پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۷۴۷
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷
دبیر ستاد سرمایه گذاری استان قزوین گفت: با همراهی و انسجام بیشتر مدیران دستگاه های اجرایی تحقق سرمایه گذاری خارجی یک میلیارد دلاری در استان دست یافتنی است.

شعار سال: محمدعلی قاسمی روز یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی و مدیریت روابط خارجی که ظهر یکشنبه در مهمانسرای استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: با ظرفیت های ارزشمندی که در بخش صنعت و کشاورزی و سایر حوزه ها داریم قادریم سرمایه گذاری خارجی خود را افزایش دهیم.

قاسمی بیان کرد: با تاکید استاندار قزوین برای تحقق یک میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی باید پذیرفت این میزان حداقل ظرفیت استان است و با رفع موانع از مسیر سرمایه گذاری خارجی می توانیم بیشتر ازاین میزان را محقق کنیم.

مدیرکل امور اقتصادی ودارایی استان قزوین تصریح کرد:هیئتهای خارجی متعددی در ماههای گذشته به ایران و استان قزوین سفر کرده اند که ظرفیت ارزشمندی برای سرمایه گذاری دارند و اگر برنامه ریزی مدونی داشته باشیم از این ظرفیت استفاده مطلوبی خواهیم کرد.


وی اضافه کرد: انتظار می رود انسجام و همکاری دستگاه های اجرایی استان برای جذب سرمایه گذاری خارجی بیشتر شود تا بتوانیم از حضور هیئت های تجاری خارجی استفاده مطلوبی داشته باشیم.

قاسمی اظهارداشت: بسیاری از هیئت های خارجی که به ایران می آیند با پیگیری مرکز جذب سرمایه گذاری خارجی استان زمینه سفر آنها به قزوین نیز فراهم شده است تا تجار خارجی از توانمندیهای استان نیز بازدید کنند.

دبیر ستاد سرمایه گذاری استان قزوین گفت: متاسفانه به دلیل محدودیت های قانونی و نبود انسجام متمرکز بین دستگاه های اجرایی بسیاری از این سفرها بی نتیجه مانده و نتوانسته ایم استفاده مناسبی از این فرصت داشته باشیم که این نقیصه باید برطرف شود.

در ادامه روح الله بیات معاون بین المللی دانشگاه بین الملل امام خمینی قزوین گفت: با تاکید وزارت علوم برای تسهیل در روابط علمی با دانشگاه های روسیه زمینه امضاء تفاهم نامه در این زمینه فراهم شده است.


وی بیان کرد: بدنبال تاسیس دانشگاه مطالعات بین الملل در قزوین هستیم تا بتوانیم به توسعه روابط بین المللی کمک کنیم که در این میان مطالعات بازاریابی کشورها هم در دستور کار است.

بیات تصریح کرد: در شرایطی که آینده اقتصاد جهان با چینی ها خواهد بود فراگیری زبان چینی و نیز با توسعه روابط تجاری با روسیه آموختن زبان روسی از اولویت هاست که باید آن را جدی بگیریم و روی آن کار کنیم.

معاون بین الملل دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین یادآورشد: این دانشگاه در اتحادیه دانشگاههای دریای خزر عضو است و در راستای ایجاد بندر خشک در استان و دعوت از سرمایه گذاران روسی و چینی باید آموختن زبان های تجاری روز در اولویت قرار گیرد.

در ادامه محمد خارکن سرمایه گذار و رئیس هیئت مدیره شرکت انرژی پاک گفت: با مشارکت شرکت های چینی قرار ست یک نیروگاه بادی به ظرفیت ۵۰ مگاوات در منطقه شورجه تاکستان ایجاد شود.

وی افزود: برای احداث این نیروگاه در فاز اول به ۲۰ هکتار زمین نیازمندیم که قادریم ۱۰۰ شغل مستقیم و ۴۰۰ شغل غیر مستقیم ایجاد کنیم.

این سرمایه گذار تصریح کرد: اجرای پروژه های زیربنایی می تواند به ایجاد رفاه و اشتغال بیشتر در منطقه کمک کند لذا انتظار همراهی و مساعدت و تسریع در کار داریم.


خارکن یادآورشد: درخواست می کنیم مبلغ ۱۶۰ میلیون تومان حق مرتع برای واگذاری زمین در ۴ ماه آینده دریافت شود تا بتوانیم مقدمات کار را فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: این هیئت سرمایه گذاری چینی آمادگی دارد در سایر بخش های توسعه ای استان قزوین هم سرمایه گذاری کند و اگر همراهی مدیران استان مناسب باشد از این ظرفیت استفاده مطلوبی خواهیم کرد و نظر آنها را برای مشارکت در طرح های دیگر جلب خواهیم کرد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 7 آذر 95 ، کد مطلب: 3835663: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین