پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۵۶۹
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۳
ساکنین شهرک خرم آبیک خواستار توجه مسئولین به این شهرک شدند و خواستار رسیدگی به مشکلاتشان میباشند.
شعارسال: کیفیت معابر شهری یکی از عوامل موثر بر کیفیت زندگی شهروندان و هم چنین یکی از شاخص های رضایت از عملکرد شهرداری ها محسوب می شود، طی سال های اخیر مشکلات مربوط به آسفالت معابر شهری در بیشتر شهرها و شهرک های شهرستان آبیک، از جمله مسائلی بوده است که شهرداری ها با آن دست به گریبان بوده اند. شهرک خرم، هم چون بسیاری از محله ها سال هاست که از کیفیت پایین معابر شهری و به طور خاص کیفیت آسفالت معابر رنج می برد.

یکی از شهروندان شهرک خرم درباره وضعیت نامناسب آسفالت اظهار داشت: خیابان های شهرک خرم بارها برای اجرای طرح های گاز رسانی، فاضلاب، آب، مخابرات و برق حفاری شده و به همین شکل رها شده است.

این شهروند آبیکی ادامه داد: بدلیل وضعیت نامناسب آسفالت کوچه ها که بدلیل نشت و زیر سازی نامناسب، کوچه ها دارای دست انداز شده اند و جلو بندی و کمک های وسائل نقلیه به رغم بارها تعمیر دچار مشکل می شوند.

شهروند دیگری که ساکن خبابان گلها کوچه ششم است، در گفتگو با خبرنگار نگاه آبیک، اظهار داشت: شهرداری به جای آسفالت کامل خیابان، فقط قسمت های مشکل دار را لکه گیری می کند می‌ توان آن را به لباسی تشبیه کرد که صد جای آن وصله‌ دوزی شده است که موجب ناهماهنگی سطح خیابان و بروز مشکلات برای تردد خودروها می شود.

وی در پایان یادآور شد: در این خیابان های محله ما چاله چوله ها بسیار زیاد است، البته بعضی چاله ها، چاه هستند، بارها به همراه اهالی محل به شهرداری مراجعه کرده ایم، اما وضعیت تغییر نکرده است. شهرداری حتی این لکه گیری را نیز از ما دریغ کرده است.

یکی از ساکنان شهرک خرم، خیابان ارغوان نیز در گفت و گو با خبرنگار نگاه آبیک، بیان داشت: شهرک خرم محله ای است که به علت کم توجهی شهرداری، معابر و خیابان های مناسبی ندارد.

این فرهنگی آبیکی در ادامه افزود: از شهردار می خواهیم یک بار هم که شده، با وسیله شخصی در این محله تردد کند تا از نزدیک مشکلات ما را دریابد.

یکی از ساکنان خیابان پارک در گفت وگو با خبرنگار نگاه آبیک، متذکر شد: چندین سال است که از وضعیت آسفالت این محله گلایه مند هستیم و یک بار هم توسط شهرداری این کوچه آسفالت شد اما عملیات آسفالت نیمه تمام رها شد.

وی تصریح کرد: گودال های حادثه سازی در کوچه وجود دارد و نیز وضعیت آسفالت این محله اسفبار است که امیدواریم شهرداری هر چه زودتر وضعیت آسفالت این کوچه را بهبود بخشد. بعضی از چاله ها بدون درج هیچ گونه علائمی رها شده اند که برای افرادی که با این مکان آشنایی ندارند در شب بارها و بارها حادثه ساز شده است.

یکی دیگر از شهروندان خیابان گلها کوچه چهارم بیان داشت: «آقای شهردار!» به فکر بهبود آسفالت همه مناطق شهر باشید و حداقل در قبال دریافت عوارض از مردم شهرستان به وضعیت نامناسب آسفالت خیابان ها و کوچه ها رسیدگی کنید و نسبت به این مشکل بی تفاوت نباشید.

این دانشجوی آبیکی ادامه داد: یکی از مهم ترین ویژگی‌ هایی که یک شهر را از سایر شهرها متمایز می‌ کند و تاثیر زیادی بر منظر شهری دارد، آسفالت یکدست و مناسب معابر است و از مهمترین اقدامات و وعده‌ های شهرداری، موضوع آسفالت خیابان ها و معابر شهری است.

یکی از رانندگان آبیکی ساکن این شهرک بیان داشت: آسفالت کوچه ها هم بعضا بدتر از خیابان هستند. من و خیلی از رانندگان خودروهای شخصی و تاکسی های شهری دلی پردرد از وضعیت آسفالت شهر داریم، بدترین چیز برای رانندگان همین چاله ها و آسفالت های وصله شده کوچه و خیابان هاست که به لطف و هماهنگی مسئولین به تازگی آن ها را به وفور و فراوانی می توان دید.

این راننده ی آبیکی اضافه کرد: تنها اقدام قابل توجه نصب سرعت گیرها و دست اندازهای کوتاه و بلند از جنس پلاستیک و آسفالت بدون علائم هشدار دهنده است.

وی در پایان تأکید داشت: اگر شما خیابانی را پیدا نمودید که آسفالت مناسب داشت جایزه دارید بحث سرعت گیرهای غیر استاندار در خیابان ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد ولی معمولا عکس این ماجرا رخ می‌ دهد و هر روز شاهد مرتفع تر شدن آن هستیم به طوری که اگر در هنگام رانندگی در مواجهه با آن ها سرعت خود را کم نکنید باعث خسارت سنگین به وسیله نقلیه می شود .

یکی از شهروندان حاضر در محل گفت: متاسفانه با وجود اینکه اعضای این محله عوارض ساختمانی خود را به صورت تمام و کمال پرداخت کرده اند اما متاسفانه در چند سال گذشته همواره در زیر گرد و خاک زندگی کرده اند و دیگر تحمل اعضای محل سر آمده دست به اعتراض زده اند تا شاید فرجی حاصل شود و دل مسئولان به رحم آید و بر آسفالت ریزی این محله اقدام کنند.

وی اظهار کرد: متاسفانه مسئولان در این شهر به معابر عمومی توجهی نمی کنند و معمولاً خود را با کارهای اداری سرگرم می کنند و از وضعیت مردم غافل شده اند و شهرداری سعی می کند معابری که بیشتر در معرض دید هستند را همواره در وضعیت ایده آل نگهداری کنند، تا مورد هجمه کمتری از نارضایتی ها قرار گیرند اما متاسفانه می توان گفت عملکرد نامناسب شهرداری در معابر عمومی هم برای همگان مشخص است و به نحو مطلوب نمی تواند این شهر را مدیریت کند و معمولاً درآمد شهرداری به پاداش ها و حق الجلسات اعضای شورای شهر ختم می شود که آن جلسات هم بی نتیجه می ماند.

یکی دیگر از بانوان آبیکی در گفت و گو با خبرنگار نگاه آبیک، اظهار داشت: بارها برای مرمت و تعویض سنگ فرش های این معابر به شهرداری مراجعه کرده ایم اما وعده، تنها پاسخ آن ها بوده و تاکنون در این زمینه هیچ اقدامی نشده است.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر نامناسب بودن معابر، هراز چند گاهی یکی از شرکت های خدمات رسان به کنده کاری و از بین بردن آسفالت و سنگ فرش های معابر اقدام می کند و سپس این معابر تا مدت ها بازسازی نمی شود و یا به گونه ای ترمیم می شود که از سطح معبر بالاتر یا پایین تر می رود و این مسئله بارها شهروندان را دچار سانحه کرده است.

یکی دیگر از شهروندان آبیکی ساکن شهرک خرم تصریح کرد: در حال حاضر شهرداری به پیاده روسازی اقدام و بعضی از معابر را به زیبایی مرمت کرده است اما بعضی از معابر را که وضعیت نامناسبی هم دارد، در اولویت های آخر قرار داده است.

وی یادآور شد: وضعیت نامناسب معابر در فصول سرما نمود بیشتری دارد به طوری که با گذاشتن پا روی هر یک از سنگ فرش ها، آب های جمع شده در زیر آن ها به روی شهروندان می پاشد.

یکی دیگر از شهروندان آبیکی ساکن شهرک خرم ور گفتگو با خبرنگار نگاه آبیک، افزود: بدلیل وضعیت نامناسب آسفالت کوچه ها که بدلیل نشست و زیر سازی نامناسب، کوچه ها دارای دست انداز شده اند و جلو بندی و کمک های وسائل نقلیه به رغم بارها تعمیر دچار مشکل می شوند.

شهروند دیگری هم که از وضعیت خیابان ها گله مند بود، تصریح کرد: شهرداری به جای آسفالت کامل خیابان، فقط قسمت های مشکل دار را لکه گیری می کند و این موضوع دردی از مشکلات مردم را مداوا نمی کند.

* قدیمی و غیر قابل استفاده بودن آسفالت بیشتر مناطق این شهرک

وی ادامه می دهد: شهرداری تنها برخی معابر را سامان دهی می کند و به معابر دیگر که ساکنان زیادی هم از آن رفت و آمد دارند، توجهی ندارد. برخی از اعضای شورای شهر در زمان رأی گیری تنها وعده های برای ترمیم خیابان های شهرک خرم دادند، اما تا به امروز هیچ کدام سری به این جا هم نزدند.

یکی دیگر از ساکنین شهرک خرم اضافه کرد: آسفالتی هم که برای خیابان ها استفاده می شود، بی کیفیت است و معمولا بعد از گذشت یک سال یا ترک بر می دارد یا نشت می کند و وقتی کوچه ها و خیابان ها را تماشا می کنی، انگار سال‌ ها از عمر آسفالت آن ها می گذرد.

وی در ادامه با بیان این که یکی از دلایل گلایه شهروندان و انتقال آن ها از مسئولان شهر می شود، پایین بودن کیفیت آسفالت معابر شهری و مواردی مانند ساماندهی نشدن نماهای گلی در بعضی معابر، متذکر شد: این گونه مشکلات به زیبایی شهر لطمه می زند و تردد عابران پیاده و خودروها را هنگام بارندگی و جاری شدن آب و گل مختل می کند.

یکی دیگر از ساکنین خیابان گلها شهرک خرم، درباره وضعیت نامناسب آسفالت اظهار داشت: خیابان های شهر بارها برای اجرای طرح های گاز رسانی، فاضلاب، آب، مخابرات و برق حفاری شده و به همین علت نشست های در سطح خیابان بوجود آمده که به تبع آن چاله هایی در خیابان ها ایجاد و مشکل ساز شده است.

با تمام این احوال و علی رغم تمام وعده های مسئولان برای ترمیم آسفالت معابر شهر، هنوز هم چشم‌ های منتظر مردم، هر روز شاهد خرابی بیشتر خیابان ها و معابر شهری است. وصله کاری های انجام شده چهره آسفالت شهر را زشت و پر چاله می کند که باعث خرابی بیشتر اتومبیل ها و دل پر درد رانندگان شده است.

طبق ماده ۳ تبصره ۵ قانون تعاریف محدوده و حریم شهر، روستا و شهرک و نحوه تعیین آن ها: در هر محدوده و یا حریمی که شهرداری عوارض ساختمانی و غیره را دریافت می نماید موظف به ارائه کلیه خدمات شهری می باشد.ا

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، تاریخ انتشار: 6 اردیبهشت 1394، کدخبر: 292739، www.dana.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین