پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۰۱۹۵
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
نماینده مردم قزوین در مجلس بیان کرد: با وجود فراهم بودن زمینه آغاز به کار وجود پیمانکار جهت آغاز پروژه انتقال آب از سد طالقان به استان قزوین، به دلیل عدم تخصیص ماده ۲۱۵ به استان قزوین این طرح توانایی اجرایی ندارد.
شعارسال: حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای شهر آبیک اظهار کرد: شهرستان آبیک با داشتن چند ظرفیت به عنوان یک نقطه قوت در استان مطرح کرد.

وی افزود: شهرستان آبیک به عنوان ورودی استان، داشتن رتبه برتر کشوری در تولید محصولات دامی و مرغی و نیز با دارا بودن ۲ شهرک صنعتی به عنوان یک ویژگی مثبت در نظر گرفته می‌شود.

نماینده مردم قزوین آبیک و البرز در مجلس گفت شهرستان آبیک با وجود اینکه دارای ۲ شهرک صنعتی است باز زمینه اشتغال‌زایی جوانان در این شهرستان فراهم نیست؛ زیرا اکثر شرکت‌ها از کارگران غیربومی استفاده می‌کنند که مشکل بیکاری را در این شهرستان افزایش داده است.

این مسئول ادامه داد: در بحث استفاده از مدیریت باید از مدیران بومی استفاده کنند زیرا مدیران بومی به دلیلی افزایش اشرافیت به محیط و نیز ساکن بودن بیشتر می‌توانند به مردم رسیدگی و مشکل مردم را رفع کنند.

زرآبادی با اشاره به منابع آلودگی در شهرستان آبیک، تصریح کرد: در شهرستان آبیک علاوه بر آلودگی سیمان آبیک و نیروگاه شهید رجایی مردم از آلایندگی‌های گاوداری‌ها و مرغداری‌ها رنج می‌برند و برای رفع مشکل بو و حشرات ناشی از گاوداری و مرغداری‌ها شرکت‌ها می‌توانند در راستای خشک کردن کود حیوانات حرکت و اقدام به فروش کنند تا مشکل حشرات از بین برود.

وی اذعان کرد: در مرغداری‌های موجود در استان قم با استفاده از یک دستگاه نسبت به تبدیل کود تَر به خشک اقدام می‌کند که این عمل در کاهش حشرات مزاحم بسیار مفید است.

نماینده مردم قزوین آبیک و البرز در مجلس با اشاره به اینکه یکی دیگر از خواسته‌های مردم آبیک رفع مشکل آب این شهر است، بیان کرد: با وجود فراهم بودن زمینه آغاز به کار وجود پیمانکار جهت آغاز پروژه انتقال آب از سد طالقان به استان قزوین، به دلیل عدم تخصیص ماده ۲۱۵ به استان قزوین این طرح توانایی اجرایی ندارد.

این مسئول مطرح کرد: امید است در سفر ریاست جمهوری به استان قزوین بتوانیم تأییدیه ردیف اعتباری ماده ۲۱۵ را گرفته تا بتوانیم شاهد گلنگ زنی پروژه انتقال خط آب از سد طالقان به استان قزوین باشیم.

* مسئولین طرح ساماندهی را به طرح تشویقی جهت ساخت و ساز غیرمجاز تبدیل نکنند

نماینده مردم قزوین آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی ساخت و ساز غیر مجاز را یکی دیگر از مشکلات شهر آبیک دانست و عنوان کرد: باید با اجرای طرح‌های ساماندهی در جهت رفع مشکلات مردم اقدام کرد، اما نباید طرح‌های ساماندهی به سمتی سوق پیدا کند که مردم را به ساخت و ساز غیرمجاز تشویق کرد.

این مسئول دادمه داد: مسئولین باید در راستای ساماندهی ساخت و ساز غیر مجاز با هم و در یک محور حرکت کنند تا این طرح بتواند با موفقیت اجرا شود و با جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز گامی موثر در راستای زیباسازی شهر آبیک برداریم.

زرآبادی در پایان اظهار کرد: کمبود امکانات در شهرستان آبیک نشانده کم‌کاری مسئولین نیست و برای ساخت پل روگذر و پارک جنگلی نیازمند مشارکت مردم و تخصیص بودجه‌ها و اعتبارات ملی می‌باشد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری صبح قزوین، تاریخ انتشار: 16 شهریور 1395، کدخبر: 215172، www.sobheqazvin.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین