌نامه‌ها به نوعی سرمایه‌گذاران دل‌زده می‌شوند.

این مسئول از پیشرفت فیزیکی 80 درصدی اجرای ممیزی املاک در شهر آبیک اشاره کرد و گفت: 50 هکتار فضای سبز شهر آبیک با آب شرب آبیاری می‌شود که صدور مجوز دو حلقه چاه آب ضروری است.

شهردار آبیک با اشاره به وجود مشکل اراضی دولتی در شهر آبیک ابراز کرد: بخش اعظمی از جمعیت شهر آبیک در بافت فرسوده ساکن هستند که زمانی که با صدور پروانه مواجه می‌شوند به دلیل مشکل بر سر اراضی دولتی نمی‌توانند پروانه کسب کنند به همین دلیل اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز می‌کنند.

شهردار آبیک افزود: امید است با تدابیر لازم از سوی مسئولان، مشکل شهروندان آبیکی که بین 40 تا 50 سال در بافت فرسوده شهری ساکن هستند، رفع شود.

امامقلیان ادامه داد: وجود دکل‌های فشار قوی برق و آثار سوء آن بر مردم، قرار داشتن آبیک در چهار مسیل، نداشتن پل روگذر در اتوبان آبیک، کمبود تجهیزات آتش‌نشانی و کمبود ماشین‌آلات مورد نیاز برای آتش‌نشانی از مشکلاتی است که شهرداری برای رفع این مشکلات به حمایت مسئولان استان قزوین نیازمند است.

شهردار آبیک، از عدم همکاری مسئولان اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین در زمینه آماده‌سازی شهرک بعثت (مسکن مهر) انتقاد کرد و گفت: مقرر شده بود زمانی که شهرداری آماده‌سازی این شهرک را آغاز کند به موازات آن مسئولان راه و شهرسازی مساعدت داشته باشند ولی با گذشت دو سال از این وعده، هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

امامقلیان افزود: هر هفته و در روزهای سه‌شنبه که ملاقات عمومی در شهرداری برگزار می‌شود، مراجعه‌کنندگان بسیاری هستند که از عدم آماده‌سازی مسکن مهر گلایه دارند که نمی‌توانیم پاسخگوی آنان باشیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 7 شهریور 1394، کدخبر: 13940607001656، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین