پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۹۴۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۹
قزوین- رئیس اتاق بازرگانی قزوین گفت: ساخت بندرخشک و توسعه شبکه ریلی با مشارکت بخش خصوصی کشور چین و استان قزوین عملیاتی می شود.

شعارسال: علیرضا کشاورز قاسمی سه شنبه شب در جلسه هیئت چینی با استاندار قزوین در محل مرکز سرمایه گذاری استان قزوین گفت:هیئت چینی برای بررسی وضعیت ترانزیت ریلی درایران واستان قزوین درسفر یک روزه به استان از ایستگاههای قطار بازدید کردند.

وی افزود: در مذاکراتی با مدیرکل راه آهن شمالغرب از توانمندی شبکه ریلی اطلاع لازم کسب شد و هیئت چینی از آب انبار سردار و سرای سعدالسطنه نیز بازدید کرد تا با قابلیت های گردشگری نیز آشنا شود.

کشاورز قاسمی تصریح کرد: ایجاد شبکه ریلی و راه اندازی قطار برای ترانزیت کالا وتشکیل مرکز لجستیک ایران و چین از ظرورت هایی است که می تواند سود اقتصادی مناسبی برای ایران و چین داشته باشد و اگر یک درصد مجموع ۴۰ میلیارد دلار کالای تجاری دو کشور توسط قطار جابجا شود به ۴۰ هزار واگن نیاز داریم که ارزش هر واگن ۱۰۰ هزار دلار است که روزانه به سه قطار برای جابجایی نیاز داریم.

رئیس اتاق بازرگانی قزوین یادآورشد: حمل کالا با قطار در ۱۴ روز و با کشتی ۳۴ تا ۴۰ روز طول می کشد و کاهش زمان در این بخش بسیار اهمیت دارد.

وی گفت: در مرحله اول به قطعه زمینی به مساحت حدود یک هزار مترمربع برای تخلیه و بارگیری ۴۱ واگن نیازمندیم که قطعه زمینی در جنب نیروگاه و روبروی شهرک صنعتی کاسپین به هیئت چینی برای شروع طرح پیشنهاد شده که مورد توجه قرار گرفته است.

کشاورز قاسمی اظهار امیدواری کرد با پیگیری موضوع از سوی هیئت های ایرانی و چینی عملیات اجرای بندر خشک و شبکه ریلی بزودی آغاز شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار خبر 16 آذر 1395، کدمطلب: 3843158 ،www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۰
0
0
ما که نفهمیدیم منظورتان از بندر خشک چی بود ببم جان
میراشرف
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۰
0
0
ین اصطلاح بندر خشک نوعی واژه تخصصی در حمل و نقل ترکیبی و استفاده از مزیت های موجود است. وگرنه قزوین یا چین، بندر خشک ندارند دوست عزیزی کامنت گذار
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین