پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۰۱۷۴
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲
معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: ۲۲۳ مدول تصفیه خانه فاضلاب در شهرک‌های صنعتی احداث می‌شود.

شعار سال: فتحعلی محمدزاده در گردهمایی معاونین فنی شرکت شهرک‌های صنعتی سراسر کشور در قزوین اظهار داشت: احداث 223 مدول تصفیه خانه فاضلاب در شهرکهای صنعتی کشور جهت ساماندهی و استحصال پساب صنعتی از مهمترین اقدامات در تامین آب شهرکهای صنعتی و استفاده بهینه جهت آبیاری فضای سبز شهرکهای صنعتی از طریق بازچرخانی پساب صنعتی است.

وی با اشاره به تامین برق شهرک های صنعتی گفت: استفاده از انرژی های تجدید پذیر و حمایت از احداث نیروگاه ههای مقیاس مولد کوچک در شهرکهای صنعتی برای تامین برق واحدهای صنعتی در برنامه های شرکتهای استانی قراردارد که در همین راستا تاکنون بیش از 70 هکتار زمین در شهرکهای صنعتی به متقاضیان احداث نیروگاه مقیاس مولد کوچک واگذار کردیم و در خصوص نصب سیستم های مربوط به استفاده از انرژی های تجدید پذیر در برنامه جهت استفاده اماکن عمومی و ساختمان های تحت مدیریت و مالکیت شهرکها و نواحی صنعتی در دستور کار شرکتهای استانی قرار دارد.

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران تاکید کرد: احداث این نیروگاهها هم از حیث پدافند غیر عامل و هم تامین بخشی از انرژی مصرفی مورد نیاز شهرکهای صنعتی مورد استفاده قرار می گیرید.

محمدزاده با اشاره به نحوه واگذاری مالکیت و اداره شهرکها و نواحی صنعتی به بخش خصوصی و شرکتهای خدماتی افزود: در حال حاضر 274 شهرک و ناحیه صنعتی در کشور در جهت اجرای قانون و کاهش تصدی‌گری بخش دولت به بخش خصوصی واگذار شده که صنعتگران در فرایندی قانونی و شفاف در مشارکت واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی با برگزاری انتخابات در جهت ارتقاء کمی و کیفی انجام خدمات عمومی و عمرانی شهرک و ناحیه صنعتی ایفای نقش می کنند.

وی هدف از برگزاری گردهمایی تخصصی معاونین فنی شرکتهای استانی را بررسی عملکرد شاخص های اقتصاد مقاومتی در حوزه زیرساخت های صنعتی، اتخاذ تدابیر لازم برای تحقق این شاخصها تا پایان سالجاری، تبادل تجربیات فنی و اجرایی بین معاونین شرکتهای استانی در راستای استفاده بهینه از منابع در اختیار، کاهش قیمت تمام شده، دستیابی به شرایط زیست محیطی پایدار و نهایتا بستر سازی برای استقرار واحدهای صنعتی و دستیابی به اشتغال پایدار بر شمرد.

در ابتدای این گردهمایی علی فرخزاد معاون امور عمرانی استاندار قزوین در زمینه لزوم دقت در مکانیابی شهرک‌ها و نواحی صنعتی، مصوبه کارگروه تخصصی زیر بنایی مبنی بر خودداری از استقرار واحدهای در خارج از شهرکهای صنعتی، توجه به مسائل زیست محیطی تصفیه خانه و جمع آوری پسماند و لحاظ پدافند عامل تعیین تکلیف واحدهای راکد سخرانی کرد.

حمیدرضا خانپور مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین از فعالیت‌های این شرکت در حوزه زیرساخت‌ها و پروژه‌های عمرانی اجرا شده و در حال اجرا در شهرکها و نواحی صنعتی گزارشی ارائه کرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 10 آبان 96، کدمطلب:1562860، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین