پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۵۹۱
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۸
معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: شهرداری‌های قزوین باید بحث تقاطع‌ها، تأمین ایمنی و اصلاح آن‌ها را با جدیت پیگیری کرده و تحقق هر چه سریع تر این موارد را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.
شعارسال: منوچهر حبیبی در جلسه شورای ترافیک استان که ظهر دوشنبه در استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: ترافیک و حمل و نقل، موضوعی پیچیده و چند بعدی است که بررسی و رفع همه مشکلات مربوط به آن در حد توان یک دستگاه اجرایی نیست و باید تمام دستگاه‌های اجرایی و شهروندان در این زمینه با یکدیگر همکاری داشته باشند تا بتوانیم به نتایج مطلوب دست پیدا کنیم.

حبیبی با اشاره به اصلاح میدان ورودی شهر آوج اظهار داشت: ورودی شهر آوج باید با همکاری اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری آوج ساماندهی شده و امکانات روشنایی آن نیز هر چه سریع تر تأمین شود همچنین در جریان ساماندهی ورودی این شهر نیز اولویت بین تعریض محور آوج ـ رزن‌ با کمربندی است.

وی ادامه داد: احداث کمربندی بر وضعیت این شهر و اقتصاد آن تاثیرگذار است بر همین اساس کار مطالعاتی احداث این کمربندی انجام شده و دستورات لازم نیز برای اجرایی شدن این پروژه ابلاغ شده است.

معاون امور عمرانی استانداری قزوین افزود: در این بین لازم است شهرداری و فرمانداری آوج همکاری لازم برای تملک زمین‌ هایی که برای احداث کمربندی مورد نیاز است را داشته باشند.

* شهرداری های قزوین هیچگونه مجوز ساخت و سازی را برای فضاهای بدون پارکینگ صادر نکنند

حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از شهرداری‌های قزوین و متولیان صدور پروانه بهره‌ برداری و مجوز ساخت و ساز تقاضا می ‌شود هیچ مجوز ساخت و سازی را برای فضاهای بدون پارکینگ صادر نکنند.

معاون امور عمرانی استانداری قزوین گفت: شهرداری‌ها باید بحث تقاطع‌ها، تأمین ایمنی و اصلاح آن‌ها را با جدیت پیگیری کرده و اقدامات لازم برای اصلاح هندسی تقاطع‌ ها و ایمن‌ سازی آن‌ ها را در اولویت برنامه‌ های خود قرار دهند.

وی با اشاره به یکطرفه شدن خیابان امام خمینی(ره) شهر قزوین بیان کرد: تعداد زیادی از جاذبه‌ها و ابنیه تاریخی شهر قزوین در محدوده بازار قزوین واقع شده که در این بین یکطرفه بودن خیابان امام خمینی(ره)، راه دسترسی به این جاذبه‌ های گردشگری را با مشکل روبه رو کرده است.

حبیبی ادامه داد: حال آنکه با وجود ضرورت معرفی جاذبه‌ های تاریخی شهر قزوین در این محدوده، باید محدودیت تردد در خیابان امام به گونه ‌ای اتخاذ می شد که مشکلی برای دسترسی به ابنیه تاریخی وجود نداشته باشد.

وی افزود: هماهنگی مجموعه شهرداری و پلیس راهور در دو طرفه شدن خیابان امام خمینی(ره) و رفع مشکل دسترسی دشوار به آثار تاریخی نقش موثری دارد که در این بین امیدواریم اقدامات اولیه و بستر مورد نیاز برای اجرای طرح دو طرفه شدن خیابان امام خمینی(ره) هر چه زودتر و اصولی تر محقق شود.

* اتوبوس های شهرداری قزوین از سوخت یورو۴ استفاده می کنند

معاون امور عمرانی استانداری قزوین در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ۲۴۲ دستگاه اتوبوس تحت نظارت سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین در سطح شهر قزوین فعالیت می ‌کند که به واسطه اقدامات بسیار سازنده شهرداری قزوین این اتوبوس ها از سوخت مناسب و پاک یورو۴ استفاده می کنند.

حبیبی ادامه داد: در حال حاضر در سطح کشور فقط کلان‌ شهرهای مشهد، تهران و اصفهان هستند که از سوخت یورو ۴ استفاده می‌ کنند که در نتیجه اقدامات سازنده شهرداری قزوین این شهر نیز از این سوخت بهره‌ مند شده است.

وی در تشریح فواید سوخت یورو۴ برای محیط زیست گفت: این سوخت آلایندگی کم تری نسبت به سایر سوخت ها دارد، از این رو به همان میزان نیز خطرات و آلودگی های کمتری را برای محیط‌ زیست و سلامت شهروندان ایجاد می کند ضمن اینکه هزینه اتوبوس ها نیز به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

* موسوی: رفع ۷ نقاط حادثه خیز آوج نیازمند ۳/۵ میلیارد تومان اعتبار است

فرماندار آوج در ادامه این جلسه گفت: در حال حاضر هفت نقطه حادثه‌ خیز در داخل شهر آوج شناسایی شده که باید هرچه سریع تر اصلاح شود و برای این منظور نیز نیازمند ۳/۵ میلیارد تومان اعتبار است.

سیدعبدالله موسوی بیان کرد: طی یک سال اخیر حدود ۹ مورد بریدگی ترمز خودرو در محدوده ورودی این شهر روی داده است که تنها یک مورد وارد شهر شده و با وجود اینکه ۶۰۰ متر نیز بدون ترمز به سمت جلو حرکت کرد اما خوشبختانه هیچ گونه تلفات جانی برجای نگذاشت.

وی در رابطه با پیامدهای چهاربانده سازی کمربندی آوج بدون در نظر گرفتن تهمیدات لازم، اظهار داشت: اعتبارات مورد نیاز برای چهار بانده کردن گردنه و کمربندی آوج تأمین شده است اما بدون اندیشیدن تمهیدات لازم این مسئله موجباب افزایش آمار تصادفات را فراهم خواهد آورد.

فرماندار آوج در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ۱۱۰ میلیون تومان اعتبار برای اصلاح هندسی میدان ورودی شهر آوج تخصیص یافته است که طی سه هفته آینده با در نظر گرفتن شرایط فنی زیرسازی و بقیه مراحل عملیات اجرایی ساماندهی آن انجام خواهد شد.

* عرشیان: میدان ۲۲ بهمن قزوین ساماندهی می شود

مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین در ادامه این جلسه با اشاره به وضعیت میدان ۲۲ بهمن(دروازه رشت) قزوین گفت: ایستگاه‌های مسافربری که در حاشیه شمال غربی میدان ۲۲ بهمن فعال هستند موجب شده اند این میدان به عنوان پایانه مسافربری ایفای نقش کند حال آنکه این مسئله موجب بروز مشکلات ترافیکی و بی ‌نظمی خاصی در این تقاطع شده است.

اسماعیل عرشیان ادامه داد: در راستای رفع این مشکلات سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین در قالب طرح ساماندهی میدان ۲۲ بهمن پس از طی مراحل تصویب و اجرایی، عملیات اجرای این پروژه را آغاز خواهد کرد.

وی در رابطه با امکان دو طرفه سازی خیابان امام خمینی(ره) نیز بیان کرد: اقدامات اولیه و بستر لازم برای اجرای طرح دو طرفه شدن خیابان امام خمینی شهر قزوین فراهم شده است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین افزود: در صورت صلاح دید پلیس راهور خیابان امام خمینی(ره) در ساعات غیر پیک دو طرفه خواهد شد.

عرشیان اظهار داشت: در این راستای اجرای این طرح ۱۰ تابلوی راهنمای مسیر بالاسری و ۵۰ تابلوی راهنمای مسیر جانبی با اعتبار ۳۰ میلیون تومان تهیه شده و آماده نصب است همچنین به محض ساخت نرده‌های این مسیر، جداول در شب و ساعاتی که بار ترافیکی کاهش می ‌یابد، جمع‌آوری شده و نرده‌ها بجای آنها نصب خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین لازم است تعدادی از کوچه های مسیر نیز یک طرفه شوند و ضلع جنوبی معبر هم سرتاسر پارک ممنوع باشد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت پارکینگ‌ها در هسته مرکزی شهر قزوین گفت: یکی از آفت ‌هایی که در هسته مرکزی تمام شهرها وجود دارد، سرریز فضای پارک حاشیه ‌ای به کوچه‌ های اطراف است که این موضوع در قزوین نیز نمود دارد.

وی ادامه داد: این مشکل موجب بروز مشکلات بسیاری در ایجاد ترافیک و تراکم و سایر موارد می شود همچنین با توجه به گلایه مندی ساکنان هسته مرکزی شهر باید هر چه سریع تر برای رفع این مشکل تمهیدات لازم اخذ شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: دوشنبه 5 مرداد 1394، کدخبر: 2868642 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین