پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۲۸۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان گفت: 10 درصد از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان از توان صادراتی مطلوبی برخوردار هستند.

شعار سال: شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان روز یکشنبه به نقل از محمد جواد بگی بدون اشاره به میزان صادرات این واحدها، افزود: حدود 40 از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان (در زمینه غیر صادرات) زیر ظرفیت اسمی فعالیت می کنند و حدود 20 درصد راکد هستند و تنها 30 درصد نیز فعالیت مناسبی دارند.
وی اضافه کرد: با توجه به برنامه های ویژه اقتصاد مقاومتی در صدد پیگیری راه اندازی مجدد واحدهای راکد بر اساس رویه های جاری سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران خواهیم بود.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان اظهار کرد: بیش از نه هزار واحد صنعتی دارای مجوز بهره برداری در استان اصفهان وجود دارد که بیش از 55 درصد این واحدها یعنی بالغ بر پنج هزار واحد صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان مستقر هستند.
بگی با اشاره به توسعه شهرک های صنعتی در استان گفت: اصفهان با وجود حدود 78 مصوبه شهرک صنعتی، رتبه نخست در تعداد و مساحت شهرک های صنعتی در کشور را دارد.
وی تصریح کرد: از 78 مصوبه، 70 مصوبه با مساحتی بالغ بر 12 هزار و 500 هکتار اجرایی شده است که علاوه بر این تعداد، شهرک های صنعتی محمود آباد، تیران، ابتکار سایپا، فولاد، برسیان و ناحیه صنعتی کرون نیز با مساحتی حدود دو هزار هکتار توسط بخش خصوصی ایجاد و به بهره برداری رسیده است.
وی ادامه داد: شهرک های صنعتی خصوصی پارس زاگرس کویر کاشان، نقش جهان لنجان و چرمشهر نیز در شرف اخذ مجوزهای لازم و بهره برداری هستند.
بگی ایجاد رویکرد صادرات محوری، رقابت پذیری و همچنین استفاده از فناوری های روز به همراه ارتقای سطح دانش نیروی انسانی را از راهکارهای اصلی موفقیت شرکت ها در فضای رقابتی امروزی ذکر کرد.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان تصریح کرد: صنایع کوچک و متوسط 92 درصد صنایع کشور را تشکیل می دهد و سهم بالایی درایجاد اشتغال دارد و به منظور اشتغال زایی بیشتر و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی ناگزیر به حمایت از این بخش خواهیم بود.
حدود 120 هزار نفر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان اصفهان مشغول کارند.
851
قلم کالا به وزن سه میلیون و 885 هزار تُن و به ارزش یک میلیارد و 323 میلیون و 436 هزار دلار از ابتدای سالجاری تا پایان دی از استان اصفهان به مقصد 104 کشور جهان صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی 61 درصد و از نظر ارزش 32 درصد افزایش یافته است.
عمده ترین کالاهای صادراتی از استان اصفهان، آهن آلات و فولاد، محصولات پتروشیمی و فرش است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ 6 اسفند 96، کد مطلب: 82842795: www.irna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Switzerland
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
0
0
آمار زیاد خوبی نیست ، شاید به دلیل این باشه که کیفیت محصولات ما به حدی نرسیده که بتونه صادرات رو پوشش خوبی بده
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین